Aki 1,5 millió forintból venne használt autót,  még mielőtt felcsapja keresőt, vessen számot a realitásokkal! Ne akarjon feltétlenül 10 éven belüli és 180-200 000 kilométernél kevesebbet futott autót találni, mert az idősebb és többet futott autó között rábukkanhat jobbra, mint ha görcsösen  ragaszkodik egy illúzióhoz és a megcélzott határokhoz árban vagy futásteljesítményben.

A vásárlás előtt is vannak buktatók

Ne ugráljon autóról autóra, Peugeot 206 CC-ről dízel FIAT Doblóra, kicsit törött Honda Insightról E39-es BMW-re, beleszeretve egyik nap ebbe, másik nap abba az autóba! Így szétforgácsolja az erejét, nem fog tudni utánanézni annak, melyik motorral érdemes keresni a kocsit, mik a típus buktatói.

Ésszerű 2-3 típusra szűkíteni a kinézett autók számát, sokféle autóból nehéz rendesen felkészülni

Ha teheti, szánjon rá legalább három hónapot a hirdetések figyelésére, amikor még nem élesben keres, csak tájékozódik a használtautó-árakról. Gyakoribb autóknál, ha van elég hirdetés, egy idő után jó eséllyel előre meg tudja mondani, hogy a kocsi 2-3 napon belül eltűnik-e vagy hetekig-hónapokig hirdetik majd. Közben nézzen is meg pár, relatíve drágának és olcsónak ható használt autót, hogy miért kínálják őket annyiért, amennyiért.

Aki használt autót keres, állítsa be az értesítést az új hirdetésekről és trombitálja körbe az ismeretségi kört, hogy autót keres. Így van esélye a netre fel sem kerülő kocsikat megcsípni a kollégák unokatestvéreitől.

Rendbeszedés, gumi: 150-200 ezer Ft

Ha eljött a vásárlás ideje, adott a pénz a kocsira és már látott elég használt autót, mondjuk ötöt-hetet megnézett alaposabban, akkor döntsön gyorsan, mert ebben az ársávban erős a pörgés és sok a vevő. Használt autó is van elég, de tényleg jó sokkal kevesebb.

Nagyon jó adottság márkakereskedésből vásárolni használt autót

Használtautó-vásárlóként arra is ügyeljen, hogy az 1,5 milliós kocsikra az első hat hónapban valószínűleg rá kell költenie legalább 150-200 000 forintot, mondjuk egy gumigarnitúrát vásárolva, szíjas vagy láncos vezérlést, kenőanyagokat és szűrőket cseréltetve, az üléskiszedős kárpittisztításra és polírozásra áldozva, ha az autónak nincs is azonnal javítandó baja.

Hiba, amit ne kövessetek el

A szelekció alapja lehetne eleve kizárni azokat az autókat, amelyekből csak a legolcsóbbak kaphatóak 1,5 millió forinttól. Aki a legaljából kíván választani, lelke rajta, de egy idősebb autó jó állapotban, vonzó színben és felszereltséggel nagyobb használati értéket nyújt, mint egy fiatalabb típus az ársávja legaljáról.

Akinek 1,5 millió forintja van használt autóra, ne az Auris-kínálat legaljából, inkább az E12-es Corollák közül válasszon. A régebbi típussal lesz jobb autója ezzel a kerettel

Ebben az értelemben az 1,1 millió forinttól kapható Toyota Auris és az 1,6 milliótól induló, 8. generációs Honda Civic közül előbbit érdemes keresni, de a fekete öves használtautó-vásárlók eleve inkább egy E12-es Toyota Corollára szűrik a használtautó-kínálatot.

Átvizsgálás legyen!

Fontos az autó lehetőleg márkaszervizes átvizsgálása vagy egy igazán jó független szakértő megbízása, amivel rengeteg buktatót el lehet kerülni. Mivel ez a megbontás nélkül vizsgálat is fel tud deríteni törésnyomokat és az emelőn az is kiderül, amit a kocsi mellett guggolva, a küszöb alá pislogva soha nem fogunk megtudni, a szakszervizes állapotfelmérésről az se mondjon le, aki 1,5 millió forint körül keres használt autót.

Kell egy szakember, aki elfogulatlan, nem szeret bele a kocsiba és korrekten átnézi az autót, kiolvassa a hibatárolót

Sok márkaszerviz 2-5 hetes előjegyzéssel dolgozik, de ez ne tévesszen meg senkit! Azért ilyen hosszú a sor az ütemezhető munkákkal, hogy legyen kapacitás a lerobbanó, trélerrel érkező autók javítására és az állapotfelmérésekre is. Állapotfelméréskor a márkaszervizek igyekeznek másnapra szerelőt és emelőt biztosítani.

Nagy előnye a márkaszervizeknek,  hogy a kocsi összeurópai szerviztörténetéhez is hozzá tudnak férni, bár ez nem mindenütt adott; kiolvassák a hibatárolót és a nemrég törölt, de pár motorindítás után újraéledő hibaüzenetek is kibuknak.

Nem hátrány a cégautós múlt, sőt. Legalább az első 4-5 évben jó eséllyel biztosított volt az autók előírás szerinti karbantartása

A tavaly az 1,5 millió forint körüli használt autókról írt cikkünkben említett típusok változatlanul relevánsak, így a kettős tömegű lendkeréktől dízelként is mentes Kia Cee’d és a Hyundai i30 első generációja, a FIAT Bravo 198, a Renault Mégane III, a nemrég a Golf V-tel összehasonlított Astra H és a Ford Focus II is. A második generációs, joggal közkedvelt Honda Jazzről volt szó a közelmúltban, ezért most más tippeket adunk.

Használt városi autó, 1,5 millió forintig

Csekély fogyasztása, megbízhatósága, értéktartása miatt egy benzines Suzuki Splash elsőrangú autó használtan. Mivel maga a kocsi is jó, tehát a mezőnyön belül kulturált, magas ülésével jó kilátást, oldalütközésnél kedvező üléshelyzetet és kényelmes ki-beszállást biztosító autó és még a csomagtere is nagyobb a 2004 utáni Swiftnél, ezt javasoljuk mindazoknak, akik másfél millió forint alatt keresnek használt városi autót.

Brutálisan tartja az értékét a Splash, de jó is. 2013-ban 2 013 000 forint volt a klímás egyliteres akciós új ára. Ma 1,5 millió forintból sem kapni 3-4 éves autókat

Az Esztergomban 2008-tól 2014-ig gyártott Splasht nem sújtja az RS-kódú Swiftekre jellemző váltóhiba. Itt a váltó nyelestengelycsapágyának módosításáig kellett cserélni ezt a párezer forintos alkatrészt, ami a váltójavítások magas munkadíja miatt kb. 90 000 forintba kerül. A megfelelő csapágyak beszerelése után a gond megoldódik az autó hátralévő élettartamára.

Az ABS-tömb meghibásodása az SX4-nél, a Swiftnél és az Ignisnél kevésbé fenyegeti a Splasht, de előfordulhat ennél a típusnál is. A blokkolásgátló hidraulikatömbjének  javítása körülbelül 70 000 forintba kerül.

Mint oly sok későbbi meghibásodás elhárítása, ez is megelőzhető volna korrekt karbantartással, a fékfolyadék cseréjével, amit kultúrember kétévente megejt a kocsival. Többek között azért ostobaság elhanyagolni, mert a csere potom pénz az ABS-blokk javításához képest. A hiba a fékpedál beesésével, a fékpedálút megnyúlásával jelentkezik erős fékezéskor és halaszthatatlanul javítandó!

Az RS modellkódú Swift két baja, az ABS hidraulikatömbjének hibája és az 1,3-asok váltó nyelestengelycsapágy problémája, alig illetve egyáltalán nem érinti a Splasht

160-180 000 kilométeres autókban már számítani lehet a katalizátor meghibásodására. Angliából vagy máshonnan érkező autók bontásával erre van megoldás. Az árra a Suzuminnél kérdeztem rá, 35 000 forint a bontott katalizátor, a csere munkadíja 15 000 forint.

Kompakt autó, 1,5 millióból: Mazda3 BK

Friss sztori, hogy Kovács Miklós kollégánk is másfél milliós kerettel cserélte le a nagy lelkesedéssel megvett, majd kevésbé lelkesülten eladott Alfa 156 1,9 Multijet dízelt egy Mazda3 BK-ra.

Kovács Miklós kollégánk sem tudott jobbat kitalálni a BK modellkódú benzines Mazda3-nál. Keresett belőle egy nem rozsdásodót

Ezerhatos szívó benzines autója lett, nem német, nem osztrák, de még csak nem is Olaszországból behozott használt autó: magyarországi. Ennek történetét majd ő megírja egyszer. 156-os Alfával bizonyára jól is lehet járni, de neki nem sikerült az alattomosan szétrohadó hátsó rugótorony miatt.

Másodszorra nehezen dönthetett volna okosabban, mert egy nem rozsdás és benzines Mazda3-mal elég sok kérdést kipipálhat az egyszeri használtautó-vásárló. Akkor is, ha végül nem a kétliteres GTA-t veszi, hanem egy gazdaságosabb modellt.

Szívó benzines motor esetén kitartó és szinte zavartalan szolgálatra számíthatunk az itt külön cikkben bemutatott használt Mazda3-tól. A dízeleknek azonban ennél a modellnél is megvan a maguk nyűgje, amiről itt olvashattok részletesen. A típus legnagyobb, a Mazdára nézve szégyenteljes hibája a gyenge korróziógátlás.

Sok jó megoldás van 1,5 millió forint körüli használt autókra. A dízelek ára annyira megroggyant, hogy a mostani árszinten a kockázataik ellenére is érdekesek azoknak, akik sokat autóznak és hidegen hagyja őket autójuk környezetszennyezése

Küszöbjükön és a hátsó sárvédőíveken a nem törött 3-as Mazdák is európai kortársaiknál nem tapasztalható mértékben képesek rozsdásodni, ám nem korrodál az összes! Megéri rászánni az időt egy igazán jó autó kiválasztására, emelőn meggyőződve az állapotáról. A P-s rendszámú autók frissen felfújt, puha rücsis alvázvédője inkább aggasztó, semmint örömteli, mert eltakarhatja a rozsdát.

Használt családi autó 1,5 millió forintból

Maradva az 1,5 milliós összeghatárnál, nagyobb helyigény esetén Opel Zafira B-t vennék használt családi autóként. Akkor is, ha nem kell a harmadik üléssor, mert amikor már megvan az autó, úgyis kiderül, milyen hasznos a padlóból előhúzható két pótülés, amennyiben valakinek vannak gyermekei és nekik is vannak unokatestvéreik, barátaik, iskolatársaik.

De szép lenne 1,5 millió forint alatt egy szép Toyota Previa, amelyből nyolcüléses is van. Sajnos nem reális, ahogy a benzines Mitsubishi Grandis sem

A B Zafirában nem kell tartani gonoszul korrodáló motortartó bölcsőtől, mint például a szerencsétlen sorsú C Corsákon. A rozsdásodás egyáltalán nem jellemző a típusra.

Ezt a generációt az Opel rendkívül gazdag motorkínálattal gyártotta, amiből az 1,7 literes CDTI-ket nem erőltetnénk. A kétféle dízelmotor közül inkább az 1,9 litereset érdemes megvenni, 150 helyett lehetőleg 100 vagy 120 lóerővel. A generátor és a főtengely-ékszíjtárcsa gyenge pont, de dízelhez mérten stabil, jó befecskendező rendszerű motor a FIAT-Alfa-eredetű négyhengeres.

Nagyon gyenge az 1,6-os benzines, de városba megteszi. 1,8-as 115 és 140 lóerővel is volt

Otto-motorból a benzines kínálatot nyitó 105 lóerős 1,6-ostól a 240 lóerős Zafira OPC-ig ível a használtautó-kínálat. Az 1,6-os motor gyenge, nagyon rövid sebességváltó-áttételezése miatt országútra és autópályára is büntetés a hangja miatt, de tisztán városi forgalomra megfelel. A fő baja a vezérműkerék kopása és a vezérműlánc elhasználódása. Ennek szakszerű javítása a vezérléskerék, a lánc és a láncvezetők cseréjével elmegy negyedmillió forintig. Csak a láncot lecserélni ennek a harmada, de kockázatos, hogy a kopott fogaskeréken átugrik-e az új vezérműlánc.

Nagyon jó az 1,8-as benzines és a földgázas Zafira B

Kerülendő a benzinesek közül a 2,2 Direct, tehát használt Opel Zafirát mindenképp a szíjas szelepvezérlésű, 1,8 literes benzinessel érdemes venni. Ezt épp elegen tudják, hogy ne legyen belőlük sok. Türelmesnek kell lenni, mert problémamentes, kiforrott, kellően erős és rengeteg taxiban bizonyító motor, akár 115, akár 140 lóerővel.

1,8-as benzines legyen vagy sűrített földgáz, azaz CNG és benzin vegyes üzemű

Használt Opel Zafirából a gyári földgázüzemű modell is jó választás. 94 lóerejével a sűrített földgázas szívó 1,6-os elkeserítően lassú, a turbós, 150 lóerős viszont teljes terheléssel sem hagyja el magát, nagyon harmonikus motor.

A használt CNG-s Opel Zafirák benzinnel is működnek, van bennük egy kis benzintartály tartalékként. A CNG-üzem azoknak érdekes, akik hajlandóak kisebb-nagyobb kitérőt tenni a jelenleg nagyon gyér, de egyre bővülő földgázkút-hálózat tagjaihoz. Budapesten négy nyilvános földgáz-töltőállomás működik, egy az Ócsai úton, egy Kőbányán a Mázsa téren, még egy a XI. kerületben az M1-M7 kivezetőjén és van egy Észak-Budán, a Bécsi úton.

5+2 üléssel az Opel Zafira B igazán jó választás. Belső tere nagyon jól variálható, az első utasülés támlája is ledől, a középső támla három részre osztott, könnyű sílécet szállítani

A futóműben többnyire a 6000-8000 forintos, akár házilag is kicserélhető stabilizátor-összekötőkön kívül nem sok mindenre kell költeni, az erőátvitel is masszív. A Zafira második generációja hozza a korszak Opeljeinek dicséretes megbízhatóságát, így az Astra H-val és a Vectra C-ből az orbitális belső terű, 530-1850 literes csomagtartójú kombival együtt jó szívvel ajánlható használt családi autóként.

Te milyen használt autóra költenéd a saját 1,5 milliódat? T25-ös Avensisre, netán Lancia Thesisre? Várjuk a hozzászólásokat, mert van sok megoldás.

Forrás: vezess.hu