A Ferrari a Forma-1-es csapatok közül elsőként a Spanyol Nagydíjra új, a glóriára rögzített visszapillantót szerelt az autójára, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség Barcelona után egy műszaki irányelvben betiltotta azt, mert az megoldás aerodinamikai előnyt is hozhatott nekik – az olasz csapat Monacóra már egy egyszerűbb darabbal is érkezett.
A Motorsport.com cikkéből kiderült, hogy a Renault is hasonló trükkös tükrön dolgozott, ám a Ferrari-megoldásra érkezett reakció alapján már fel sem szerelték azt, úgy vélték, az FIA értékelése alapján az övék is szabálytalannak minősülne.
“Volt egy gyors prototípusunk a glóriára, de a műszaki irányelv miatt nem működne, így most újabb megközelítést keresünk a glóriára erősített tükörre” – mondta a technikai főnök, Nick Chester. “Mi csakis azt akartuk ellenőrizni a prototípussal, hogy a pilóták rendesen látnak-e, most majd megpróbáljuk másképp.”
Az FIA álláspontja szerint a glóriára szerelt tükörnél a tartóelem(ek)nek bizonyíthatóan rögzítési funkcióval kell rendelkeznie, az aerodinamikai hatás pedig véletlenszerű és elhanyagolható lehet csak.
“Sosem könnyű, amikor új elem kerül a kasztnira, mert mindig lehet plusz szerepet is találni neki. De a műszaki irányelv elég jól tisztázta, hogy hova kerülhet a tükör. Sejteni lehetett volt, hogy a gyenge tartású szárnyacskákra nem vár nagy jövő.”