Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyása ellenére az év elején a Forma-1 még elutasította az amerikai Andretti–Cadillac-csapat belépési pályázatát, miután nemrég az autógyártó óriás General Motors teljes súlyával beállt a projekt mögé, az F1 vezetése is rábólintott, hogy 2026-tól 11 csapat legyen a mezőnyben.
A GM/Cadillac középtávon saját Forma-1-es erőforrás gyártását vállalta, ám egy év alatt ez lehetetlen lenne, így természetesen egy jelenleg is aktív gyártó partnereként érkeznek majd.
Az új amerikai csapat igazgatótanácsában helyet kapott 1978-as F1-bajnok Michael Andretti, aki korábban jelezte, hogy a Ferrarira támaszkodnának ezen a téren, mától pedig hivatalossá is vált az együttműködés.
Kedd délután bejelentették, hogy 2026-tól a Cadillac is az olaszok partnerei közé kerül, a frissen megkötött szerződés több évre, valószínűleg minimum 2028-ig szól.
A maranellói gyártónak jól jön az új partner, hiszen – a megszakításokkal több évtizedre visszanyúló – sauberes együttműködése 2026-ban megszakad, amikor a svájci alakulat már az Audi gyári csapataként működik tovább.
Nemrég a Cadillac csapatfőnököt is választott, az ő személyét néhány napja jelentették be:

