



Biztos, hogy 2014-től 1,6 literes, turbós V6-os motorok váltják a jelenlegi V8-asokat, minden más, jövőre vonatkozó változtatás sorsa bizonytalan. A zárt kabinok ötlete már többször felmerült, néhány baleset (például Felipe Massáé a Hungaroringen) bizonyította is, hogy szükség lenne rájuk, ugyanakkor kérdésből sincs kevés: zárt kabin esetén hogyan lehet menteni a pilótákat? Ha kigyullad az autó, nem nehezíti-e meg a menekülést a zárt karosszéria? Ezekre a kérdésekre az FIA tesztjein keresik a választ.
“Meg akartam mutatni, hogy egy zárt autó is nézhet ki jól” – nyilatkozta a tervekről Kolodziejczyk. “Bár tudom, hogy a tradicionalisták már a gondolatért is legszívesebben keresztre feszítenének.” A pilótáknak tetszik az elképzelés, az Auto, Motor und Sport körkérdésére Abu-Dzabiban többen is válaszoltak.
“Ez jobban néz ki, mint amilyen autókkal ma versenyzünk” – fogalmazott Adrian Sutil. Mark Webber is tetszésének adott hangot. “Olyan, mint egy vadászgép. Kellemesen agresszív. Csak az lenne a bibi, ha még egy ablaktörlő is képbe kerülne.”
“A biztonságot illetően a zárt karosszéria egyértelműen az egyik továbblépési lehetőséget kínálja a jövőre” – nyilatkozta Timo Glock. “Végül is kipróbálhatnánk ezt a konstrukciót. Az biztos, hogy nem néz ki rosszul” – foglalta össze érzéseit Nico Rosberg. Sebastian Vettel ragaszkodik a nyitott formaautózáshoz, így a maga részéről nem lelkesedett a tanulmányért. “Nem vagyok a zárt cockpit rajongója. Így aztán nem igazán van véleményem” – bökte ki a tanulmány láttán a világbajnok.
