Röviden – Volkswagen Golf VII (5G) használtan
Mi ez?2012 őszén bemutatott, 2017 elején felfrissített alsó középkategóriás autó. Kiugróan sokféle hajtáslánc, 3 és 5 ajtós ferdehátú, kombi és Golf Sportsvan néven egyterű karosszéria, MQB-technika (moduláris keresztmotoros építőkészlet).
Melyik motorral?A legkevesebb baj a dízelekkel lehet. Az 1,6 TDI a legolcsóbb verzió, de a csak ötfokozatú váltó miatt nem ideális. Jobb a kétliteres. Otto-motorból a földgázzal és benzinnel is tankolható 1,4-es a legvonzóbb.
Mibe kerül?2,6-2,8 millió forintnál kezdődnek az árak a kisebbik dízellel, benzines motorral 3-3,2 millió forinttól kapni VII-es Golfot használtan.
Mi van helyette?Többek között Audi A3 8V, Ford Focus III, Hyundai i30, Kia Cee’d, Opel Astra J, SEAT Leon 5F, Škoda Octavia 5E, Toyota Auris E180.

Földes Attila kollégám nemrég írt a Golf VIII-ról, így épp ideje részletesen feldolgozni a hetedik generációs Volkswagen Golfot használt autóként. Az 5E kódjelű Škoda Octavia III után jöjjön az 5G gyári kódú testvérmodell a Volkswagentől! 2012 őszén a Golf VII ugyanolyan döntő fejlesztéseket hordozott, mint 15 évvel korábban a padlólemez-stratégiával megalkotott Golf IV. A kortárs Audi A3 után és az Octavia előtt váltott az MQB-modulrendszerre, amelyre időközben autók millió épülnek évente. A kecsegtető költségcsökkentéssel szemben álltak  a Volkswagen-konszern autóiban milliós darabszámban szétspriccelő minőségi gondok is, ha bármi félrecsúszik. Ezért is érdekes, milyen használt autóként a 2017 elején továbbfejlesztett és ránctalanított Golf VII? 

Mit tud használtan a Volkswagen Golf VII?

Amikor a csápos emelőn lefotózott kocsit megláttam oldalról a parkolóban, simán azt hittem, hogy a Ferihegy Autó egyik tesztautóját fogjuk felemelni. Ehhez képest a Németországból behozott, konnektorról tölthető akkumulátoros hibrid Golf 170 000 kilométer felett jár, de gondos kinti, majd itthoni gazdájának köszönhetően ragyogó állapotban van.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 1

Németországból érkezett használtan a gyönyörű állapotú Golf GTE. 204 lóerő a rendszerteljesítmény a 150 lóerős benzines és a 102 lóerős villanymotor tandemjével a konnektorról tölthető akkus hibridben

A GTE ritka és vonzó modell a zöld rendszámmal járó kedvezmények és a 204 lóerős rendszerteljesítmény miatt. 8,7 kilowattóra kapacitású akkumulátorával enyhe időben elgurul 40-50 kilométert füstmentesen, ám karbantartásában a villany Golffal szemben ott a belső égésű motor összes költségnövelő tényezője.

Pont azért van a Golfból három- és ötajtós, kombi, egyterű Sportsvan illetve gázüzemű, benzines, dízel, benzines hibrid és füstmentes E Golf is, hogy mindenki a saját autózási szokásaihoz legjobban passzoló kocsit vehesse meg. A típus egyik döntő előnye valóban a kiugróan gazdag karosszéria- és motorválaszték, de nem az egyetlen.

Tartós és átgondolt belül

Nemrég a pályafutása végén járó Golf VII majdnem legyőzte a sokkal frissebb konkurenseket összehasonlító tesztünkön. Nagyon gondosan konstruált kompakt autó, rövid, de tágas karosszériával, tisztességes csomagtérrel, jó ülésekkel, csekély zajszinttel, széles és nívós motorkínálattal, erős értéktartással. A jelentős fejlesztői ráfordítással a nagy dolgokban és az apró részletekben is erős.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 2

Nagyon jó minőségű az utastér, a kárpitok, burkolatok tartósak. Könnyű elhitetni a visszatekert órás autókról, hogy csak 200 000 km van bennük

Belső tere sokáig megőrzi eredeti állapotát. Egy gondozott autón, amivel normálisan bántak, alig látszik 200-250 ezer kilométeres használat. A kormány bőrborítása tartós, a kapcsolókról sem hámlik úgy a lakkbevonat, mint a VW-konszern régebbi autóiban. Alapos autókozmetikával újszerűnek hathat egy 200 000 kilométeres használt Volkswagen Golf a hetedik generációból. Aki szemre vesz használt autót, azt jól be lehet csapni egy pofátlanul visszatekert kilométer-számlálós Volkswagen Golffal.

TSI: miben jó, miben nem?

Nem árt egyértelműsíteni, hogy a használt VII-es Golfban lévő TSI benzineseknek elhanyagolt olajcserékkel sem tud vezérlésbajuk lenni a lánc nyúlása és a láncfeszítő hibája miatt, mert az MQB-modellekkel kijöttek a szíjas szelepvezérlésű, hátsó kipufogó-leömlős motorok. Ez a kortárs 8V Audi A3-ra, az 5F Leonra és az Octavia 5E-re is igaz.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 3

Benzines TSI helyett megfontolandó a benzinnel és sűrített földgázzal is működő, CNG-üzemben sokkal olcsóbban használható TGI-motoros Golfot hozni nyugatról

Három vagy négy hengerrel, 999-től 1984 köbcentiig a Volkswagen Golf VII TSI-benzinesei nagyon csendesen, a sornégyesek igazán puhán is járnak. Tturbós benzinesek rugalmasak és keveset fogyasztanak. A 140 és a 150 lóerős 1,4 TSI-k átlaga 6,77 liter/100 km a Spritmonitoron, amennyi az igazán takarékos Auris 1,6 Valvematicé. A köztudottan jól fogyasztó Civic 1,8 átlaga 7,1 liter/100 km és a hetes Golfhoz képest mindkettő lomhább, zajosabb és kényelmetlenebb autó, olcsóbb hatású utastérrel.

Annyiféle motorral volt gyártásban a hetedik generációs VW Golf, hogy gyorsabb a német Wikipédián végignéznetek a motorvariánsokat 85 és 360 lóerő között, ide kattintva.

Legyen dízel!

Sokat futott hetedik generációs Volkswagen Golfot dízelmotorral keresnénk használtan. A benzines TSI-knek 250-300 ezer kilométer is nagy falat lehet, 150-180 ezer kilométer feletti turbós benzines Golf VII-et csak óvatosan vennénk. A hetes Golf TDI-motorjainak élettartama sokkal ígéretesebb, ha a tulaj nem akar három fillért megspórolni az olajcseréken és arra használja a dízelmotort, amiben az jó: hosszú távú utazásokra, nem 5-8 kilométerek megtételére.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 4

Halk, kényelmes, nagyon átgondolt autó a Volkswagen Golf VII. 2017-től a sornégyes 1,2 TSI helyét átvette a háromhengeres 1,0 TSI, ez már egy modellfrissítés utáni autó

Vegyes használatra nem igazán ajánljuk az 1,6 TDI-t a csak ötfokozatú kézi váltóval párosítva. A szűk tartományban használható motor nem harmonizál ezzel a sebességváltóval, az 1,6 TDI azoknak lehet jó, akik autópályán és autóúton járnak egyenletes, nem túl nagy sebességgel. Sokkal csábítóbb a használt Volkswagen Golf VII a 2,0 TDI-vel.

Használt Golfokról a Vezessen

Ha alacsonyabb árú autót keresel és érdekel más nemzedék is, akkor a hatodik modellgeneráció használt autó tesztjét itt találod. A Golf V-öt összehasonlítottuk a H Astrával és kortársukkal, a C307-es Ford Focus-szal, a cikkért kattintsatok ide.

Önmagában a turbócserétől nem kell félni, a felújítás nagyjából 120-180 ezer forintos költsége a feltöltő élettartamával elosztva nincs egy Ft/kilométeres tétel. Mivel a használt Volkswagen Golf VII összes motorja turbófeltöltős, a turbó megléte motiváló a minőségi motorolaj használatára és a maximum 15 000 kilométeres olajcsere-periódus betartására is.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 5

Minden motor turbós a Golf VII-ben, rossz döntés 15 000 km fölé engedni az olajcsere-periódust

A LongLife olajjal ígért 25-30 ezer kilométeres, rugalmas szervizintervallumtól a cikk kapcsán megkérdezett összes autószerelőnek égnek állt a haja, pedig rogyásig vannak munkával, nem a gyors és könnyű pénzt jelentő olajcserét féltik. Mint az összes turbófeltöltős autóra, a használt Volkswagen Golfokra is áll, hogy nem elég tankolni a szervizek között. Legkésőbb 1000 kilométerenként igenis rá kell nézni a hűtőfolyadék szintjére és az olajnívóra a benzinkúton.

Szerviztapasztalatok: Volkswagen Golf VII használtan

Jó minőségű, megbízható autók a hetedik generációs Volkswagen Golfok. Szervizes szempontból dízelmotorral és kézi sebességváltóval a leginkább problémamentes az élet. Az 1,6 TDI a józan ész választása, a kétliteres mindent visz, a GTD végképp. De a dízelmotoros autókat csak jó minőségű, megfelelően adalékolt üzemanyaggal szabad tankolni.

Mint más használt autóknál, a VII-es Golfnál is 200 000 kilométer körül kezd zsebbe nyúlós lenni a szervizelés, amennyiben addig nem történt turbócsere, eredeti a kuplung és gyári a kettős tömegű lendkerék valamint a vízkörbe kötött kipufogógáz-visszavezető szelep (EGR). A vízhűtéses EGR-szelep cseréje 200 000 forintos tétel.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 6

180-200 ezer kilométerig nem jellemzőek vaskos szervizszámlák, utána van egy költséghullám, aztán megint csak a karbantartás

Nem szokott baj lenni a TSI- és TDI-motorok szíjas szelepvezérlésével. A szíj és a görgők elbírják a 210 000 kilométeres csereperiódust, a gondos tulajdonosok azonban 180 000 kilométernél kérik a cserét, amiből még sosem volt baj.

TSI-motoroknál jelentkezik a közvetlen benzinbefecskendezéses motorokra jellemző kokszosodás a szelepeken. Amikor felgyullad a motorkontroll-lámpa, a hibaüzenet általában égéskimaradás, amit a szelepülékek lekokszosodása okoz. A megoldás a tisztítás, mechanikusan, a motor szétszerelésével vagy dióhéj-őrleménnyel szórva.

TDI-motornál nem szabad ignorálni a részecskeszűrő regenerálási folyamatát, amit az 1000 feletti alapjárat és az ércesebb motorhang is jelez. De nem kell a fülünkre hagyatkozni, a középső kijelzőnek van egy start-stop információs menüpontja. Ha azt közli az autó, hogy a motor működése szükséges, akkor sem szabad leállítani a motort, ha közben odaért az illető a tárgyalásra, az iskolába, a moziba, vagy legalább ne ismétlődően.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 7

140 lóerő alatt olcsóbb, csatolt hosszlengőkaros a hátsó futómű, nem négylengőkaros független, mint itt. A futóműre nem kell sokat költeni, a kopóalkatrészek nem drágák

Többször megszakított regenerálás esetén az összes modern dízelmotorban felhígítja a motorolajat a részecskeszűrőben lévő korom elégetéséhez befecskendezett többletüzemanyag és az elégtelen kenés következménye a motorhiba. Én is dízel autóval járok, a többmillió forintos motorcsere elkerülése szerintem megér néhány perc várakozást.

Ha a duda nem szól, előfordulhat, hogy az autó törött volt és a légzsák kiszerelésekor megsérült a kürt kábele. Hanyagul karbantartott autóknál a pollenszűrőcsere elmulasztása miatt az esővályún keresztül befolyhat a víz, esetleg az elhasználódott EGR-hűtőnél jut be a hűtőfolyadék az utastérbe.

A DSG automatikus sebességváltó lelke a stabil áramfeszültség. Egy elhasználódott akkumulátor is vezethet a tönkremeneteléhez, mert a gyengülő akkumulátorban ingadozni kezd a feszültség, a DSG kuplungtárcsái elkezdhetnek csúszni és idővel elég a súrlódó betétjük.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 8

A DSG fokozatválasztó karját csak álló autóban tegyük D-ből P-be és viszont! Az előre- és a hátramenet közötti váltáskor se legyen mozgásban az autó

Aki rendszeresen jár többszintes mélygarázsba, lehetőleg ne DSG-váltóval vegyen használt Volkswagen Golfot, mert a rámpákon körözve erősen kopik a kuplung. Teremgarázsból kihajtva is érdemes kézzel egyesbe tenni a fokozatválasztó kart, hogy ne váltogasson fel-le a sebességváltó, majd a kihajtás után vissza D-be. Nagyon fontos, hogy a DSG karját csak álló autóban tegyük D-ből P-be és viszont! Az előre- és a hátramenet közötti váltáskor se legyen mozgásban az autó.

A duplakuplungos és a kézi váltós autók lendkereke is kettős tömegű, valamennyi motorverzióban. A kettős tömegű lendkerék akkor éri el tervezett, 200 000 km körüli élettartamát, ha a vezető nem gyorsítja meg elhasználódását. A lendkerék igénybevétele akkor a legsúlyosabb, ha a vezető nagyon alacsony, 1800 alatti fordulatszámon és magas fokozatban járatja, terheli a motort.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 9

Jó ülés, jó fényszóró, jó hifi: erre a háromra megéri áldozni a használt autók közül választva is. Menő LED-es lámpás VII-es Golfot csak cascóval vinnénk ki a forgalomba

Számos használtautó-vásárlónak végzünk állapotfelmérést. Tapasztalataink szerint a külföldi autók közül a belga, a holland és a német autók zömmel jobb műszaki állapotban vannak az olasz, francia és osztrák autóknál. Külföldről behozott használt Golf vásárlásakor alapkérdés, hogy az adásvételi szerződésben az eladó ne a forgalmiban szereplő Giovanni Carpaccio legyen, hanem a magyar használtautó-kereskedő, aki ténylegesen értékesíti az autót. Különben reklamálni is az olasz, német, belga gazdánál lehet.

Minorics Norbert, szervizvezető, Ferihegy Autó Kft.

DSG: lehet vele baj

A DSG-s autók alapszabálya, hogy nem szabad őket tuningolni, azt a nyomatékot viselik el, amit a motorok gyárilag tudnak, többet nem. A 60 000 kilométerenkénti olaj- és szűrőcserét tartva az olajos kuplungos sebességváltók jobban bírják, de a száraz kuplungos, hétfokozatú DSG-váltótól ne számítsatok 150 000 kilométernél nagyobb élettartamra nagyjavítás nélkül.

Kuplungokat cserélni sem olcsó a duplakuplungos sebességváltóban, de a váltó mechatronikai egységének hibája sokkal többe kerül. Ezt pótolni félmillió forintos tétel, egyébként az olajos kuplungos, erősebb motorokhoz társított DSG-ben is ennyire költséges. Az érvágást egy nagyságrenddel csökkenti, ha külföldről rendelt mágnesszeleppel vagy alaplappal javítható a használt Golf mechatronikája. A megrepedő nyomástároló tömb cseréje 50 000 forintból kihozható munkadíjjal együtt.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 10

Kategóriájának talán legrövidebb autója, mégis tágas belül. A DSG-s használt Golfokkal nagyobb a kockázat, mint a kézi váltós autókkal

Használt VII-es Volkswagen Golfok árai

2,5-2,8 millió forintos belépőárukkal a hét évhez közelítő, 1,6 literes dízel kombik kerülnek a legkevesebbe a hetedik generációs VW Golfokból. A márka értéktartását a Golfok is igazolják, mert a tényleges újkori eladási árak a nagy dobra sosem vert, de jelentős flottakedvezményekkel közel sem olyan büszkék, min a listaárak a konfigurátorban.

Benzines használt Golfok 3-3,2 millió forintos irányártól kezdik lazítani a céges 1,6 TDI kombikból álló homogén tömböt. Hárommillió forintnál jelennek meg a jobb felszereltségük miatt vonzóbb, 150 lóerős dízelek is. A cikk írásakor hatmillió forint körül indulnak az elektromos Golfok irányárai, 30-70 ezer km közötti futásteljesítménnyel.

Ezzel a használt Volkswagennel nehéz mellényúlni 11

Rendesen megkérik a használt VII-es Golfok árát, legalább 3-3,5 milliós összegekre érdemes felkészülni

A magyarországi, fiatal autók még garanciálisak lehetnek. A két év gyári garanciát az importőr megtoldotta két évvel, így 2+2 év/200 000 kilométerig él a jótállás az autóra. Erről azt kell tudni, hogy a plusz két év egyenértékű ugyan a gyári garanciával, de a harmadik és a negyedik éves megnyújtásnak vannak feltételei. Az első az autó márkaszervizes karbantartása, ami nemcsak az olajcserékre vonatkozik, hanem az esedékes javítások, alkatrészcserék elvégeztetésére is. Jog szerint például a fékfolyadékcsere elmulasztása esetén is ugrik a garancia, a gyakorlat szelídebb ennél.

Alkatrészárak

Mint a legtöbb használt autónál, itt is sok múlik az alkatrészek beszerzési forrásán. A hetes Golf egy milliószámra ontott autó, pláne a testvérmodelleket beleszámítva, így az utángyártott alkatrészek árai nem kiugróak. Kis utánajárással a megtakarítás a sokszorosa annak, amennyivel drágábban a szerelők beépítik a hozott alkatrészt.

Minőségi utángyártott alkatrészek nagyságrendi ára 2014-es Golf 1,4 TSI-hez

Kettős tömegű lendkerék DSG-váltóhoz (Luk): kb. 140 000 Ft
Kettős tömegű lendkerék kézi váltóhoz (Luk): kb. 150 000 Ft
Kuplungszett kézi váltóhoz: kuplungtárcsa, kinyomócsapágy, kuplungszerkezet (Luk, Sachs): 89 500-97 500 Ft
Kuplungszett a száraz kuplungos DSG-váltóhoz (Luk): 130 000 Ft
Első féktárcsa, db (Zimmermann, Ate, 280-288-312 mm): 11 500-15 500 Ft
Első fékbetétkészlet (Zimmermann): 7500-11 500 Ft
Első lengéscsillapító (TRW, Sachs): 16 500-22 500 Ft
Toronycsapágy (Lemförder, Sachs): 10 500-11 500 Ft
Nagynyomású üzemanyag-szivattyú (Hitachi): 83 600 Ft)
Benzinpumpa (Bosch): 43 500-62 500 Ft
Hengerenkénti gyújtótrafó, db (Delphi, Bosch): 11 500-14 500 Ft
Lambdaszonda (Denso): 15 500 Ft
Generátor (Bosch): 86 500-102 500 Ft
Generátor szabadonfutó (Ina): 26 500-36 500 Ft
Önindító (Bosch, Denso, Valeo): 58 500-68 500 Ft

Kerekített összegek. Forrás: saját gyűjtés internetes autóalkatrész-forgalmazóktól