Hálásak lehetünk szemfülességükért a Vezess olvasóinak, ugyanis egyre kreatívabb egyedi és egyéni rendszámok landolnak a virtuális postaládánkban. A legutóbbi találathoz egy nem hétköznapi autó is dukál egy Lamborghini Urus képében, melyen a ZACAPA-1 kombináció látható.

Senkit sem tudunk hibáztatni azért, ha elsőre nem egyértelmű, mire kellene asszociálni a Zacapa szó láttán. Őszintén szólva még a szerkesztőségen belül is fejtörést okozott a megfejtése, a legstabilabb lábakon álló tipp alapján – melyet innen is köszönünk Földes Attila kollégánknak – egy guatemalai, egyébként igen drága rumra utalhat.

Prémiumízlésről árulkodik ez a hazai rendszám 1

Fotó: Vezess-olvasó

Prémiumízlésről árulkodik ez a hazai rendszám 2

Fotó: Vezess-olvasó

A Ron Zacapát első alkalommal 1976-ban, egy guatemalai kisváros, Zacapa alapításának 100. évfordulójára készítették el. 6–23 évig érlelt párlatok keverékéből áll, az alkoholtartalma 40–45 százalék között mozog. A Nemzetközi Rumfesztiválon 1998-tól 2001-ig egymás után négyszer nyert díjat a prémiumkategóriában, egyúttal első rumként a fesztivál hírességeinek csarnokába is bekerült. A hazai piacon a legdrágább fajtájáért 150 ezer forintot is elkérnek, de az olcsóbb párlatok is több tízezres tételt jelentenek.

Térjünk vissza az autóra: az Urus hosszú évek óta tartja magát a Lamborghini repertoárjában, ami annak köszönhető, hogy 2017-ben a bolognai márka első SUV-jaként mutatták be.

Ilyen a Lamborghini Urus – a képre kattintva galéria nyílik:

14 fotó

Ugyanarra az MLB-platformra épül, mint a Volkswagen-csoport más modelljei, köztük a Bentley Bentayga és a Volkswagen Touareg. 4,0 literes, ikerturbós V8-as motorja összkerékhajtással és nyolcgangos automata váltóval párosul. Többféle – 628, 650, illetve 666 lóerős – változat is készült belőle, de a legerősebb a 800 lóerős plug-in hibrid kivitel. Mindegyikre igaz, hogy kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg a végsebességük meghaladja a 300 km/órát.

Borsos áruk vannak az egyedi rendszámoknak – az egyéniek sem olcsók

Természetesen bárkinek lehet hasonlóan jópofa rendszáma – aki megfizeti az árát. Egyedi és egyéni rendszámot igényelni február óta lényegesen drágább mulatság. Míg egészen sokáig ezek ára 435 000, illetve 112 450 forint volt, az idei év elején bevezetett áremelések után már 587 250, valamint 151 810 forintot kell érte fizetni.

Nemcsak az áruk adja a kettő közötti, egyébként tetemes különbséget, hanem az is, hogy egyéni rendszám esetében a sztenderd, 2+2+3-as felépítéshez kell igazodni a választásnál, míg az egyedi rendszámnál hat betű és egy szám, öt betű és két szám, négy betű és három szám, továbbá három betű és négy szám is alkothat egy kombinációt.

Fontos azonban tisztázni, hogy obszcén kifejezéseket pénzért sem vehetünk, sőt, amióta 2022 júliusában megérkezett az új, kétszer két betűből és három számból álló formátum, egy szigorítással arra is kényesen ügyeltek, hogy sem magyar, sem pedig más nyelven ne alkossanak értelmes szavakat a rendszámok, ezért azok első két betűje kizárólag két magánhangzó vagy két mássalhangzó lehet.

Akit bővebben érdekel a téma, illetve maga az igénylési folyamat, annak a Vezess alábbi cikke kiváló mankó lehet:

Jelen esetben egy 666 lóerős, a Lamborghini 4,0 literes, ikerturbós V8-as motorral és a ZF nyolcfokozatú, automata váltójával szerelt példányról van szó, mely 2024 áprilisa óta rója a magyarországi utakat. Még használtan is iszonyúan kapós a típus: az áruk 85–165 millió forint körül mozog a piacon.

Mi történik az egyéni vagy egyedi rendszámokkal a tulajdonosuk halála esetén? A Vezess az alábbi cikkben járta körbe a kérdést: