A Volkswagen-konszern a legkisebb Foxtól a 42 tonnás Scania kamionokig ezernyi különféle járművet gyárt.
Az idei genfi újdonságaikat is két részre bontottuk. Az Audi, a SEAT, a Lamborghini és a Bugatti premierjeiről egy másik anyagban olvashatnak.
Marad a Volkswagen és a Skoda. A VW haszonjármű részlege a 4×4-es Caddyt hozta el magával, a személyautók között a Polo és a Skoda Yeti előtt villogtak a vakuk.
Pink és az új VW Polo-dal
Polo: 5 csillagot vár a VW
A legjobban az új Polót vártuk. Az autó leginkább egy Golf VI kicsiben. Épphogy nagyobb a mostaninál, hosszában három centi a különbség.
Majdnem biztos, hogy a Polo nemrég szigorított Euro NCAP-törésteszten elhozza az öt csillagot. Az agyonerősített kasztni ellenére a súlyát is sikerült csökkenteni, a karosszéria 7,5 százalékkal könnyebb az elődnél.
Belül akkora a hely, mint eddig, tehát a hátsó sort nem az én 190 centimre szabták, ahogy a többi kiskocsit sem.
A Polo belső tere eddig elég igénytelen anyagokból volt, ebben teljes a váltás. A műszerfal finom puha, szépek az órák, a kiállított kocsiban ráadásul bőrkárpit feszült.
Októbertől itthon
A kicsi, de turbós benzinesek közül a Polóban lesz benne elsőként az 1,2 TSI. 105 lóerőt tud, a közvetlen befecskendezéssel a szabványos fogyasztását sikerült 5,5 literre levinni. Végre egy ellenfél a Renault hasonló motorjának. A dízelek között a BlueMotionként 3,8 litert fogyasztó 1,6 TDI a nagy szám 90 lóerővel. Az érkezéséről Genfben azt tudtuk meg, hogy márciusban kezdődik a gyártása, de a nagyobb piacok élveznek elsőbbséget, ezért itthon októbertől lesz kapható.
Lapozás után a havasi emberről elnevezett Skodával és a meglepetésként jött Pink
Skoda Yeti: előrehozva
Eredetileg a Skoda Yetit csak ősszel Frankfurtban láthattuk volna, de előrébb hozták a bemutatóját. Ősszel úgyis ott lesz a kombi Superb, a genfi felhozatal viszont túl sovány lett volna nélküle.
A korábbi tanulmányokra hasonlít a szériaautó. Élőben nem egy óriási vasdarab, papíron sem.
4,2 méteres hosszánál ma sok alsó középkategóriás autó is nagyobb. A kompakt Yetit talán azok sem utálják majd, akik a szabadidő-autók ellenségei.
A kocsit a Skoda a Roomster és az Octavia közé pozícionálja, ami az egész igényes belső téri anyagokon is látszik. A Yetiben az óriási fejtér kívülről is látszik, de a lábaknak is nagy benne a hely.
A Polóba is bekerülő 105 lóerős 1,2 TSI-n kívül az 1,6 literes TDI-k is újak benne. Nálunk várhatóan októberben lesz kapható az autó, első- vagy összkerékhajtással.
Pink, a meglepetés
A csarnokban összezsúfolódott embereknek Pink volt a meglepetés. Én nem tudtam róla, de hangja, na az van neki. A Polo reklámkampányához írt számmal kezdett, majd átváltott Janis Joplinra.
Az első hangok alapján megesküdtem volna, hogy a Mercedes-Benzre zendített rá, de egy ekkora estély nem az a tréfálkozós alkalom, a Me and Bobby McGee szólt.
Miután Martin Winterkorn, a konszern igazgatótanácsának feje egy jó előre bekészített virágcsokorral gratulált, az újságírók rászabadultak az énekesnőre és az igazgatóra. A fotósok odaszorították őket a Polóhoz, vakukból ostromgyűrűt vontak köréjük és nem eresztették őket. Végül Pink és Winterkorn is kiszabadult, előbbi folytatja az európai turnét, utóbbi pedig a mai sajtónapon a kiállítási területen is bemutatja az új Polót.
Pink még maradt picit danonászni…












