| Röviden – Hyundai i20 1.2 MPi Comfort (84 LE) | |
|---|---|
| Mi ez? | 2008-ban mutatta be a Hyundai a kisautó kategóriában induló i20-ast, aminek harmadik generációját tavaly, 2020 februárjában leplezték le |
| Mit tud? | Korrekt, dinamikus külsővel, varázslatmentes technikával, jól használható belteret kínál, földközeli árral |
| Mibe kerül? | A Hyundai i20 árlistájában 4.399.000 forinttól indulnak a listaárak, de rögtön minden modell árából 400 ezer forint engedményt is adnak, így már kicsivel 4 millió alatt is haza lehet vinni egy i20-ast |
| Kinek jó? | Aki ódzkodik a turbós, vagy kényszer-hibridesített kisautóktól, az egyre kevesebb autó közül tud választani. Az i20 még ilyen |
Ha minden a tervek szerint alakult volna 2020 márciusában a világ egyik legnagyobb autókiállításán, a Genfi Autószalonon mutatták volna be az i20 harmadik generációját, ha az egész show-t Hyundaiostul, mindenestül el nem viszi a koronanyavalya. De elvitte, így az élő beleülés, megfogdosás helyett maradtak a gyári képek, videók. Először 2008-ban találkozhattunk a Hyundai akkor vadi új kisautójával, az i20-assal, ami az előd Getzet váltotta, 2014-ben befutott a második, és újabb hat évet kellett várni a jelenlegi, harmadik generációs modellre.




Persze elmaradt a menetpróba is, ahol még külföldön, a gyári emberek támogatása mellett szoktunk ismerkedni az autóval, így most egyből a teszttel kezdünk, amihez egy 84 lóerős, 1,2-es, szívó benzinmotoros példányt kaptunk. Tükörsima utak helyett pedig magyar kátyúsat.








