A Red Bull az év végén szerződést bontott a 2024-es idény nagy részét végigküszködő Sergio Perezzel, a mexikói veterán helyére pedig a kisebbik csapatuknál nem egészen tucatnyi versenyen tanuló Liam Lawsont ültették.

Az új-zélandi ifjonc az első két fordulóban sehol sem volt, így a Japán Nagydíjra már az AlphaTauri/VCARB színeiben négy szezont lehúzó Cunoda Jukit ültette a holland mellé.

A japán pilóta eddig szintén nem remekelt, sőt, mintha egyre inkább visszaesne – a mezőny végi és bokszutcai rajtokból nehéz értelmes eredményeket kihozni. Ebben szerepet játszott az is, hogy az imolai balesetében tönkretette, összetörte az addigi fejlesztéseket, a Kanadai Nagydíjra viszont „szintre hozták” Cunoda RB21-esét, Montrealban ugyanolyan autót vezet, mint a négyszeres bajnok.

„Juki mostantól ugyanazokkal az alkatrészekkel vezet, mint Max. Az imolai balesete után nem tudtunk azonos autókat pályára küldeni, de bízunk benne, hogy mostantól képes lehet majd Max tapasztalataira építeni [a beállításoknál]” – mondta az osztrák Kronen Zeitungnak a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.

A Red Bull második ülése hosszú évek óta „elátkozott”, Perez jobb időszakán kívül senki nem volt képes Verstappen közelében teljesíteni, de Mark szerint ez nem kifogás: „Az F1-ben minden nehéz. Jukinak most már pontokat kell hoznia.”

A japánra nehezedő nyomást valamelyest enyhítheti, hogy Marko leszögezte, a szezon végéig már nem terveznek cserét, Cunoda addig bizonyíthat.

A kilenc forduló után 10 pontjával a 15. helyen álló japán egyébként jubileumi, 100. F1-es futamára készül Montrealban, ő is tudja, hogy itt illene fordítani:

„Tudom, hogy megkapom a fejlesztéseket, ami jó. Remélhetőleg azonnal javul majd a köridőm azokkal. A beállítások terén is jól haladtunk – végül nem eleget, de meglátjuk, mennyit léphetünk még előre holnap” – mondta a pénteki edzésnap végén.

„Egyértelműen a Q3-ban kellene majd lennem, ez a cél. Ahogy mondtam, érkezik még ez-az holnap, kiderül, hogyan viselkedik majd az autó” – folytatta.