Az idén az első sajtónapot egy nulladik is követte. Hétfőn ugyanis az Opel számos újságírót meghívott a helyenként még autótlanul tátongó standok közé, hadd lássák, ahogy begördül 600 kilométeres tesztútjáról az új, konnektorról is tölthető hibridautó, az Opel Ampera. (Amit 2011 előtt biztosan nem lehet majd kapni.)

Élőben Genfből
További újdonságok: Lexus CT 200H, SEAT IBE, Skoda Fabia RS, Lamborghini Gallardo, Volkswagen Sharan, Justin Timberlake, új Ford Focus,

Az Opel számára tehát itt és most az Ampera a fő üzenet, amit Európa legfontosabb éves autópiaci eseményén el akar juttatni a népekhez a magunkfajta elektronikus és nyomtatott szócsöveken keresztül. És ez a jelenség általános. A nagyobb motor, több lóerő, nagyobb végsebesség bő egy évszázada tartó spirálja megszakadt. Az új fétis a gazdaságosság, a kevés céókettő és az elektromosság.

A BMW a fogyasztással kampányol - mi történik itt?

A BMW a fogyasztással kampányol – mi történik itt?

A BMW a fogyasztással kampányol


Az igazán nagy gyártók versenyt licitálnak egymásra literekkel és grammokkal: bibibí, az enyém kevesebbet eszik, bibibí, az enyém kevesebbet pufog.

A BMW standja fehér autókból áll, amiken nagy számok hirdetik, milyen takarékos a klasszikusan sportosságáról híres gyártó minden modellje. És ez már tavaly is pont így volt.

A Porsche fő szenzációja a hibrid 918 Spyder, állítólag négy liter alatt eszik, és bitang gyors a Nürburgringen. Na persze nem egyszerre.

0 emisszió - egyelőre persze még csak a szemnek

0 emisszió – egyelőre persze még csak a szemnek

0 emisszió – egyelőre csak a szemnek


A Citroën, Peugeot kis elektromos városi vackokat rakott ki a normál méretű személyautók közé – de ezek még nem igazán léteznek, megvenni egyelőre nem lehet őket. Sem. Hosszú vajúdás ez, nehezen jön el a jövő, nehezen adja magát a múlt.

Persze a sok kis fehér takarékos között azért vannak látványosabb holmik is.

A Brabus a G-osztályból megépítette a világ legerősebb terepjáróját. A Rolls-Royce-ok ugyanolyan rendíthetetlenül figyelnek összehúzott szemhélyuk mögül masszív vasmaszkjuk felett, mint tavaly.

Gyalogosgyilkos harciufó a Sbarrótól

Gyalogosgyilkos harciufó a Sbarrótól

Gyalogosgyilkos harciufó a Sbarrótól


Egzotikus cuccokból sincs azért hiány: a Sbarrók, Fornasarik, Spykerek között egy olyan lehetetlen dolog is akad, mint a hetvenéves álmából felébresztett egykori luxusmárka, a Hispano-Suiza. Hadd örüljenek az arab olajmilliárdosok – amíg még tehetik.

De az Aston-Martin már pici városi kocsit kínál ügyfeleinek a nagy Astonok mellé, hiszen azokkal meg se lehet moccanni a zsúfolt nagyvárosokban. A Mazda, a Honda, a Hyundai hidrogénüzemű kocsikat is kiállított – érzésünk szerint ezeket a szériagyártástól csak az tartja vissza, hogy egyelőre még nincs hol tankolni ezeket.

Azért vannak dolgok, amik nem változnak

Azért vannak dolgok, amik nem változnak

Azért vannak dolgok, amik nem változnak


Akad mutatóba pár rendes kövület is. A Land Rover Defender mintha időgéppel jött volna. Néhány standon akkora 8, 10, 12 hengeres blokkokat tettek díszszemlére, hogy ebben az olajszűkébe került világban én kérek elnézést. De a padló alatt (szó szerint, egy lépcsőn le kell menni a VW-stand alá) már megálíthatatlanul épül a végső zöldhullám: kis, ma még ismeretlen cégek gyártásérett technológiákat mutogatnak büszkén, napelemektől hidrogéncellákig.

És a legfélelmetesebb: a Ferrari is hozott egy hibridautót. Sőt, 2014-re állítólag minden modelljük hibrid lesz. Na, megfagyott a vérük? Nem? Akkor jöhet a végső csapás: az 599 Hybrid Concept színe – világoszöld.