Egy hatodik és egy tizedik helyet bukott el Japánban a Renault, miután Daniel Ricciardót és Nico Hülkenberget is kizárták utólag a versenyből, ugyanis a fékerőeloszlás-szabályozó rendszer nem felelt meg az előírásoknak. A turpisság a Racing Pointnak tűnt fel egy belső kamerás felvétel alapján, az enstone-i gárda pedig az igazukat alátámasztó további bizonyítékok hiányában nem élt a fellebbezés lehetőségével.

A rózsaszín alakulatot irányító Otmar Szafnauer elárulta, hogy ők nem bemószerolni akarták a francia alakulatot, csak használni kívánták az általuk kitalált rendszert. “Silverstone-ban voltak problémáink a fékerőeloszlást szabályozó rendszerünkkel” – mondta el a szakember.

“A kapcsoló elromlott. Azt hiszem, egy biztonsági autós szakasz volt éppen, és Sergio [Perez] előreállította a fékerőt a gumik melegítése miatt. Visszakapcsolni viszont már nem tudta a hiba miatt, végül Hülkenbergbe rohant” – idézte fel Szafnauer.

“Elkezdtünk gondolkozni azon, hogyan tehetnénk mondjuk robusztusabbá a kapcsolót, amikor rájöttünk, hogy a Renault-nak automatikus rendszere van. Mi is szerettünk volna egy ilyet. Írtunk az FIA-nak a témában, és ők kategorikusan kijelentették, hogy ilyet nem tehetünk” – magyarázta az erdélyi származású csapatfőnök.

A rendszer Szafnauer olvasata szerint is egyértelműen megkönnyíti a versenyzők helyzetét. “Azzal, hogy manuálisan kell állítani a fékerőeloszlást, legtöbbször nincs gond. Viszont amikor egyszerre 3-4 dolgot is át kell állítani a kanyar előtt, lehet, hogy addig nem jut el az ember. Ha automatikusan megtörténik ez, az nagy segítség a pilótáknak” – zárta mondanivalóját.

Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!