A Volkswagen T-Roc 2017-óta része a Volkswagen modellkínálatának, azóta kétmillió darabál is többet adtak el a kompakt méretű szabadid-autóból. 2021-ben felfrissítették fel a típust, 2025-ben viszont egy teljesen új T-Roc érkezik. Még június közepén nézhettük meg testközelből az egyik legnépszerűbb Volkswagen második generációját, egy titkos programon. Ma délig kellett magunkban tartanunk, amit akkor láttunk, éreztünk. Elmeséljük:

19 fotó

Külső

A T-Roc sikere többek között abban rejlik, hogy kompakt külső méret mellett volt képes olyan tágas belsőt nyújtani, amelyben egy ötszemélyes család is elfért. A külső kiterjedés és a hozzá tartozó belső tér aránya még jobb lett a modellváltásnál, ami többek között a pluszmillimétereknek is köszönhető.

Egész pontosan 122 mm-rel lett hosszabb az MWB evo padlólemezre épülő második generáció, mint az előd volt. De nemcsak a karosszéria hossza, hanem a tengelytáv is nőtt, itt 28 mm érkezett pluszban. Nagyobb autó alá nagyobb kerék is való, így a korábbi 19 colos maximum helyett már akár 20 colos felni is lehet az autó alatt.  Méretével olyan autók ellenfele lehet, mint a Dacia Duster, az Opel Frontera, vagy a Citroen C3 Aircross. 

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 6

Akár 20 colos kerék is kerülhet a második generációs T-Roc alá

Jelenleg hatszereplős a Volkswagen SUV-osztálya, ahol a T-Roc valahol a középmezőnyben helyezkedik el, közvetlenül a Taigo és a Tiguan között. Karosszériája 4373 milliméter hosszú, 1828 mm széles, 1562 mm magas (+9 mm a változás szélességben és magasságban) tengelytávja 2631 mm – a tengelytáv-növekedés a hátsók pluszlábterében és a csomagtartó 465 literes befogadóképességében érezhető. Utóbbi 465 liter, azaz 20 literrel lett nagyobb.

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 7

20 literrel nagyobb, 465 literes a csomagtartó

Formára leginkább az autó elejét és hátulját rajzolták át, de ez nem csak a dizájnnak szól, hanem a légellenállást is optimalizálták. Többek között a hosszú tetőlégterelővel, hátsó diffúzorral, rafinált formájú külső visszapillantóval, burkolt alvázzal. Az új T-Roc közegellenállási együtthatója 0,29, ami 10 százalékos javulás a korábbi modelléhez képest, ezzel a kategória élvonalába tartozik.

Az autó eleje és hátulja kapott határozottabban friss megjelenést, ezt a megvilágított márkalogók, a szinte egybefüggő vízszintes csíkként megjelenő LED-es nappalifény és a mátrix fényszóró hangsúlyoz elöl. Hátul háromdimenziós formatervvel, válaszható fényanimációval hívja fel magára a figyelmet. A lámpatesteket itt is egybefüggő LED-fénycsík köti össze. 

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 8

Középen összeér a lámpatestekből induló fénycsík

Belső

Egy statikus autóbemutatón gyakran gondolják úgy, hogy remek ötlet sötétbe állítani az autót, és spotlámpákkal megvilágítani. Hát nem az. Legalábbis akkor, ha belső képet is készítenél az autóban, vagy csak úgy megtalálnál benne bármit. Itt is megszenvedtünk a világítással, de azt így is lehetett érezni, tapintani, hogy a belső anyagminőségére nagyon odafigyeltek.

27 fotó

Jó a szövettel borított műszerfal, a használt anyagok tapintása is kellemes, pedig sok újrahasznosított anyaggal is került az utastérbe. Az autóban lévő műanyagok 20 százaléka újrahasznosított, ami durván 40 kilogrammot jelent.

Emellett néhány olyan elemmel találkozni bent, amelyek eddig nem voltak általánosak a kategóriánál, hanem inkább csak egy osztállyal feljebb tűntek fel az opciók között. Ilyen a valódi, nem plexilapra, hanem a szélvédő üvegére vetítő head-up display, a temérdek irányban elektromosan állítható masszázsülés, vagy éppen az ajtókárpit alá is befutó hangulatvilágítás. 

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 14

40 kilogrammnyi újrahasznosított anyag került az autóba

A vezető a lassan megszokott dupla képernyőt nézheti, egyik a műszerfal, másik a magasra épített, gigászi méretű, remek képminőségű központi kijelző. Utóbbi alapesetben 10,4 colos, felárét 12,9 colos is lehet. Jó hír, hogy a VW lemondott a nehezen kezelhető érintésérzékeny felületek alkalmazásáról a kormányon, az új T-Roc-ban rendes, fizikai gombok kerültek a volánra. Sőt, az elakadásjelzőnek is rendes gombja van.

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 15

Igazi gombokat kapott a kormány, ezeket jó használni

A VW nem igazán tud, vagy akar lemondani a nagyjából minden szaklap szerint rémesnek minősített, simogatni való hangerő- és klímaszabályzó felületről. Ezt a T-Roc is megnyerte, de mintha finomodott volna a kezelése, a felület két szélét nyomkodva egyszerű plusz/mínusz gombokként is lehet használni a felületet a hőmérséklet, vagy épp a hangerő beállításához. A furcsa helyen, az ablakemelő körül lévő, és szokatlan működésű, felfelé húzandó belső kilincs elsőre nem lett a kedvencem, de majd kiderül, milyen használni, ha többet találkozunk vele. A VW szerint magától értetődő a használata. 

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 16

Az új kilincs nekem elsőre nem jött be

Teljesen új az infotainment is, ahol nem a korábbit tették jobbá, hanem teljesen új került az autóba. A negyedik generációs MIB4-re épülő rendszerben minden elem, a szoftver és a hardver is teljesen új.

Mivel minden változat automata váltóval érkezik, nem kellett helyet hagyni a váltókarnak – az irányváltó is a kormány mögé, egy bajuszkapcsolóra költözött – és a középkonzol egész magasra emelkedhet. Csak a motorindító gomb és az elektromos kézifék kapcsolója töri meg a felületet, köztük pedig a többfunkciós, kijelzővel is rendelkező forgókapcsoló emelkedik.

De van itt még pohártartó, könyöklő (5,5 literes üreggel a belsejében), mély rekesz, indukciós töltőfelület és USB-C aljzatok is. A vezeték nélküli töltőfelület hűtött, és fentről nézve egy medencének tűnik, a sávokban még az úszók is láthatók.

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 17

Hűthető, indukciós töltőfelület mókás részletekkel

Végigültük az autó összes ülését, bár pár perc alatt nehéz megmondani, milyen lesz hosszú távon, de komfortosnak, kényelmesnek tűnnek és a fejtér, lábtér is mindenhol szellős. 185 centivel mindkét üléssorban elég hely marad a komfortos ücsörgéshez. Hátul szellőzőnyílások, saját klímavezérlő panel, USB-töltőpontok és tárolózsebek teszik kényelmesebbé az utazást. 

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 18

A gyár szerint 185 centivel ugyanolyan kényelmes mindkét üléssor. Spoiler: 190-nel is.

Megújultak a vezetőtámogató funkciók is. A Travel Assist új verziója mostantól az automatikus sávváltások mellett jobban kezeli a közelgő sebességkorlátozásokat, és ezek feloldását is. Ezenkívül az új T-Roc most először olyan rendszereket is megkapott, mint a Park Assist Pro, amely memóriafunkció segítségével lehetővé teszi a betanított és így teljesen automatikus parkolást, akár 50 méteres távolságig. Emellett lehet vele a járművet be- és kiparkoltatni a távirányító segítségével. Új a kiszállásnál az esetleg érkező biciklisre, autósra figyelmeztető funkció is.

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 19

Kétféle méretű lehet a fedélzeti rendszer kijelzője. A rajta futó szoftver és a mögötte álló hardver is teljesen új

Technika

Az új Volkswagen T-Roc csak olyan hajtásláncokkal lesz elérhető, amelyek kisebb vagy nagyobb mértékben már elektromos komponenst is tartalmaznak. Kezdetben az 1.5 eTSI motoros, 48 voltos mild hibrid változat lesz kapható, de ebből rögtön kétfélével indítanak, az egyik 116 LE (85  kW) a másik 150 LE (110 kW) teljesítményű lesz, mellé 220 és 250 Nm forgatónyomatékkal.

Kicsit hosszabb lett, maradhat? VW T-Roc 2025 20

Akár két hengerrel is képes működni a motor, ha nincs szükség nagy teljesítményre

2026-ban kibővül a kínálat, ekkor érkezik a 2,0 literes eTSI négykerék-hajtással kombinálva. Szintén jövőre, a második félévben futnak be az öntöltő hibridek, ebből is kétféle lesz, 136 LE (100 kW) és 170 LE (125 kW) rendszerteljesítménnyel, 306 Nm nyomatékkal. Az alapot itt is az 1.5-ös benzinmotor adja. Minden változatban alap a hétfokozatú, duplakuplungos (DSG) automata váltó.

Az új Volkswagen T-Roc előértékesítése augusztus 28-án kezdődik, de az európai piaci bevezetésre november végéig kell várni.