A hulladékgyűjtő és áruterítő fuvarokat ellátó L-széria tagjai csak nappali, alacsonypadlós fülkékkel érhetők el. A legalacsonyabb változat légterelők nélkül alig 2,7 méter, míg a legmagasabb 3,3 méter. Ennek a szériának a kabinjait úgy alakította ki a svéd gyártó, hogy még könnyebb legyen a ki- és beszállás.

Ezt nemcsak széles lépcső segíti, hanem olyan megoldások is, mint például a kabin automatikus süllyesztése. Ha a sofőr behúzza a kéziféket, akkor a légrugózás automatikusan 100 milliméterrel lejjebb engedi a kasztnit, így könnyítve a ki- és beszállást. Ilyenkor a fellépőmagasság 80 centiméter körül van a gumiabroncsok méretétől függően. A Scania L-széria menet közben 24 centiméteres szabad hasmagasságot kínál elöl, de a tervezők törekedtek arra is, hogy a felépítménygyártó cégek is a lehető legoptimálisabb felépítményeket helyezhessék el az alvázakon.

A Scania L-széria kukásautónak is ideális lehet.

Az L-széria hajtásáról a Scania korszerűsített 9 literes dízelmotorja gondoskodik, amely háromféle teljesítményszinttel áll rendelkezésre. Jövőre azonban az OC09-es gázüzemű motorral egészül ki a motorkínálat, mely kétféle teljesítménnyel lesz elérhető. A gázüzemű változatok CNG vagy LNG tartályokkal egyaránt megrendelhetők lesznek. Mindegyik motorhoz választható Opticruise automatizált vagy Allison automata sebességváltó.

13-féle motor áruszállítóknak

Az elsősorban áruterítő vagy építőipari alkalmazásokra használt P-széria háromféle fülkével: egy rövid nappali, egy normál nappali és egy hálófülkével érhető el. A legalacsonyabb változat 2,92 méter magas, míg a hálófülkés kiadás Highline kivitelben elérheti a 3,52 métert is.

A Scania P-széria alacsony belépési magasságot kínál, ezért tökéletesen alkalmas a városi fuvarokra.

Ehhez a modellcsaládhoz új, 7 literes motorkínálatot fejlesztett ki a Scania. A dízel erőforrások 220, 250 és 280 lóerős teljesítményszinteken érhetők el. Emellett ott van még a 9 literes és a 13 literes motorpaletta is. Előbbi a 280-360 lóerős, utóbbi pedig a 370-500 lóerős teljesítményű erőforrásokat foglalja magába. Összesen 13-féle motor közül választhatnak a jövendőbeli üzemeltetők, melyek között nemcsak dízelt, hanem földgázos változatot is találunk. A dízelmotorok ráadásul HVO-val, vagy akár biodízellel is üzemeltethetők. A motorokhoz Opticruise-zal és retarderrel ellátott 8 és 12 fokozatú váltók rendelhetők.

A P- és L-széria fülkéi mellett a tűzoltóautók legénységi fülkéit is újragondolta a Volkswagen kezében lévő gyártó. Az úgynevezett CrewCab kabinok kétféle hosszúságban állnak rendelkezésre. A hosszabb változat ráadásul alacsony és normál tetőmagassággal is választható, de a Scania tapasztalatai szerint általában az alacsonyat keresik az üzemeltetők.

A Scania tűzoltóautók népszerűnek számítanak. Ez elsősorban az erős motoroknak és az alacsony, de tágas legénységi fülkének köszönhető.

Az új legénységi fülke egységes benyomást kelt, dacára annak, hogy ezeket általában két egyforma kabinból építik össze. Mindez a szabványosított toldásnak és az ajtók közötti fekete fényezésnek köszönhető. A CrewCabbal ellátott tűzoltóautók akár 8 főt is szállíthatnak egyszerre és a gyártó szerint leginkább 500 lóerős motorral érdemes ezeket megrendelni. A speciális fülkékhez a Scania új gyártási eljárást dolgozott ki, ennek köszönhetően a járművek leszállítási határideje 30 százalékkal csökkent.

A megújult városi feladatokra szánt modellek bemutatásával a Scania gyakorlatilag befejezte kínálatának optikai felfrissítését Európában. Más piacokon ez a folyamat 2019 végére zárulhat le.