Miután a 2020-as Forma-1-es szezon a kezdés előtt leállt, majd világossá vált, hogy a koronavírus-járvány miatt nehéz idők jönnek a sportágra és annak résztvevőire, különböző intézkedésekkel igyekeztek segíteni a csapatoknak.

A nyári szünet előrehozásával, majd többszöri kiterjesztésével a folyó kiadásokat igyekeztek a minimumra csökkenteni, a 2021-re szánt műszaki szabályok bevezetésének 2022-re halasztásával az idei büdzséről vették le a terhet, az eredetileg évi 175 millió dollárosra szánt, jövőre életbe lépő kiadási plafon csökkentésével pedig a 2021-es helyzeten igyekeztek javítani.

Az eddigi egyeztetéseken a különböző hírek szerint 150 vagy 145 millióra sikerült lemenni, de hiába szerette volna a csapatok többsége, hogy 130-ig, vagy akár egészen 100 millióig csökkentsék a korlátot, a három nagycsapat erre nem volt hajlandó, azzal érveltek, hogy nekik magasabbak a kiadásaik, mint az alkatrészeket, részelemeket tőlük beszerző partnereiknek.

F1: A Ferrari belement a csökkentésbe? 1

Ők többet költenének, de kisebbségben vannak

A német Auto Motor und Sport úgy tudja, az eddigi leghangosabban ellenkező Ferrari mostanra beadta a derekát, igaz, feltétellel. A lap szerint a Scuderia elfogadta a 130 milliós határt, de nem 2021-re, hanem csak 2023-ra.

A Ferrari az új műszaki szabályok 2022-es érkezése miatt szeretné 23-ra tolni a csökkentést, ugyanis az új autók első évében még nagyobb mozgásteret akarnak az esetleges fejlesztési hibák, tévutak korrigálása terén.

Lehetséges azonban, hogy a Ferrari kompromisszumkészsége sem lesz elég, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új szabályváltoztatása szerint már nem lesz szükség a csapatok teljes egyetértésére a csökkentés bevezetéséhez, már elég az egyszerű többség – a hat szavazat pedig meglesz, úgy végképp, hogy az Auto Motor und Sport értesülése szerint a Red Bull szabad kezet adott kisebbik alakulatának, az Alpha Taurinak a kérdésben, nem kell együtt szavazniuk a nagycsapattal, ahogy állítólag a Mercedes sem várja el a közeli szövetséges Racing Pointtól az igazodást.

Kövess minket a Facebook-on!
Forrás: auto motor und sport
Kép(ek) forrása: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Ferrari Forma-1 kiadási plafon Red Bull Sport