A Tesla Roadster a világ legfontosabb újdonsága vagy az év legnagyobbra fújt lufija, attól függően, hogy megváltó forradalmárként vagy sarlatánként tekintünk-e Elon Muskra és az ő kompániájára. Az mindenesetre bizonyos, hogy a Roadster második generációjának működőképes prototípusát minden előzetes bejelentés nélkül, a Tesla Truck világpremierjén leplezték le.

Sajtóanyagot egyáltalán nem adtak közre a kocsiról, csak azt lehet róla tudni, ami a spontán baráti ismertetőnek beállított eseményen elhangzott.

2 + 2 ülés, kiemelhető tetőlemez. Az autó nem valódi roadster, hanem targatetős kupé. Alább láthatod, hogy néz ki nyitva és csukva.

Nem valódi roadster, hanem targatetős kupé a Tesla sportautója. Egyelőre em tudjuk, kézzel vagy motorral, eltolva vagy kiemelve, netán összehajtogatva nyitható-e a szerkezet.

Az autó végsebessége 400 km/óra, hatótávolsága meghaladja az 1000 kilométert – és ez még csak az alapverzió!

1,9 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára az autó, mondják a gyár munkatársai. Ebben nem igazán hittünk, de aztán megnéztük az alábbi videót, és elámultunk… Valamivel lejjebb, egy másik videón ugyanezt belülről nézheted meg.

Az összkerékhajtású verziót mutatták be először. Ennek vételárát 200 000 dollárra, azaz 53 millió forintra lőtték be; Európában várhatóan jóval drágább lesz.

Tényleg ilyen kormány lesz vajon a szériamodellben is?

Az első ezer autót Founders Series (alapítói széria) kivitelben lehet előjegyezni. Ára negyedmillió dollár, és az egész összeget előre le kell tenni az asztalra. Az alapmodell már 50 ezer dolláros előleggel előjegyezhető.