Sokféle eseménnyel vezetik fel a szponzorok, partnerek a mogyoródi Forma–1-es futamot Budapesten. A 2025-ös Forma–1-es Lenovo Magyar Nagydíj (ez a futam hivatalos neve), a 40. verseny hazánkban az 1986-os indulás óta, amikor 1981, 1983, majd 1987 világbajnoka, Nelson Piquet aratott győzelmet a Hungaroringen.
Aki szereti a Forma–1-et, a Westend bevásárlóközpont Ferdinánd téri részén láthat egy replikát a Ferrari aktuális autójáról, pár perc sétára a Nyugati felől a Lehel tér irányába. Egy rendezvényekre hurcolt autó nyilván nem hordozhatja a legfrissebb fejlesztéseket, de így is izgalmas megfigyelni, mennyire kifinomult aerodinamikai megoldások emelik ki az F1-es versenyautókat más formaautós sorozatok versenygépei közül.
Nézd meg képeinket a helyszínről:




Élőben látva meglepő lehet, menyire hosszú egy aktuális Forma–1-es versenyautó. A gép körülbelül 6,5 méteres, tehát túllóg a nyújtott tengelytávú kisbuszokon és a böhömnagynak ható pick-upokat is lepipálja. Például a konnektoros hibridként is kapható Ford Ranger hossza 5370 milliméter.
A Westend nyitvatartási idejében megtekinthető versenyautó-másolat megjelenésének hátterében a Scuderia Ferrarit támogató Shell és a Peroni áll.
Előbbi – kisebb megszakításokkal – idén 75 éve a legnépszerűbb Forma–1-es istálló technológiai partnere különféle üzemanyagok (benzin és kenőanyagok) fejlesztésében és az autóból levett anyagminták elemzésében, az olasz cég pedig alkoholmentes sörét (Peroni Nastro Azzurro 0,0%) reklámozza az F1-ben.
Táblagépen irányíthatók a kisautók a versenygép mellett
A látogatók a helyszínen reflexjátékkal tesztelhetik, menyire gyorsak a reakcióik, emellett játék autóverseny-pálya várja az érdeklődőket, ahol a vállalkozó kedvűek táblagépeken terelgethetik a kisautókat.
Kollégáim laptopjaiban izzanak a processzorok, a Vezess F1-es rovatában pedig mindent megtaláltok a 2025-ös Magyar Nagydíjról, ami fontos, érdekes és mókás a futammal kapcsolatban.
A frissen bemutatott idei Herendi-porcelán-trófeákról például itt olvashatsz:


