Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.09.01. 06:55

Toyota Corolla Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás Az új Toyota Corolla Verso nem csak külsőleg, de technikailag is nagyon jól eltalált. Dinamikus, megnyerő formája mellett több elismerésre méltó dologgal is büszkélkedhet. Talán a legfontosabb, hogy az EuroNCAP törésteszten kiváló ötcsillagos eredménnyel szerepelt, ami köszönhető többek között a szériában 9 légzsáknak is. Szintén pozitív érdem a 0,3-as légellenállási tényező, ami nem csak a menetzajokra de a fogyasztásra is kedvező hatással van.

A Verso belül sem fukarkodik az értékelhető megoldásokkal. Ilyen például az Easy Flat 7 ülésrendszer, ami nevéhez hűen 7 embernek kínál ülőhelyet. Igaz, a hátsó két ülés csak amolyan pótszék-szerű, de pillanatok alatt behajtogathatóak a padlóba és így mindig kéznél vannak, ha éppen szükség van rá.

A második sor üléseit sem nehezebb a padló síkjába dönteni, így pillanatok alatt egy kétszemélyes kisáruszállítót varázsolhatunk a Verso-ból. Ebben az esetben összesen 1563 literes tér áll rendelkezésre tetőig pakolva, ami akár egy kisebb költözéshez is elegendő lehet.
Normál, 5 személyes állapotban 397 literes a csomagtér, teltház esetén pedig 63 liter marad az ülések mögött.

Tartós használatra, hosszabb utazásokkor felnőttek számára mindenképpen kényelmetlen a harmadik sor, de ez nem zárja ki azt, hogy gyerekek gond nélkül töltsék az utazás idejét. A sorok csúsztatgatásával 190 centiméteres magassággal is lehet lábhelyet találni, sőt, még a fejtér is elegendő.

A kényelmetlenséget főként az okozza, hogy szinte a földön ülünk, így a lábunk a közel a nyakunkban van. Ide is jutott viszont pohártartó, amivel szinte az egész utasteret teleszórták. Összesen 10 darabot számoltunk össze, amennyit még egy büféskocsi is megirigyelhetne. Kesztyűtartóból is kettő van, plusz a középkonzol tetején is elhelyeztek egy rekeszt.

A helykínálat, a kényelem és az ergonómia első osztályú. A kormány két síkban mozgatható, a vezetőülés magassága pedig tág tartományban állítható. A könyöklő enyhe ívével pontosan felveszi az alkarunk formáját, így rendkívül kényelmes. A jobb oldali üléshez a vezető felé is jár egy felhajtható könyöktámasz. Ötszemélyes állapotban a második sorban temérdeknyi lábhely áll rendelkezésre és néhány fokozat erejéig még a háttámla dőlésszöge is állítható.

Mivel már járt nálunk korábban is Corolla Verso-ból egy példány, a praktikus - de már ismert - részleteknél jóval nagyobb kíváncsiság övezte a 1,8 literes benzinmotort, valamint a hozzá kapcsolt M-MT váltót. Az M-MT a Multi Mode Manual Transmission, azaz a többfunkciós kézi váltó kifejezést rejti. Ez a gyakorlatban egy olyan kézi és automata módban is használható szerkezetet jelent, ahol a kuplungolást és a fokozatválasztást automatikusan elvégzik helyettünk.

Az M-MT váltó elterjedésének számtalan előnye van az automata váltóval szemben. A Toyota esetében mindössze 2 kilogrammal nehezebb egy hagyományos kézi váltónál, ami legalább 15 kilogrammos súlyelőnyt jelent az automatához képest. Legalább ilyen fontos, hogy mind károsanyag-kibocsátásban, mind fogyasztásban kedvezőbb értékeket képes még a kézi váltóval szerelt változatoknál is produkálni, nem hogy az automatánál.

Összesen négy különböző állást találunk a váltón. Az R egyértelmű, az N szintén, de az automatához képest hiányzik a parkoló állás. A D jelzés helyett itt E betűt találunk, ami a hagyományos automata funkcióval megegyező dolgokat produkál. Itt vesszük hasznát az Es gombnak, ami magasabb fordulatszámot és rövidebb váltási időt engedélyez.

"E" módban használva a váltót, a váltások között kisebb bólintásokat érezhetünk, ezért mi jobban szerettük a kézi üzemmódot. Ehhez M állásba kell húzni a váltókart, majd lefelé a magasabb, felfelé a kisebb fokozatokat lehet kiválasztani, akár egy versenyautóban. Ebben az állásban a fokozat fix, mindössze megállásnál szól bele az elektronika. Ekkor ugyanis automatikusan visszavált egyesbe.

A váltó ismeri a hegy- és lejtmenetet is. Felfelé kevesebb váltást engedélyez, lefelé pedig magától visszakapcsol a fékpedál érintésére, növelve ezzel a motorfék hatását.

A sima kapcsolás érdekében érdemes elengedni a gázt a váltás pillanatában, így viszonylag simán kapcsolhatunk még magasabb fordulatszám mellett is. Hevesen indul az autó kézi és automata módban egyaránt. Nem ritkán az abroncsok nyikorgása is tudomásunkra hozza ezt.
Sebességfokozatokban fékezés nélkül elindul az autó, lejtőn állva pedig az automatáktól eltérően képes elgurulni.

A serpenyőre helyezett a M-MT váltó tulajdonságai a pozitív oldal felé billenek. Automatában kevésbé, manuális üzemmódban viszont élvezetes autózást tesz lehetővé. Az sem mellékes, hogy a drága automata váltókkal ellentétben az M-MT váltó felára alig több 150 ezer forintnál.

Egyértelműen pozitív élményeket nyújtott az 1,8 literes, 129 lóerős motor. Maximális 170 newtonméteres nyomatékát viszonylag magas fordulat mellett 4200-nál adja le. Szép hangon, könnyedén veszi a fordulatot, és a 1400 kilogramm körüli tömeget könnyedén mozgatja.

A 195 km/órás végsebesség könnyedén elérhető, az M-MT váltó miatt viszont majdnem 2 másodperccel később, 12,7 alatt éri el a Verso a 100 km/órás sebességet. Vegyes használatban, bő gázzal haladva 9,3 literes fogyasztást mértünk.

Stabil útfekvés jellemzi a Verso-t, szerencsére elmarad a Priusnál és Yaris Verso-nál tapasztalt túl érzékeny kormányzás, ami nagy sebességnél instabillá tenné az autót. A menetzajok még nagy sebességnél is kint maradnak az utastérből.

A Corolla Verso egy nem csak látványos, hanem nagyon jól is használható - akár hétszemélyes - családi autó. Az 1,8-as motor kitűnő választás, és az M-MT váltó is megszerethető rövid használat után. Sol felszereltséggel 5 980 000 forintba kerül az M-MT-s Verso, ami a nyújtott teljesítmény valamint a konkurensek tekintetben jó vételnek tűnik.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

1

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

3

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

SEAT Leon Cupra a BMW M3 ellen

6

Az egyik leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó, és az egyik legismertebb hátul kaparós. Az új SEAT Leon Cupra 280 DSG a leköszönő ...

Családanya gázolt kerékpáros kisfiút

10

Az autós látta a bringás srácot, mégis elgázolta, ugyanis a gyerek hirtelen irányt váltott. Ki a hibás, hogy ítélt a bíróság?

Távirányítós busszal a világ minden tájára

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...


Gyanús az F1-es kém halála

A Ferrari adatait 2007-ben a McLarennek átadó Nigel Stepney tavasszal egy furcsa autóbalesetben vesztette életét - a családja ...


Türelmesen vár a Forma-1-re a Red Bull-pilóta

A Red Bull utánpótlásprogramjának első számú versenyzője kénytelen továbbra is várni, Carlos Sainz Jr. Egyelőre nem veszi biztosra ...


A Forma-1-esek gyászolják a Total-vezért

A legnagyobb francia olajcég elnöke hétfő éjszaka halálos repülőbalesetet szenvedett, a tragédia a Forma-1-es szereplőket is ...


Halálos baleset a 4-es főúton

Teljes útlezárás a baleset helyszínén Szolnok külterületén.


1
Budapest legbunkóbb autósai!

Budapest legbunkóbb autósai!

Nem kell külföldre menni ahhoz, hogy bunkó autósokat találjon az ember, elég végigmenni a fővárosban egy átlagos délután.


Tűzoltóautó, amiben mindenki gyerekké változik

Ha beülünk a Magirus repülőtéri tűzoltóautójába, eszünkbe jut, nagyon nagy hibát követtünk el, hogy nem teljesítettük gyerekkori ...


Massa: Kimi fejben nincs rendben

Felipe Massa szerint Kimi Räikkönen idei teljesítménye mögött az áll, hogy a Ferrarinál Fernando Alonso árnyékába került és emiatt ...


Elképesztő a fából készült Bugatti Veyron

A méretarányok tökéletesen megegyeznek az eredetivel, annyi a különbség, hogy ez nem gyorsul olyan jól.


F1: Búcsúznak a Lotus agyarai

A Lotus-csapat a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon új, 2015-re szánt alacsony orrot próbál ki a mostani rozmáragyarak helyett.


Az űrbe vágyik az orosz motor-matuzsálem

Egy harminc évvel ezelőtti űrprogramról nevezte el legújabb különkiadását az Ural orosz motorkerékpárgyár észak-amerikai importőre. ...


Ünnepi áru a tömegeknek

Nem lehet eléggé ünnepelni Marco Wittmann DTM bajnoki címét: miután bemutatták a versenyautó utcai kópiáját, most egy szélesebb ...