Ki hitte volna? Áramvonalasabb a Camaro
Az egyik a modellfrissítés utáni Camaro. A modellfrissítéssel áramvonalasabbá vált a szélesebb alsó és keskenyebb felső levegő-belépőnyílásokkal. A könnyen megjegyezhető, 6162 köbcentis nyolchengeresnek is jobb dolga lett. Pedal to the metal üzemmódban jól jönnek a motortérre vágott szellőzőnyílások.
MyLink, a műszerfali táblagép
C7, a szívdöglesztő Corvette
Mellette a Corvette alapjaiban új, és szívdöglesztő. Agresszív, esztétikus, izgató. A hetedik generáció váza az eddigi acél helyett alumíniumból készül, amivel 45 kilónyit csökkent a karosszéria súlya. A könnyebb váz 57 százalékkal szilárdabb az eddiginél, míg a kormánymű merevségét a fejlesztők az ötszörösére növelték a jobb vezethetőség érdekében.

Európai specifikáció híján SAE-szabvány szerinti adatokat tudunk megadni: a motor 460 lóerős, forgatónyomatéka 630 Nm. A hangjára azt írhatnák kínjukban az autós újságírók, hogy Poszeidon tengeristen gurgulázását idézi, de jobb meghallgatni a videó végén.
Jól felkészült szépség
A leadképen is szereplő hölgy optikailag jelentős hozzáadott értéket képvisel, de sokkal több biodíszletnél.
Mivel más szalonokon is ő áll a V8-as sportautó mellett, a rendezvények előtti felkészítéseken nagyon beletanult a sportautó paramétereibe.
Állítólag olyan penge a Corvette-ből, hogy a standon rajzó péeres kollégák egyike sem tud annyi adatot róla fejből, mint a kamerákba mosolygó szépség.
Belül szebb, a pályán penge
A váltásokat automatikus fordulatszám-kiegyenlítés segíti. A motorvezérlés annyira pörgeti fel a motort, hogy visszakapcsolásnál pont simán vegye a fokozatot. Ez a rendszer a Nissan 370Z-ben vagy a mostani 911-ben is remekül működik, megakadályozva az autó farának ficánkolását váltáskor. Amikor nem kell köridőt menni, a C7 játszani is enged: farolgatni és szénfekete csíkokat húzni továbbra is ideális.
Európában 70 ezer eurótól
Európában szériafelszerelés a Z51 sportcsomag és Magnetic Ride Control. Ezekkel az Amerikában feláras tételekkel a Corvette itteni ára is kedvező.
Németországban 69 990 euró (21 millió Ft) az év évégén érkező kupé alapára, míg a jövő tavasztól kapható kabrióé 72 990. Egy Jaguar F-Type S 84 900 eurótól, itthon 26 899 000 forinttól indul 380 lóerővel, a Porsche 911 Carrera alapára – 350 lóerővel – 91 417 euró. Sajnos a Corvette itthon nem lesz kapható, szemben a Camaróval. Hazájában a C7 még mindig jóval olcsóbb, de a mérséklődő árkülönbség miatt kevesebben állnak neki a szürkeimportnak.

Európában szériafelszerelés a Z51 sportcsomag. Hatásosabb fék, jobb motor- és váltóolaj-hűtés, sportosabb gumi és felfüggesztés, olajhűtős differenciálmű, száraz karteres olajozás, elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű és aerodinamikai csomag jár vele
További cikkeink a Frankfurti Autókiállításról.







