A Daciánál komoly hagyományai vannak a személyautók furgonná alakításának. A parányi Springből is építettek már áruszállítót, de az igazi a Duster, amelynek eddig összes generációjából készült haszonjármű-változat. Ezek egy része nem gyári, hanem importőri konverzió nyomán született meg, ezért forgalmazásuk sem terjedt ki Európa egészére.
Az új generációs Duster Cargo nem ilyen, az átépítést közvetlenül a gyárban végzik el – ehhez képest a gyár globális sajtóoldalán nyoma sincs a terméknek, pedig praktikus és megfizethető megoldásnak tűnik könnyű tárgyak költséghatékony szállítására. Vélhetően Magyarországon is sikeres lenne, hiszen a Dacia hazai eladásainak 70%-át (!) adja a Duster.




A meghosszabbított raktérpadlóra falemezt helyeznek, amely robusztus borítást kap, így teljesen sík, kopásálló felületet kapunk.
A raktér kapacitása 1149 liter, a hasznos terhelhetőség 430 kg. Az áru rögzítésére négy lekötőszem szolgál, az első üléseket rács választja el a raktértől. A hátsó ablakok nem lehúzhatók, az üvegekre áttetsző fóliát ragasztanak, a rakományt pedig a raktér teljes hosszában húzódó takaróval fedhetjük el.
A Duster Cargo kétféle motorral elérhető. Az egyik a Dusteren frissen bevezetett hibrid hajtáslánc, amely egy 110 lóerős benzinmotort kombinál két villanymotorral, a rendszerteljesítmény 155 LE. Az autó mindig elektromos üzemben indul el, és tartósan képes villanymotorjával haladni.
A másik egy mild hibrid, amelynek 1,2 literes turbómotorja és 48 V-os villanymotorja együtt 130 lóerőt ad le. A Cargo modell az összkerékhajtású változatot kapja ebből a komfigurációból, amelyhez elektronikus üzemmódválasztó rendszer is társul.
A végsebesség mindkét motornál 180 km/óra, a mild hibrid átlagosan 6,1, a full hibrid 4,8 liter benzint igényel 100 kilométerre.
A Renault-csoport egy másik kis méretű SUV-jából is építettek a közelmúltban furgont, az azonban tisztán elektromos üzemű:



