A liechtensteini illetőségű NanoFlowcell évek óta fejleszti folyadékakkumulátoros autóit, amelyekben nagy mennyiségű folyékony halmazállapotú elektrolit szolgáltat energiát nagy kapacitású kondenzátorok töltéséhez, ezek a kondenzátorok pedig villanymotort hajtanak, ami az autót mozgatja. A folyadékáramoltatásos akkumulátor (flow battery) nagy előnye, hogy az elhasznált hajtóanyag sokkal gyorsabban lecserélhető, mint amilyen gyorsan egy hagyományos lítiumakku feltölthető, így megfelelő infrastruktúra mellett sokkal kiszámíthatóbb mobilitást ad az autósnak.
A korábbi látványos és hatalmas, de a hétköznapi autózásra kevéssé alkalmas szörnyek után most a Quantino nevű modellt már hivatalosan levizsgáztatták, a kocsi német rendszámmal 14 órás éles megbízhatósági teszten bizonyította életképességét valódi városi forgalomban, újratöltés nélkül. A kocsi még bírta volna, de a tesztpilóta már nem; bizonyos szükségletek miatt pár száz kilométer után úgy döntött, ő bizony megáll, még ha a technikával nem akadt semmi probléma, akkor is.
a videó a hirdetés után indul
A Quantino persze soha nem lesz igazi sorozatgyártású típus. A fejlesztők célja, hogy a bizonyítottan használható technológiát valamelyik nagy autógyárnak adják majd el. Ha akad érdeklődő vevő és az infrastruktúra kiépítésére is megtalálják a megfelelő üzleti modellt, az egy töltéssel, 140-150 liter elektrolittal akár 3-500 kilométert megtenni képes, percek alatt újratölthető villanyautó teljesen új alapokra helyezheti az elektromos autózás jövőjét.

Hogy pontosan milyen elektrolit is lötyög a Quantino tartályaiban, egyelőre titok, de hogy nem humbug az egész, azt tudjuk. A stabil akkumulátoriparból régóta ismert a
vanádium-redox folyadékakkumulátor – talán a NanoFlowcell is ezzel a technológiával dolgozik.