Gyűjtemények mélyén léteznek ennél is szebb 1200-as és 1200S Ladák, de mi egy múzeumi relikvia helyett egy élő, napi használatban évente 10 000 kilométert futó Lada 1200S-t állítottunk emelőre a Vezess Értékbecslőben.

Ebben a tekintetben ez a példány egyedülálló Magyarországon, mert az elmúlt négy évben, amióta használtautó-átvizsgálási sorozatunk fut, még sosem volt nálunk állapotfelmérésen egyetlen autó sem a keleti blokkból.

Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 1
Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 2

Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S

Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 9
Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 10
Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 11
Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 12
Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 13
Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 14
Fotó megosztása:

Varga Tiborból és Szörényi Andrásból hamar feltörtek a ladás emlékek az olasz formaterv esztétikájával, a korszak autóihoz képest megbízható működésével és hátsókerék-hajtásával hódító Zsigulival találkozva. De a nosztalgia sem fedheti el, hogy a VAZ 21013 fiatal használt autóként is a legritkább esetben volt tökéletes, ne várjátok tőle, hogy ez az autó hibátlan legyen 36 évesen, ahány tavaszt ez a 81 400 kilométeres példány látott.

Ezt az 1986-os autót négy éve, valóban 40 ezer kilométerrel vette meg olvasónk, Halász Zsolt, aki azóta megduplázta az autó futásteljesítményét többek között klubtalálkozókkal, veterán zsigulis túrákkal és a fővárosból Hajdú-Biharba hazavezető utakkal.

Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 16

Az 1966-os Év Autója volt a FIAT 124. Gyártási jogának eladását a Szovjetuniónak az évszázad üzletének nevezte a korabeli sajtó. A Zsigulik és Ladák enyhítették az államszocialista diktatúrákban senyvedő alattvalók autóínségét

Időközben van másik mellé egy 2107-es Ladája is, de a VAZ 21013 kódjelű, bézs színű limuzin a napi járós kocsi. Tehát akkor is megy, ha már elinduláskor is rossz az idő. Épp ez, a normál használat teszi annyira érdekessé ezt a nagyon jól megőrzött, eredeti első sárvédős és motorházfedelű autót.

Tudjuk, hogy nem ez az 1200S vinné el a pálmát egy szociautós concours d’elegance zsűrijénél, de valódiságával és 1,5 millió Ft körüli értékével nagyon közel áll hozzánk. Az erősebb motorú, tükörfényesre restaurált és 4-5 millió forintért hirdetett Ladákat messziről csodáljuk, ez a körlámpás viszont szeretett társ lehetne sokunknak.

Tetszett az Értékbecslő? Használtautó-átvizsgálási videósorozatunk többi részét itt találod rettegett és megbízhatónak hitt használt autókkal. Olcsó Hyundai i30, viharvert Honda Jazz, viseltes Audi A8, félmilliós és egymilliós Ford Focus, olajevő Octavia is volt már nálunk.

Nincs még egy olyan Lada Magyarországon, mint ez az 1200S 18

Szép alulról az 1986-os Lada 1200S. Merev tengelyes a hátsó kerékfelfüggesztés