A Red Bull veterán versenyzője, David Coulthard úgy gondolja, hogy csapatának “kistestvére”, a Toro Rosso az idény második felében a nagy csapatbak is kihívást jelenthet. Coulthard utódja, az idén még a faenzai kiscsapatnál versenyző Sebastian Vettel a Német Nagydíjon az időmérő edzésen már a két Red Bull közé kvalifikálta magát, a futamon pedig az üdítős autók közül egyedüliként pontot is szerzett.

A Toro Rosso és a Red Bull autói ugyanazt a kasztnit használják, a különbség csak a két csapat motorjai közt van.

Szerencsére nagyobb volt a füstje, mint a lángja
Jó helyre kerül
Az öreg skótot váltja majd
Kemény csaták lesznek
Pariban vannak
10 fotó
Kemény csaták lesznek

Kemény csaták lesznek

Kemény csaták lesznek


“A Toro Rosso megint lépett egyet előre a teljesítmény tekintetében Hockenheimben. Bár ők a kisebbik csapat, az új kasztnival már velük is számolni kell. Az STR3 hátuljában lévő Ferrari és az RB4-ben dolgozó Renault motor közti természetes különbségek némelyik pályán őket hozzák majd előnybe. Hockenheim különösen feküdt nekik, pár tizeddel gyorsabbak voltak. A versenyen ez világosan látszott is, amikor Vettel jobban rajtolt, és Mark nem tudott ehhez hozzászólni. Ez alapján arra számítok, hogy a két Red Bull-csapat szoros csatában lesz majd az idény hátralevő részében” – írta F1-es rovatában a skót pilóta.  

A Red Bull-hoz kapcsolódó hír még, hogy Vettel jelenlegi csapatfőnöke, Gerhard Berger a napokban elismerte, hogy az anyacsapatnak hosszú távú tervei vannak a Coulthardot 2009-ben váltó Sebastian Vettellel, akit rögtön 2011-ig kötöttek le, de akár tovább is megtarthatják. Az osztrák F1-veterán azonban azt is hozzátette, hogy Red Bull-os szerződésének lejárta után, az akkor még mindig fiatal német biztosan érdekli majd a BMW-t, a Mercedest, és a Ferrarit is.

Még egy hír a Red Bull háza tájáról: a csapat a Magyar Nagydíjon egy kis kísérletbe kezd Coulthard autójával: a skót F1-esében ugyanis nem cserélnek motort, pedig ez már a harmadik futama lesz az erőforrásnak. A szabályok szerint a Forma-1-es motoroknak két versenyhétvégét kell kibírnia meghibásodás és csere nélkül. A Red Bull Renault motorjaiért felelős Fabrice Lom így indokolta a döntést:

DC harmadik nekifutásra is ugyanazt kapja

DC harmadik nekifutásra is ugyanazt kapja

DC harmadik nekifutásra is ugyanazt kapja


“Most először döntöttünk így. Először is, ez a V8-as nem ment sokat [Coulthard az első körben kiesett a Brit Nagydíjon], másrészt így, hogy a két versenyzőnk eltérő ütembe kerül a motorok szempontjából, megoszlik a kockázat. A döntés logisztikai szempontból is jó a csapatnak, és végül David így két különböző motort használhat majd Spában és Monzában, a pályákon, ahol a legnagyobb a terhelés.”