Napjaink egyik fontos Forma-1-es fejlesztési eszköze lett angol mozaikszóval élve a TPC, azaz a testing previous cars. Ez lényegében a legalább két évvel az aktuális szezont megelőző konstrukciókat jelenti, melyeket az istállók egyre gyakrabban vesznek elő. Sok esetben a csapatok aktuális versenyzőiket is beültetik, akik így jobban összehasonlíthatják jelenlegi versenygépükkel, hogy mi az az irány, ami felé változtatni kellene az aktuális autón. Emlékezetes, hogy Max Verstappen is részt vett ilyen teszten a Red Bull-lal, leginkább ekkor került a reflektorfénybe ennek fontossága.
Ezen tesztekre is vonatkoznak szabályok, például az aktuális F1-pilóták nem vezethetnek 1000 kilométernél többet régi autókban egy szezonban. Nemrég azonban egy újabb előírást is tisztáztak, amire nagy szükség volt a jövőt illetően.
2026-tól ugyanis amellett, hogy rengeteg szabály megváltozik az F1-ben, több istálló motorpartnert is vált. A Red Bull házon belül készíti majd erőforrásait a Ford közreműködésével, az Aston Martin Hondára vált, a Kick Sauber pedig az Audi gyári csapata lesz, szintén saját motorral. Miattuk tisztázták, hogy
a korábbi motorpartnereknek elérhetővé kell tenniük régi motorjaikat a csapatok számára 2026-ban és 2027-ben.
Nagy titkot ezzel senki nem fog ellesni a másiktól, hisz a csapatok már jelenleg is látják az erőforrásokat, inkább csak az lesz az érdekes, hogy az Audi a TPC-teszteket a Ferrari-motoros Sauberekkel végzi. Hasonló lesz az Aston Martinnál a helyzet, illetve a Red Bullnál is.
Fontos részlet még, hogy ezen motorok költségével nem kell számítani a költséglimitnél. Ennek megfelelően volt már gyártó a Motorsport.com információi szerint, aki be is jelentette, hogy a régi motorok ára megduplázódik.
