A koronavírus-járvány miatt alaposan át kellett rendezni a 2020-as Forma-1-es versenynaptárt, az új menetrendbe július elejétől szeptember közepéig kilenc hétvégét zsúfoltak be, három tripla fordulót teljesített a száguldó cirkusz két egy-egy hétvégés szünettel.

Az utolsó két futam, a monzai Olasz Nagydíj és a mugellói Toszkán Nagydíj is kaotikusan alakult, balesetek, piros zászlós megszakítások jellemezték mindkét versenyt.

Mugellóban megkérdezték Sebastian Vettelt, vajon a tripla triplázás is szerepet játszott-e a „szétesésben”.

„Szerintem egyértelműen húzós ez, de úgy gondolom, hogy a piros meg mindenféle zászlók esélye alapvetően alacsony, úgy vélem, nem a triplázás az ok. Monzában egyértelműen a piros zászló volt a helyes döntés Charles (Leclerc) balesete után, és itt sem volt más választás. Szerintem mindenki a határokat feszegeti, mindent belead, de nem hiszem, hogy a balesetek, a piros zászlók az egymást követő tripla hétvégék következményei” – állította a négyszeres világbajnok.

Akárhogy is, az otthontól, a családtól való távollét, az állandó munka egyszerűen túl megterhelő a csapatok „közkatonái”, szerelői számára, az alakulatok vezetői elképzelhetetlennek tartják, hogy a következő, „normál” szezonokban is hasonló menetrendet vigyen az F1:

„Úgy gondolom, hogy a tripla hétvégén nem fenntarthatók. Idén csináljuk, de ha azt mondanám a szerelőknek, hogy ezután mindig így lesz, szerintem más munka után néznének” – mondta Mugellóban a Racing Point (jövőre Aston Martin) vezetője, Otmar Szafnauer.

A Haas-főnök Günther Steiner egyetért, három hétvége egymás után mindenkinek sok.

„Az év elején volt pár hónap pihenés, de alig hiszem, hogy a jövőt tekintve ez lehetne a standard, az nagyon nem lenne jó ötlet.”

A 2020-as idényében már csak egy hasonló tömbösítés lesz: a dupla bahreini és a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj jelent majd triplázást november utolsó és december első két hétvégéjén.

Forrás: Crash.net, Reuters
Kép(ek) forrása: Getty Images