A Forma-1-es Japán Nagydíj után a Racing Point óvást nyújtott be, a silverstone-iak szerint ugyanis a Renault szabálytalan fékrendszerrel versenyzett.

A Renault-tól a nyári szünetben a Racing Pointhoz átigazolt mérnök fülese igaznak bizonyult, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szerdai, genfi meghallgatások után úgy döntött, utólag a francia csapat mindkét pilótáját kizárják a Japán Nagydíjról.

A diszkvalifikáció indoklása ugyan elég felemás volt, ugyanis az FIA elismerte, hogy a távolsági alapú, előre programozott fékerőeloszlás-szabályozó mindössze a felügyelőszervezet által szabványosított központi vezérlőelektronika (ECU) “innovatív” felhasználása, mégis szabályokba ütköző versenyzői segédeszköz, ezért büntetendő.

A Renault jelezte, hogy megfontolják a további lépéseket, de a csapat végül nem vitte tovább az ügyet, nem éltek a magyar idő szerint csütörtök 17 óráig nyitva álló fellebbezési lehetőséggel, a kiadott közlemény szerint egyszerűen nincs további új bizonyítékuk, amit a második körben, az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága előtt felhasználhatnának (vélt) igazuk bizonyítására.