Lehetünk tökös legények, de egy nagymacskával utazni azért hajmeresztő ötlet. Ezért is ritka mutatvány, főleg a múlt század első felének autós cirkuszai szórakoztatták ezzel a publikumot. 1930 körül járunk, még Jules Verne legmerészebb álmaiban sincs 3D IMAX mozi, igazi veszély vonzotta a nézőt, nem pixelvér. A megizmosodó autók és motorok új trükköket tettek lehetővé. A volán mögött ülők rájöttek, hogy a megfelelő sebességgel akár teljesen függőleges falakon is tudnak haladni. Dióhéjban az egyre meredekebb ovális pályák vezettek a szűk fából ácsolt arénákig, ahol a pár méteres sugarú körben őrült pörgést mutathattak be.





Anyós mellett utazni is félelmetes élmény, de azért az oroszlánok sem minden nap ülnek be mellénk. Utánajártunk, ki vállalt be ekkora őrültséget.
A Pelaquin család volt az egyik oroszlán specialista, az ő nevelésük volt az utolsó halálfalra szoktatott nagymacska. A Király névre hallgató sörényessel golyó végzett, mert emberre támadt, de meglepő módon nem előadás közben. Ketrecében piszkálta egy részeg alkalmazott, amit ő a zaklató kéz leharapásával jutalmazott, így ért véget a halálfalra kényszerített oroszlánok története.
