A Kielce-i kiállításon megtalálható cégek jelentős hányada a városi és városközi tömegközlekedési eszközök, továbbá turistabuszok és különleges kialakítású haszongépjárművek gyártásával foglalkozik, de a beszállítóiparhoz tartozó, elsősorban utastájékoztató berendezéseket készítő vállalatok is rendszeresen képviseltetik magukat a rangos eseményen. A Transexpo szervezői idén sem hagytak fel a korábbi évek gyakorlatával, így ezúttal is a Targi Kielce csarnokaiban mutatkozott be az IAA után először a nagyközönségnek számos új jármű, illetve több, már sorozatban gyártott autóbusz frissítésen átesett változata. Az újdonságok túlnyomó része természetesen a lengyel gyártóktól érkezett.




A hazai gyártók premierjét a SOR licenc árnyékából kilépő Solbus folytatta. Az újabban a Gazprommal együttműködő cég bemutatta szóló városi autóbuszának CNG meghajtású kivitelét, miközben az alternatív üzemű jármű mellett látható volt egy új, varsói színekben pompázó SM 12 is. A lengyel autóbuszgyártók közül az egyik legöregebbnek számító Autosan nemcsak új, hanem manapság már veterán benyomást keltő típusait is elhozta, melyeknek több változata méretarányos modellben is megtekinthető volt. A cég ugyan az elmúlt 3 évben tetemes összegeket fordított fejlesztésekre, ennek ellenére a városi szegmensben nem érték el a kívánt eredményeket.
A kelet-eutópai autóbuszos premierekből az Evobus Polska standja is kivette a részét: füst, vakufény és hoszteszek kíséretében leplezték le a megújult Setra ComfortClass 500-at. A turistabuszok kategóriájában a spanyol karosszáló, az Irizar is szolgált némi meglepetéssel: elhozta Kielcébe a frissített hátfalú, újabban Volvo alvázra épülő háromtengelyes PB-jét.

