Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:355.0 Ft
Dízel:377.0 Ft

Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.09.01. 06:55

Toyota Corolla Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás Az új Toyota Corolla Verso nem csak külsőleg, de technikailag is nagyon jól eltalált. Dinamikus, megnyerő formája mellett több elismerésre méltó dologgal is büszkélkedhet. Talán a legfontosabb, hogy az EuroNCAP törésteszten kiváló ötcsillagos eredménnyel szerepelt, ami köszönhető többek között a szériában 9 légzsáknak is. Szintén pozitív érdem a 0,3-as légellenállási tényező, ami nem csak a menetzajokra de a fogyasztásra is kedvező hatással van.

A Verso belül sem fukarkodik az értékelhető megoldásokkal. Ilyen például az Easy Flat 7 ülésrendszer, ami nevéhez hűen 7 embernek kínál ülőhelyet. Igaz, a hátsó két ülés csak amolyan pótszék-szerű, de pillanatok alatt behajtogathatóak a padlóba és így mindig kéznél vannak, ha éppen szükség van rá.

A második sor üléseit sem nehezebb a padló síkjába dönteni, így pillanatok alatt egy kétszemélyes kisáruszállítót varázsolhatunk a Verso-ból. Ebben az esetben összesen 1563 literes tér áll rendelkezésre tetőig pakolva, ami akár egy kisebb költözéshez is elegendő lehet.
Normál, 5 személyes állapotban 397 literes a csomagtér, teltház esetén pedig 63 liter marad az ülések mögött.

Tartós használatra, hosszabb utazásokkor felnőttek számára mindenképpen kényelmetlen a harmadik sor, de ez nem zárja ki azt, hogy gyerekek gond nélkül töltsék az utazás idejét. A sorok csúsztatgatásával 190 centiméteres magassággal is lehet lábhelyet találni, sőt, még a fejtér is elegendő.

A kényelmetlenséget főként az okozza, hogy szinte a földön ülünk, így a lábunk a közel a nyakunkban van. Ide is jutott viszont pohártartó, amivel szinte az egész utasteret teleszórták. Összesen 10 darabot számoltunk össze, amennyit még egy büféskocsi is megirigyelhetne. Kesztyűtartóból is kettő van, plusz a középkonzol tetején is elhelyeztek egy rekeszt.

A helykínálat, a kényelem és az ergonómia első osztályú. A kormány két síkban mozgatható, a vezetőülés magassága pedig tág tartományban állítható. A könyöklő enyhe ívével pontosan felveszi az alkarunk formáját, így rendkívül kényelmes. A jobb oldali üléshez a vezető felé is jár egy felhajtható könyöktámasz. Ötszemélyes állapotban a második sorban temérdeknyi lábhely áll rendelkezésre és néhány fokozat erejéig még a háttámla dőlésszöge is állítható.

Mivel már járt nálunk korábban is Corolla Verso-ból egy példány, a praktikus - de már ismert - részleteknél jóval nagyobb kíváncsiság övezte a 1,8 literes benzinmotort, valamint a hozzá kapcsolt M-MT váltót. Az M-MT a Multi Mode Manual Transmission, azaz a többfunkciós kézi váltó kifejezést rejti. Ez a gyakorlatban egy olyan kézi és automata módban is használható szerkezetet jelent, ahol a kuplungolást és a fokozatválasztást automatikusan elvégzik helyettünk.

Az M-MT váltó elterjedésének számtalan előnye van az automata váltóval szemben. A Toyota esetében mindössze 2 kilogrammal nehezebb egy hagyományos kézi váltónál, ami legalább 15 kilogrammos súlyelőnyt jelent az automatához képest. Legalább ilyen fontos, hogy mind károsanyag-kibocsátásban, mind fogyasztásban kedvezőbb értékeket képes még a kézi váltóval szerelt változatoknál is produkálni, nem hogy az automatánál.

Összesen négy különböző állást találunk a váltón. Az R egyértelmű, az N szintén, de az automatához képest hiányzik a parkoló állás. A D jelzés helyett itt E betűt találunk, ami a hagyományos automata funkcióval megegyező dolgokat produkál. Itt vesszük hasznát az Es gombnak, ami magasabb fordulatszámot és rövidebb váltási időt engedélyez.

"E" módban használva a váltót, a váltások között kisebb bólintásokat érezhetünk, ezért mi jobban szerettük a kézi üzemmódot. Ehhez M állásba kell húzni a váltókart, majd lefelé a magasabb, felfelé a kisebb fokozatokat lehet kiválasztani, akár egy versenyautóban. Ebben az állásban a fokozat fix, mindössze megállásnál szól bele az elektronika. Ekkor ugyanis automatikusan visszavált egyesbe.

A váltó ismeri a hegy- és lejtmenetet is. Felfelé kevesebb váltást engedélyez, lefelé pedig magától visszakapcsol a fékpedál érintésére, növelve ezzel a motorfék hatását.

A sima kapcsolás érdekében érdemes elengedni a gázt a váltás pillanatában, így viszonylag simán kapcsolhatunk még magasabb fordulatszám mellett is. Hevesen indul az autó kézi és automata módban egyaránt. Nem ritkán az abroncsok nyikorgása is tudomásunkra hozza ezt.
Sebességfokozatokban fékezés nélkül elindul az autó, lejtőn állva pedig az automatáktól eltérően képes elgurulni.

A serpenyőre helyezett a M-MT váltó tulajdonságai a pozitív oldal felé billenek. Automatában kevésbé, manuális üzemmódban viszont élvezetes autózást tesz lehetővé. Az sem mellékes, hogy a drága automata váltókkal ellentétben az M-MT váltó felára alig több 150 ezer forintnál.

Egyértelműen pozitív élményeket nyújtott az 1,8 literes, 129 lóerős motor. Maximális 170 newtonméteres nyomatékát viszonylag magas fordulat mellett 4200-nál adja le. Szép hangon, könnyedén veszi a fordulatot, és a 1400 kilogramm körüli tömeget könnyedén mozgatja.

A 195 km/órás végsebesség könnyedén elérhető, az M-MT váltó miatt viszont majdnem 2 másodperccel később, 12,7 alatt éri el a Verso a 100 km/órás sebességet. Vegyes használatban, bő gázzal haladva 9,3 literes fogyasztást mértünk.

Stabil útfekvés jellemzi a Verso-t, szerencsére elmarad a Priusnál és Yaris Verso-nál tapasztalt túl érzékeny kormányzás, ami nagy sebességnél instabillá tenné az autót. A menetzajok még nagy sebességnél is kint maradnak az utastérből.

A Corolla Verso egy nem csak látványos, hanem nagyon jól is használható - akár hétszemélyes - családi autó. Az 1,8-as motor kitűnő választás, és az M-MT váltó is megszerethető rövid használat után. Sol felszereltséggel 5 980 000 forintba kerül az M-MT-s Verso, ami a nyújtott teljesítmény valamint a konkurensek tekintetben jó vételnek tűnik.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kiveszik a kormányt a kezünkből?

4

Egyre többet tud és egyre kevésbé nélkülözhető a menetstabilizáló rendszer a modern autókban. És egyre ritkább, hogy ki lehessen ...

Bírságmentesen indul a fizetős M0-s!

19

Hiába jön a bírságpapír januártól a fizetőssé tett M0-s matricájának elblicceléséért, meg lehet úszni a 15 ezer forintos büntetést. ...

Elütöttek a zebrán, ki a hibás?

4

Olvasónkat elütötte egy motoros a zebrán, jogi szakértőnk segít tisztázni a baleset körülményeit.

5 tuti módszer, hogyan vidd haza a karácsonyfát

Nézzünk pár példát arra, hogy milyen kreatív módon lehet hazajuttatni a karácsonyfát, ha Jézuska éppen nem ér rá.

Benzines vagy dízel - melyik éri meg?

17

Mentünk jó 1200 kilométert az 1,6-os benzines és dízel Sx4 S-Cross-szal, hogy megtudjuk, melyiket éri meg megvenni. Meglepődtünk ...

Nemcsak a fizetős M0 növeli az autósok költségeit

9

Megdrágítja a téli és a nyári gumik használatát az új autókban nemrég kötelezővé vált légnyomás-ellenőrzés. Utánanéztünk, mennyibe ...

Képeink a forgalomlassító tüntetésről

3

A mai, szakszervezetek által szervezett tüntetés eddigi eredménye, hogy ma szokatlanul könnyen lehetett autózni a fővárosban.

Döbbenetes közelharcot vívott két autós Pesten

6

Először a kocsijukból szólogattak be egymásnak, majd egyikük a másik autója elé állt. Az meg gázt adott, és araszolgatva, a lábához ...

Ez a magyar autósok véleménye a fizetős M0-ról

18

Van aki felháborodott, van aki örül, és olyan is akad, akit hidegen hagy az egész.

Schumacher fia titokban lopakodik az F1 felé

Michael Schumacher 15 éves fia, a gokartversenyeken a feltűnés elkerülése végett Junior vezetéknéven induló Mick elindult a formaautós ...


F1: Hülkenberg végre sínen van

2010 óta szerepel a Forma-1-ben, de most először kezdi a következő évet versenyzőként ugyanannál a csapatnál - Nico Hülkenberg ...


F1: De la Rosa követi Alonsót?

A Ferrari veterán tesztpilótája követheti a McLarenhez honfitársát - de la Rosa számára hazatérés lenne a wokingi igazolás.


F1: A Sauber autója is átvitte a lécet

A Sauber-csapat 2015-ös kasztnija sikerrel teljesítette az FIA kötelező töréstesztjeit.


1

Okostelefonos versenyautó-alkalmazás a Volkswagentől

Nem adhatott volna szebb karácsonyi ajándékot a hobbi-versenyzőknek a VW: új fejlesztésük komplett versenydiagnosztikai szolgáltatásokat ...


A férfi, aki 11 éve tolatva közlekedik

Négy sebességi fokozat hátra, egy előre. Az átalakított Fiat úgy hasít rükiben, hogy öröm nézni


F1: Newey ott lesz pár futamon

A Red Bull háttérbe vonult sztármérnöke nem engedi el teljesen a Forma-1-es csapat kezét, 2015-ben is besegít, ha kell.


Bringásokat ment a Volvo világújdonsága

Egy svéd fejlesztés révén csökkenhetnek a kerékpáros gázolások. A gyakorlati megvalósításhoz még teljesülnie kell néhány feltételnek. ...


F1: Ecclestone-t visszahelyezték a hatalomba

Bernie Ecclestone visszavették a Forma-1 igazgatótanácsába, mellette a volt Ferrari-elnök, Luca di Montezemolo is bekerült a ...


Ekkora troll robogóst még nem láttál

Azzal szórakozott, hogy a mellette álló motoros gázkarját húzogatta, nem lett jó vége.


Szerencsés csillagzat alatt született

Egy tudománytörténeti jelentőségű csillagról nevezte el legelső teljes kollekcióját a Rolls-Royce.


Több kilométeres sor áll az M1-esen

Az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán, az M0-s autóút csomópontja előtt már több kilométer hosszan torlódnak a járművek ...