Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.09.01. 06:55

Toyota Corolla Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás Az új Toyota Corolla Verso nem csak külsőleg, de technikailag is nagyon jól eltalált. Dinamikus, megnyerő formája mellett több elismerésre méltó dologgal is büszkélkedhet. Talán a legfontosabb, hogy az EuroNCAP törésteszten kiváló ötcsillagos eredménnyel szerepelt, ami köszönhető többek között a szériában 9 légzsáknak is. Szintén pozitív érdem a 0,3-as légellenállási tényező, ami nem csak a menetzajokra de a fogyasztásra is kedvező hatással van.

A Verso belül sem fukarkodik az értékelhető megoldásokkal. Ilyen például az Easy Flat 7 ülésrendszer, ami nevéhez hűen 7 embernek kínál ülőhelyet. Igaz, a hátsó két ülés csak amolyan pótszék-szerű, de pillanatok alatt behajtogathatóak a padlóba és így mindig kéznél vannak, ha éppen szükség van rá.

A második sor üléseit sem nehezebb a padló síkjába dönteni, így pillanatok alatt egy kétszemélyes kisáruszállítót varázsolhatunk a Verso-ból. Ebben az esetben összesen 1563 literes tér áll rendelkezésre tetőig pakolva, ami akár egy kisebb költözéshez is elegendő lehet.
Normál, 5 személyes állapotban 397 literes a csomagtér, teltház esetén pedig 63 liter marad az ülések mögött.

Tartós használatra, hosszabb utazásokkor felnőttek számára mindenképpen kényelmetlen a harmadik sor, de ez nem zárja ki azt, hogy gyerekek gond nélkül töltsék az utazás idejét. A sorok csúsztatgatásával 190 centiméteres magassággal is lehet lábhelyet találni, sőt, még a fejtér is elegendő.

A kényelmetlenséget főként az okozza, hogy szinte a földön ülünk, így a lábunk a közel a nyakunkban van. Ide is jutott viszont pohártartó, amivel szinte az egész utasteret teleszórták. Összesen 10 darabot számoltunk össze, amennyit még egy büféskocsi is megirigyelhetne. Kesztyűtartóból is kettő van, plusz a középkonzol tetején is elhelyeztek egy rekeszt.

A helykínálat, a kényelem és az ergonómia első osztályú. A kormány két síkban mozgatható, a vezetőülés magassága pedig tág tartományban állítható. A könyöklő enyhe ívével pontosan felveszi az alkarunk formáját, így rendkívül kényelmes. A jobb oldali üléshez a vezető felé is jár egy felhajtható könyöktámasz. Ötszemélyes állapotban a második sorban temérdeknyi lábhely áll rendelkezésre és néhány fokozat erejéig még a háttámla dőlésszöge is állítható.

Mivel már járt nálunk korábban is Corolla Verso-ból egy példány, a praktikus - de már ismert - részleteknél jóval nagyobb kíváncsiság övezte a 1,8 literes benzinmotort, valamint a hozzá kapcsolt M-MT váltót. Az M-MT a Multi Mode Manual Transmission, azaz a többfunkciós kézi váltó kifejezést rejti. Ez a gyakorlatban egy olyan kézi és automata módban is használható szerkezetet jelent, ahol a kuplungolást és a fokozatválasztást automatikusan elvégzik helyettünk.

Az M-MT váltó elterjedésének számtalan előnye van az automata váltóval szemben. A Toyota esetében mindössze 2 kilogrammal nehezebb egy hagyományos kézi váltónál, ami legalább 15 kilogrammos súlyelőnyt jelent az automatához képest. Legalább ilyen fontos, hogy mind károsanyag-kibocsátásban, mind fogyasztásban kedvezőbb értékeket képes még a kézi váltóval szerelt változatoknál is produkálni, nem hogy az automatánál.

Összesen négy különböző állást találunk a váltón. Az R egyértelmű, az N szintén, de az automatához képest hiányzik a parkoló állás. A D jelzés helyett itt E betűt találunk, ami a hagyományos automata funkcióval megegyező dolgokat produkál. Itt vesszük hasznát az Es gombnak, ami magasabb fordulatszámot és rövidebb váltási időt engedélyez.

"E" módban használva a váltót, a váltások között kisebb bólintásokat érezhetünk, ezért mi jobban szerettük a kézi üzemmódot. Ehhez M állásba kell húzni a váltókart, majd lefelé a magasabb, felfelé a kisebb fokozatokat lehet kiválasztani, akár egy versenyautóban. Ebben az állásban a fokozat fix, mindössze megállásnál szól bele az elektronika. Ekkor ugyanis automatikusan visszavált egyesbe.

A váltó ismeri a hegy- és lejtmenetet is. Felfelé kevesebb váltást engedélyez, lefelé pedig magától visszakapcsol a fékpedál érintésére, növelve ezzel a motorfék hatását.

A sima kapcsolás érdekében érdemes elengedni a gázt a váltás pillanatában, így viszonylag simán kapcsolhatunk még magasabb fordulatszám mellett is. Hevesen indul az autó kézi és automata módban egyaránt. Nem ritkán az abroncsok nyikorgása is tudomásunkra hozza ezt.
Sebességfokozatokban fékezés nélkül elindul az autó, lejtőn állva pedig az automatáktól eltérően képes elgurulni.

A serpenyőre helyezett a M-MT váltó tulajdonságai a pozitív oldal felé billenek. Automatában kevésbé, manuális üzemmódban viszont élvezetes autózást tesz lehetővé. Az sem mellékes, hogy a drága automata váltókkal ellentétben az M-MT váltó felára alig több 150 ezer forintnál.

Egyértelműen pozitív élményeket nyújtott az 1,8 literes, 129 lóerős motor. Maximális 170 newtonméteres nyomatékát viszonylag magas fordulat mellett 4200-nál adja le. Szép hangon, könnyedén veszi a fordulatot, és a 1400 kilogramm körüli tömeget könnyedén mozgatja.

A 195 km/órás végsebesség könnyedén elérhető, az M-MT váltó miatt viszont majdnem 2 másodperccel később, 12,7 alatt éri el a Verso a 100 km/órás sebességet. Vegyes használatban, bő gázzal haladva 9,3 literes fogyasztást mértünk.

Stabil útfekvés jellemzi a Verso-t, szerencsére elmarad a Priusnál és Yaris Verso-nál tapasztalt túl érzékeny kormányzás, ami nagy sebességnél instabillá tenné az autót. A menetzajok még nagy sebességnél is kint maradnak az utastérből.

A Corolla Verso egy nem csak látványos, hanem nagyon jól is használható - akár hétszemélyes - családi autó. Az 1,8-as motor kitűnő választás, és az M-MT váltó is megszerethető rövid használat után. Sol felszereltséggel 5 980 000 forintba kerül az M-MT-s Verso, ami a nyújtott teljesítmény valamint a konkurensek tekintetben jó vételnek tűnik.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

1

A Cadillac hivatalosan nincs jelen nálunk, nem lehet magyar szalonból a BMW 3-as kategóriájába illő kis hátsókerekes ATS szedánt ...

Újabb jó kis kínai autóban ültünk Genfben

1

Bár Szlovákián kívül Európában még sehol nem áruljak az autóikat, a Qoros egyre nyomasztóbban idegesíti jó kis autóival a kontinens ...

Michelisz és az új Honda Civic Type R

Forma-1-es és WTCC-versenyzők jelenlétében leplezte le új sportmodelljeit a Honda. Az NSX bemutatása mellett Genfben zajlott ...

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben

A Volkswagen azzal nyitja részvételét a Genfi Autószalonon, hogy tavalyelőtt után megint elnyerte az Év Autója díjat. Meg még ...

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

2

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

A Passat az Év Autója - Így szavazott zsűritag kollégánk

4

Most már tudjuk, ki nyerte az Év Autója 2015 címet. A zsűri tagja, Gajdán Miklós elárulja, ő hogyan szavazott.

Feltűnt, hogy kicserélődött vagy 5000 lámpa?

2

A Magyar Közút az elmúlt fél évben 1,3 milliárd forint értékben cserélte újra az ország közlekedési lámpáinak nagy részét. Észrevette? ...

Milyen autókra vadásznak valójában a tolvajok?

6

A rendőrség hivatalos listájától jelentősen eltérő top 10-et kaptunk, amikor elővettük a számológépet.

Amerikában tök más az autós élet

5

Floridában semmi sem úgy van, mint nálunk. Szabad jobbról előzni a sztrádán, nincs műszaki vizsga, olcsó a benzin és drága a ...

Postán jön az elszámolás az autóhiteleseknek

A deviza alapú autóhitelesek és a gépjárműlízinges ügyfelek is március-áprilisban kapják meg az elszámolásról az értesítő leveleket. ...


Így veri át az embereket a ©koda

Zseniális reklám a ©kodától, csak koncentrálj erősen, különben lemaradsz a lényegről.


F1: A Force India szenvedésre készül

A Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint kezdetben nem lehet nagy sikereket remélni az istállótól, amely az ...


Alonso: Húzós lesz kimaradni

Fernando Alonso is megszólalt a szezonnyitó kihagyásáról, sok sikert kívánt Kevin Magnussennek.


Fényjáték a szövetkarosszéria alatt

A német EDAG ipari háttérfejlesztő vállalat minden évben hoz valami érdekes fényjátékkal megbolondított koncepciót Genfbe.


Lauda: Az idén nem lesz totális Merci-uralom

Niki Lauda, a Mercedes elnöke nem ért egyet azokkal, akik szerint a csapat előnye még a tavalyinál is nagyobb lesz a jövő héten ...


1
Nem létező lyukat töm be a Nissan Sway?

Nem létező lyukat töm be a Nissan Sway?

Azt hihettük, a Note, a Quashqai és a Pulsar jelenlétével lefedettnek tekinti a B és C szegmenst a Nissan. A jelek szerint nem ...


1
Nem épült még ennél durvább utcai Lamborghini

Nem épült még ennél durvább utcai Lamborghini

Könnyebb, áramvonalasabb, erősebb, intenzívebb: sorolhatjuk a jelzőket, a Lamborghini minden téren a csúcsra tört legújabb modellváltozatának ...


A törökök újra beveszik Budát

Budapest már olyan régóta próbál új midibuszt venni, hogy már az újságírók is elvesztették a fonalat. Egy biztos: a törökök előtt ...


F1: Alonso miatt változtatnak a szabályokon

Fernando Alonso furcsa balesete után a Nemzetközi Automobil Szövetség ezután a teszteken is kötelezővé tenné az autókon a fedélzeti ...


F1: Alonso nem indulhat a szezonnyitón

A McLaren közlése szerint a másfél hete tesztbalesetet szenvedett Fernando Alonso orvosi utasításra kénytelen lesz kihagyni az ...


F1: Hamilton popsztár akar lenni

Úgy tudni, Lewis Hamilton hamarosan szeretné megjelentetni néhány saját dalát. Jay Z szárnyai alá kerülhet a világbajnok.