Az 1960-70-es években az autóversenyzés minden apró íze életveszélyt hordott magában. Évente történt tragikus baleset, a biztonsági óvintézkedések nem tudtak lépést tartani az egyre gyorsuló technikával, és a bivalyerős motorokkal. Farkasszemet néztek a halállal a pilóták, de a szerelők, nézők, pályabírók sem érezhették magukat úgy, mint Karcagon a könyvtárban egy augusztus délutánon.

Az életveszélyes évtizedek alatt ugyan ki gondolt volna arra, hogy rossz ötlet az autókra több kiló nehéz kamerákat, sőt mázsás tömeget képviselő operatőrt rögzíteni? Naná, hogy senkinek!
4 fotó
Életveszélyes kamerák az F-1-ben 5 Ebben a közegben ugyan ki gondolt volna arra, hogy veszélyes az autókra több kiló nehéz kamerákat, sőt mázsás tömeget képviselő operatőrt rögzíteni? Naná, hogy senkinek! Ezért ma, a tenyérben hordozható HD kamerák korában már elhűlve nézzük a versenygépek tetejére biggyesztett szalagos filmfelvevőket, vagy a sisakra erősített termetes méretű Nikon fényképezőt.

Életveszélyes kamerák az F-1-ben 6 Ma pedig elszabadul egy abroncs a bokszutcában, és mindenki eszét veszti. Gyorsan jön 52 oldal új szabály, hogy még a kamionban levest kavaró szakács is hordjon bukósisakot. Újabb korlátok helyett inkább minden résztvevő, bokszban tébláboló fejébe kellene verni, hogy az autósport még mindig veszélyes üzem, ha a közelében akarsz lenni, légy résen, légy óvatos! Ennyi az egész!

Életveszélyes kamerák az F-1-ben 7