Az új csuklós Volvo 7900 hátsó részében 5 literes, Euro 6-os szabványú, 240 lóerős dízelmotor és 150 kilowattos erőforrás található. A gyártó tájékoztatása szerint a jármű nitrogénoxid-kibocsátása 87 százalékkal-, további károsanyag-kibocsátása pedig 50 százalékkal kevesebb a korábbi Euro 5-ös erőforrásokhoz képest.
Az akkumulátorokat trükkösen a második tengelyhez közel helyezték el, ennek köszönhetően a 18 méter hosszú jármű súlyelosztása aránylag egyenletesre sikerült. A megoldás eredményeképpen sikerült a férőhelyek számát növelni. A jármű így 154 utas szállítására alkalmas, mely 4 hellyel több a korábbi dízel változathoz képest. Emellett meg kell említeni, hogy a most bemutatott hibrid 7900-asban új fejlesztésű rendszer áll rendelkezésre a fűtés és a légkondicionálás működtetésére.


2010 óta a svéd gyártó több mint ezer hibrid üzemű autóbuszt értékesített összesen huszonegy országban. A nemrég bemutatott változattal teljessé vált a Volvo hibridkínálata. A 7900-as típus szóló és csuklós változatánál, sőt, a B5LH emeleteshez is elérhető lesz az alternatív hajtás.

