Örök dilemma, hogy valóban javít-e a közlekedésbiztonságon, ha a különböző navigációs alkalmazásokban, mint például a Google és a Waze, az autósok nyomon tudják követni és jelezhetik is egymásnak, hol áll éppen a rendőr, vagy csak egy újabb kiskaput teremt a szabálytalankodóknak.
A kérdés most éppen Belgiumban merült fel, ahol a Waze-hez hasonlóan működő Flitsmeister – amely közösségi jelzések alapján mutatja meg a rendőrök és a traffipaxok aktuális helyzetét – került támadások kereszttüzébe, írja az Autoevolution.
A flamand mobilitásért felelős miniszter, Annick De Ridder azonban nem a betiltás pártján áll: szerinte ezek az applikációk valóban hozzátesznek a közlekedés biztonságához, mert a gyorshajtás kerülésére ösztönzik a járművezetőket. De Ridder abban sem lát kivetnivalót, hogy az alkalmazás hirdetései az egyik helyi busztársaság járművein is megjelentek.
Hozzátette: a navigáció által biztosított információk nem befolyásolhatják a sofőrök viselkedését, be kell tartaniuk a szabályokat. Példaként a piros lámpákat hozta fel, melyek ha pirosra váltanak, az autók megállnak.
Nem Belgium az első ország, még Európán belül sem, ahol a rendőr- és traffipaxjelző funkció komoly vitákat generált. Franciaországban már 2012 óta tilos pontos helyadatokat közölni az ellenőrzésekről, és Spanyolországban is érik a szigorítás.
Az év elején épp a rendőrök használták ki a Waze adta lehetőségeket – egy razziánál megtréfálták az autósokat. További részletek a Vezess alábbi cikkében:

