2006-ban Michael Schumacher győzelemmel búcsúzott szurkolóitól az Olasz Nagydíjon, akiket 2000 és 2005 között sorozatban ötször örvendeztetett meg bajnoki címmel. Bár a Ferrari az utóbbi két évben alulmaradt a világbajnokságban a Renault-val szemben, a tifosik számára csak a győzelem elfogadható Monzában.

2007-ben azonban egy sima elsőség nem is elég a Ferrari számára, a Török Nagydíjhoz hasonlóan kettős győzelmekre van szükségük, hogy ledolgozzák hátrányukat a pontversenyben.
 

Massa szerint a Ferrari a favorit
Monzában a Ferrari az úr
29 fotó
Bármelyikük nyerhet

Bármelyikük nyerhet

Bármelyikük nyerhet


Öt verseny van még hátra, miközben Felipe Massa 15, Kimi Räikkönen 16 ponttal marad el az éllovas Lewis Hamilton mögött, a Ferrari pedig 11 egységes hátrányban követi a McLarent.

A gyors pályákon idén a Ferrari előnyben volt, így azt hihetnénk, simán letudják a hétvégi versenyt. De a McLaren autója sokat javult, ahogy az olaszok is fejlődtek a lassabb kanyarok terén. A múlt héten Monzában teszteltek a csapatok, ahol minden nap a McLaren autói voltak a leggyorsabbak.

Persze a ferrarisok nem győzték hangsúlyozni, hogy ez csak egy teszt, nem szabad következtetések levonni belőle. Azért Kimi Räikkönen kemény versenyre számít. Ronthat a McLaren csapat teljesítményén, hogy újabb bizonyítékok merültek fel a kémügyben, sőt tegnap újra megbüntették őket.

Csak a győzelem elfogadható

Csak a győzelem elfogadható

Csak a győzelem elfogadható


Komolyan kell számolni a BMW-vel is, hiszen Monza elsősorban a motorokról szól, amiben a csapat igencsak rendben van. Nem is titkolják: sokat várnak a versenytől.

Bár nem függ össze közvetlenül a versennyel, azért fontos lesz, hogy mit mond Flavio Briatore, vagyis mond-e egyáltalán valamit. Ha ugyanis nem jelenti be a Renault 2008-as pilótáit – mint korábban ígérte -, sejthető, hogy nem a levegőbe beszéltek, amikor Alonso visszacsábítását tervezték.

Ez történt 2006-ban:

 
A pálya és a verseny:

Milánótól északra fekszik a monzai versenypálya, ami Silverstone-hoz hasonlóan már az első Forma-1-es idényben, 1950-ben is szerepelt a világbajnokság naptárában. Az Olasz Nagydíj ennél is nagyobb múltra tekinthet vissza, hiszen az idei lesz a 78. GP.

Jelenleg ez a pálya a leggyorsabb a Forma-1-es sorozatban, mind az átlag-, mind a végsebességet tekintve, több részen is 300 km/óra felett autóznak. A padlógázas szakaszokat gyors sikánok szakítják meg az 5793 méter hosszú pályán.

Nehéz feladat vár a fékekre

Nehéz feladat vár a fékekre

Nehéz feladat vár a fékekre


Az átlagsebesség könnyedén elérheti a 240 km/órát is, ezért a motorokra komoly terhelés vár az előttünk álló hétvégén. Juan Pablo Montoya 2002-ben, majd 2004-ben is 260 km/órás átlagsebességgel ért körbe, míg Antonio Pizzonia korábban az egyik részen súrolta a 370-es tempót.

Várhatóan nem lesz hiány előzésekben sem, amit elsősorban kifékezéssel hajtanak majd végre a pilóták, így a fékek igénybevétele magasabb lesz az átlagnál. A csapatok a legalacsonyabb szárnyállással készülnek a minél nagyobb végsebesség elérése érdekében, illetve az autók egyszerűbb ruhát kapnak, hogy csökkentsék a légellenállásukat.  


2007-es OLASZ NAGYDÍJ:
                         
                                                                       

Az időmérő edzés: 2009.09.08-án 14 órakor kezdődik.
A futam: Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 9-én 14 órakor indul.
Pályarekord: 1 perc 21.046 másodperc, Rubens Barrichello, 2004.
2006-os dobogó:1.Michael Schumacher, 2. Kimi Raikkönen, 3. Robert Kubica          
    

Egy kör Monzában: