Először kora szeptemberi világpremierről lehetett olvasni, majd október 26-át jelölték ki, később viszont kaliforniai idő szerint november 16-ra csúsztatták a bemutatót. Ha még kicsit várnak, akkor a Télapó tuti elviszi a műsort előlük.

A Tesla nem aprózta el a világpremiert, néhány bevezető mondatot követően két nyerges vontató gurult be a színpadra. Itt elmaradt a nagy meglepetés, mert a prototípusok pontosan ugyanúgy néznek ki, ahogy azt már korábban lehetett látni a világsajtóban. A kaliforniai cég a nehéz kategóriára tervezte meg az új modellt. Ezt az USA-ban Class 8-nak hívják, vagyis a nyerges össztömege eléri a 14,96 tonnát, a szerelvénnyel együtt pedig 36 tonnás össztömeggel rendelkezhet.

A Tesla Semi középre helyezett vezetőállása. Azért ez a műszerfal messze van még az igazitól. Esetleg egy szimulátorba jó lehet.

A null e-missziós jármű a korábban ígérthez képest jóval nagyobb, 500 mérföldes, vagyis 805 kilométeres hatótávval büszkélkedhet. Más mutatók terén sincs oka szégyenkezni, hiszen mindössze 5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 96 km/órára, pótkocsival együtt. Terhelve mindez mindössze 20 másodperc alatt történhet meg. “Az új Tesla nyerges vontatónak az emelkedők sem kottyannak meg, jóval hatékonyabb lesz ezen a téren, mint a mai dízel teherautók” – hívta fel a figyelmet Elon Musk.

Pirosban jobban néz ki.

A Tesla elektromos teherautója már fontos vezetéstámogató rendszerekkel is fel van szerelve. Képes például félautomata üzemmódban a sávtartásra (ahogy például a Crafter is), még akkor is, ha a sofőr rosszullét miatt elengedi a kormányt. “Ezzel a teherautóval nem kell többé attól félni, hogy váratlanul becsuklik a szerelvény, mert ezt is megoldottuk. Ez egy biztonságos jármű lett, melyet úgy terveztünk meg, hogy minden eszközzel elkerülje a baleseteket“- jegyezte meg a Tesla Motors alapítója.

Egy teherautó, melyet már az önvezetésre is felkészítettek.

Az ígéretek szerint az új Tesla nyerges konvojozásban is tud majd haladni, így rendkívül kedvező üzemeltetési költségeket kínálhat. Konvojozásban mindössze 0,85 centre jöhet ki egy mérföld költsége ennél, ami egy dollárral kevesebb a dízelhez képest. A Tesla Semi az elektromos hajtáslánc ellenére sem lesz drága, konkrét összeget viszont nem árult el, csak arra utalt, hogy teljes birtoklási költsége ( TCO) alacsonyabb lesz egy dízel teherautóhoz képest. Elon Musk ígérete szerint az elektromos nyerges vontató sorozatgyártása 2019-ben kezdődhet el.

A bemutatón sor került még a Tesla Roadster meglepetés-premierjére is. Ez lehet a valaha volt leggyorsabb sorozatgyártásban készülő sportautó, ugyanis 1,9 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órás sebességre.