Az idén az első sajtónapot egy nulladik is követte. Hétfőn ugyanis az Opel számos újságírót meghívott a helyenként még autótlanul tátongó standok közé, hadd lássák, ahogy begördül 600 kilométeres tesztútjáról az új, konnektorról is tölthető hibridautó, az Opel Ampera. (Amit 2011 előtt biztosan nem lehet majd kapni.)
| Élőben Genfből |
| További újdonságok: Lexus CT 200H, SEAT IBE, Skoda Fabia RS, Lamborghini Gallardo, Volkswagen Sharan, Justin Timberlake, új Ford Focus, |
Az Opel számára tehát itt és most az Ampera a fő üzenet, amit Európa legfontosabb éves autópiaci eseményén el akar juttatni a népekhez a magunkfajta elektronikus és nyomtatott szócsöveken keresztül. És ez a jelenség általános. A nagyobb motor, több lóerő, nagyobb végsebesség bő egy évszázada tartó spirálja megszakadt. Az új fétis a gazdaságosság, a kevés céókettő és az elektromosság.
Az igazán nagy gyártók versenyt licitálnak egymásra literekkel és grammokkal: bibibí, az enyém kevesebbet eszik, bibibí, az enyém kevesebbet pufog.
A BMW standja fehér autókból áll, amiken nagy számok hirdetik, milyen takarékos a klasszikusan sportosságáról híres gyártó minden modellje. És ez már tavaly is pont így volt.
A Porsche fő szenzációja a hibrid 918 Spyder, állítólag négy liter alatt eszik, és bitang gyors a Nürburgringen. Na persze nem egyszerre.
A Citroën, Peugeot kis elektromos városi vackokat rakott ki a normál méretű személyautók közé – de ezek még nem igazán léteznek, megvenni egyelőre nem lehet őket. Sem. Hosszú vajúdás ez, nehezen jön el a jövő, nehezen adja magát a múlt.
Persze a sok kis fehér takarékos között azért vannak látványosabb holmik is.
A Brabus a G-osztályból megépítette a világ legerősebb terepjáróját. A Rolls-Royce-ok ugyanolyan rendíthetetlenül figyelnek összehúzott szemhélyuk mögül masszív vasmaszkjuk felett, mint tavaly.
Egzotikus cuccokból sincs azért hiány: a Sbarrók, Fornasarik, Spykerek között egy olyan lehetetlen dolog is akad, mint a hetvenéves álmából felébresztett egykori luxusmárka, a Hispano-Suiza. Hadd örüljenek az arab olajmilliárdosok – amíg még tehetik.
De az Aston-Martin már pici városi kocsit kínál ügyfeleinek a nagy Astonok mellé, hiszen azokkal meg se lehet moccanni a zsúfolt nagyvárosokban. A Mazda, a Honda, a Hyundai hidrogénüzemű kocsikat is kiállított – érzésünk szerint ezeket a szériagyártástól csak az tartja vissza, hogy egyelőre még nincs hol tankolni ezeket.
Akad mutatóba pár rendes kövület is. A Land Rover Defender mintha időgéppel jött volna. Néhány standon akkora 8, 10, 12 hengeres blokkokat tettek díszszemlére, hogy ebben az olajszűkébe került világban én kérek elnézést. De a padló alatt (szó szerint, egy lépcsőn le kell menni a VW-stand alá) már megálíthatatlanul épül a végső zöldhullám: kis, ma még ismeretlen cégek gyártásérett technológiákat mutogatnak büszkén, napelemektől hidrogéncellákig.
És a legfélelmetesebb: a Ferrari is hozott egy hibridautót. Sőt, 2014-re állítólag minden modelljük hibrid lesz. Na, megfagyott a vérük? Nem? Akkor jöhet a végső csapás: az 599 Hybrid Concept színe – világoszöld.







