Az InterUrbino típusú autóbuszok alapvetően intercity, azaz helyközi kialakításúak. Bár külsőre némileg eltérnek a hagyományos buszoktól, a járművek utastere teljes mértékben megegyezik a gyártó által kínált kialakítással. Ennek megfelelően páros ülésekkel, utasfolyosóval, valamint nyitott kalaptartókkal gyártotta őket a Solaris. A lengyel gyártó emellett stílszerűen piros kárpitozással látta el az üléseket.




Az InterUrbino 12 méter hosszú, 2,55 széles és 3,1 méter magas. A modell két ajtóval készül, melyek közül a második akár kétszárnyú is lehet, azonban a lengyel tűzoltóbuszok esetében mindkettő egyszárnyú maradt. Az utastér befogadóképessége intercity kialakítás esetén 55, iskolabuszos kivitelben pedig akár 59 ülőhely is lehet. A csomagtér befogadóképessége 5,2 köbméter, ami viszonylag jó értéknek számít kategóriáján belül.
A járműben duruzsoló új, 6,7 literes, 310 lóerős (231 kW) motor az amerikai Cumminstól érkezett, hatsebességes sebességváltója, valamint az első és a második tengelye viszont a ZF gyártmánya. A megfelelő biztonság érdekében az autóbuszt blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS), valamint kipörgésgátlóval (ASR) kínálják, de opcióként ESP, azaz a pályaelhagyásos balesetek elleni védelmet nyújtó stabilizátor is rendelkezésre áll. A tűzoltóságnak készített InterUrbinókat a megkülönböztetés érdekében szirénával és villogókkal is ellátták. Ugyancsak ezt a célt szolgálja a buszok orrán olvasható “straż” felirat, mely magyarul tűzoltóságot jelent.
