A VW-konszern a hozzá tartozó márkák bizonyos újdonságait egy külön rendezvényen mutatta be a genfi szalon előestéjén. A VW Polóról és a Skoda Yetiről itt olvashatnak részletesebben.
670 lóerős a Lamborghini Murciélago SV
A tesztoszteron tagozatot a Lamborghini képviselte. A Murciélagóból az idei szalonra faragott Superveloce még az LP640-nél is durvább. Egy mázsával könnyebb és 30 lóerővel erősebb nála az új, ami egészen drámai gyorsulást tesz lehetővé. 3,2 másodperc elég nulla és száz között.
Az LP 670-4 SV név önmagában egy rejtvény. Az LP a longitudinale posteriore, magyarul a hosszirányban beépített motort jelzi, a 670 a teljesítményt, a 4 az összkerékhajtást. Az SV pedig a Super Veloce, magyarul nagyon gyors kifejezésből jön.
Végsebesség: 342 km/óra
342 km/óra a vége, amit öttel kevesebb, ha az ügyfél a nagyobb leszorító erőt biztosító másik hátsó szárnyat rendeli. Súlycsökkentési okokból az SV szárnya nem mozgatható, amivel 13 kilót spórolt az autó. A kocsi váza könnyebb és szilárdabb az LP 640-nél, több karosszériaelem szénszálas műanyag. A négykerék-hajtású szupersportautó 1565 kilósra fogyott le.
A 670 lóerős vadászgép volt az egyetlen, amely körül lányok pózoltak. Ezeken a bemutatókon a konszern a Lamborghininek tartja fent ezt a különleges státuszt, és nem akármilyen szépségek állták dobták fel az autót.
| Ő a legszebb? |
| Csak a Lamborghinivel
A Lamborghininél több éve csodálja a férfinép ugyanazt a lányt. A főbb európai autókiállításokon mindig látjuk, Genftől Frankfurton át Párizsig. Egy kivételes adottságokkal rendelkező olasz szépségről van szó, akivel a fotózás után sikerült kicsit beszélgetni. Az angol nem az erőssége, de megtudtuk róla, hogy Maddalénának hívják, Rimini közelében él és az autógyártók között csak a Lamborghinivel dolgozik. A Genfi, és a felváltva megtartott Párizsi illetve a Frankfurti szalonon domborít a sportautók mellett, a hazai kiállítások közül Bolognában is ékesíti a Murcielagót. Pink dalolt a videó a hirdetés után indul Könnyebb a divatbemutató Az autószalon-mentes időszakokban modellként dolgozik. Azt mondja, hogy egy divatbemutató sokkal könnyebb feladat, még azzal együtt is, hogy villámgyorsan kell átöltözni és igen, vetkőznie is. Házon belül a hostess-szépségverseny első helyét mi előre odaítélnénk neki, de majd úgyis lesz szavazás a csajokról. Kicsit csaltam, amikor azt mondtam neki, hogy a tavalyit ő nyerte, de csak egészen kicsit. ő viszont nagyon örült. |
Audiból SEAT lett
A SEAT az Exeo kombival érkezett Genfbe. A szedánhoz hasonlóan az ST is az előző Audi A4 reinkarnációja. Viszont Erich Schmitt, a SEAT elnöke erről egy szót sem ejtett, így eléggé fura volt majdnem 8 évvel az A4 Avant bemutatása után leleplezni alapjaiban ugyanazt az autót. A kombit ST néven láttuk kiállítva, ami a kombi helyett használt Sport Tourer rövidítése lehet.
A katalánok megrendszabályozására érkezett Schmitt korábban audis minőséget ígért a SEAT-nál. Ezzel a modellel az Auditól átvett gyártósorral ez egészen biztosan megvalósul.
Itthon az Exeo limuzin értékesítése májusban kezdődik, a kombié jóval később. Lehet, hogy csak 2010-ben lesz kapható hazánkban – tudtuk meg Genfben.
A4 allroad
Tíz éve az Audi félreérthette a szabadidő-autók iránti divathullám okait és SUV helyett csinált egy légrugóval emelhető hasmagasságú, terepen is korrekten boldoguló A6-ost. Az allroad quattrókat megszerette a piac, de az időközben bemutatott Q7 és a Q5 jelzi, hogy nem a terepjárás miatt vonzza az embereket egy SUV.
Az allroad vonal a szabadidő-autók mellett is megmaradt, most pedig bővül is. Az A4 allroad a Saab 9-3x-hez hasonlóan a kombira épül, 18 centisre emelt hasmagassággal. A 170 lóerős 2.0 TDI, a 211 lóerős kétliteres turbós benzines és a 3,0 TDI szerepel a motorkínálatban.
Érdekes, hogy a szintén Genfben bemutatandó A5 Cabriót vagy a győri TT RS Coupét és a Roadstert nem hozta el a rendezvényre az Audi. Talán azért, mert rájuk eleve nagyobb médiafigyelem vetül a mai kiállítási naptól. A turbós öthengeres sportautó 340 lóerős és rettenetesen mehet. Százra gyorsulása 4,6 másodperc, végsebességét külön kérésre 280-ig elengedi az Audi a szokásos 250-es korlátozás helyett.
Környezetvédelem 630 lóerővel?
A Bentley modellek orbitális szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkálnak irtózatos fogyasztásuk miatt. Na ja, 560 meg 610 lóerő csak nagyon sok benzinből képes megszületni. A kínosan magas CO2 érték korlátozása érdekében a Bentley bio etil-alkoholos motorváltozatot fejlesztett ki a W12 hengeres Continentalhoz.
Mivel az E85 üzemanyag 85 százalékát kitevő etanol növényekből származik, a kocsi tényleges szén-dioxid-kibocsátása 70 százalékkal csökken a növénytermesztési folyamatot is figyelembe véve.
Az új üzemanyaggal a Continental Supersports 630 lóerős. Állórajttal 3,9 másodperc alatt felér százra. Az emelt teljesítményen felül a Continental Supersports kisebb súlya miatt is megy ennyire jól. A súlycsökkentési lépésekkel 110 kiló mínusz jött össze, de a hátsó üléseket is feláldozta a gyár.

630 lóerős és 3,9 s alatt gyorsul százra. Hátsó ülések nélkül 110 kilót fogyott a bioetanolos Continental Supersports













