A Ferrari tavaly hajszállal maradt le a konstruktőri bajnoki címről, 2025-nek pedig a szupersztár Lewis Hamiltonnal kiegészülve futottak neki, ám egyelőre nem túl rózsás a helyzet az olasz csapatnál.

Gyanítható, hogy hiba volt a maranellóiak részéről, hogy nem a 2024-es autót fejlesztették tovább, hanem „95%”-ban új versenyjárgánynak futottak neki, mert az SF-25-ös az időmérőkön lassú, ráadásul a gumikat sem kezeli igazán jól. A Scuderia hét forduló után 114 ponttal csak a 4. a konstruktőri bajnokságban, még az „egyversenyzős” Red Bull is előrébb áll, hogy a címvédő McLaren 279 egységét ne is említsük.

Az olasz szaksajtóban az elmúlt egy-két hétben többször írtak arról, hogy a Ferrari láthatóan még nem mondott le az évről, komolyan dolgoznak egy új hátsó felfüggesztésen, mely szélesebb beállítási „ablakot” kínálhat majd, így az idény eddigi legfontosabb fejlesztése lehet.

Bár eredetileg arról lehetett hallani, hogy az újítást a június végi Forma-1-es Osztrák Nagydíjra viszi majd a csapat, a Corriere della Sera most azt írja, a bevetésre végül csak egy héttel később, a silverstone-i Brit Nagydíjon kerülhet sor.

Ezzel együtt állítólag jól haladnak a munkával, az új felfüggesztés a tesztpados próbákon már túl van, következhet a szélcsatornás, aerodinamikai tesztelés, melynek alapján még további finomítások várhatók.

Ugyan a Ferrari lemaradása mostanra tetemes, így érdemes lehetne a 2026-os új szabályokhoz készülő autóra koncentrálni, a források szerint az olasz csapat egyelőre nem szeretné „bevállalni” a 2025-ös idény feladásával járó presztízsveszteséget.