A jármű közelebb áll a “pimp-my-ride” kategóriához, mint a mezei Amarokhoz. A motor teljesítményét nézve viszont akár szörnynek is nevezhető. A power pick-upban ugyanis háromliteres, turbódízeles, 272 lóerős (200 kW) erőforrás található, melynek 600 newtonméteres forgatónyomatékát nyolcfokozatú automata sebességváltó közvetíti az összkerék-hajtás felé. A gyártó tájékoztatása szerint a különleges Amarok mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.
A mérnökök a platót meghagyták olyannak amilyennek volt: 3,5 négyzetméteres rakfelületén akár egy teljes versenyfelszereléssel ellátott gokart is felfér. A járműnek két sima burájú bi-xenon fényszóró és a krómbetétes, matt fekete hűtőrács kölcsönöz a szériaváltozatoktól markánsan eltérő hatást. A hibátlan összkép érdekében a lökhárító aljára további három, szintén fekete lamellákból álló légbeömlő-nyílás is került.


A belső tér a fekete és vörös szín kombinációjának jegyében készült. Az ajtókárpitokat, a verseny-kagylóüléseket, a sportkormányt és az új tervezésű, extra széles középkonzolt egyaránt fekete nubuk és karbon borítja. A díszvarrásokhoz és a dekorbetétekhez vörös cérnát és elemeket használtak fel. A fekete bőrrel borított műszerfalon kiegészítő műszerek mutatják a motor pillanatnyi forgatónyomatékát és töltőnyomását, miközben egy stopper gombnyomásra méri a gyorsulási időt.


