A Pirelli tavaly a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull segítségével fejlesztette 2017-es abroncsait, azonban míg a tesztelő versenyzők közül Sebastian Vettel húzta le a legtöbb kilométert, Lewis Hamilton mindössze egyetlenegyszer, a Pirelli nyomatékos kérésére ült autóba ezzel a céllal.

Már a szezon kezdetén felmerült, hogy a Mercedes idei gumikezelési problémái – vagy megfordítva: a Ferrari gumis előnye – a fentiekből fakadnak, de a múlt hétvégén Szocsiban keservesen küszködő (4.) Lewis Hamilton továbbra sem hiszi ezt:

“Nem, egyáltalán nem bánom (a tesztelés kihagyását). Elég jól kezeljük a gumikat, a fékek jelentette hőátadásról, a melegítőpaplanokról, a kivezető körökről, a leszorítóerőről, meg az ilyenekről szól a dolog. Szerintem nincs előnyben a Ferrari, Oroszországban egyszerűen jól kapták el a fonalat, ahogy Kínában mi tettük. Nem hiszem, hogy a gumitesztek előnyt jelentettek volna számukra, vagy hogy mi hátrányban lennénk emiatt” – magyarázta az angol.

A konstruktőri bajnokságban négy forduló után a Mercedes egyetlen ponttal vezet a Ferrari előtt (136-135), egyéniben Vettel 86 ponttal áll az élen, Hamilton 73 egységgel a második.