



A Toyota technikai vezetője, Pascal Vasselon szerint rosszul járnak azok az ellenfelek, akik kihagyják a lehetőséget.
“Szerintünk a bahreini teszt a legjobb költség-haszon arányú. Európában fennáll a kockázat, hogy egész télen olyan körülmények között kell dolgozni, amelyek nem felelnek meg a gumiknak. Ez kétségessé teheti az összes beállítási munkát. A gumik és az egyéb beállítások összehangolását teljesen el lehet így rontani, és ez nagyon sokba kerülhet a felkészülés szempontjából” – magyarázta a francia szakember.
A Williamsnél másképp gondolják, a technikai igazgató szerint az eső nem hátráltatja annyira a fejlesztést, hogy hatalmas összeget áldozzanak a közel-keleti kiruccanásra.
“Sosem mentünk Bahreinbe, mert az európai és az ottani tesztek költségei közt 300 ezer font a különbség, ez pedig nem nagyon fér össze a kiadáscsökkentéssel. Az időjárás általában nem olyan rossz februárban és márciusban, a legnehezebb a január. A teljes fejlesztési munkát ez nem hátráltatja, csak a beállítások megtalálását befolyásolja. Még ha olyan rossz is lenne minden teszt, mint Portugáliában volt legutóbb, ahol csak egy száraz napunk volt, akkor is elég adatot tudnánk gyűjteni a gumik működéséről” – nyilatkozta Sam Michael az Autosport.comnak.