Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.09.01. 06:55

Toyota Corolla Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás Az új Toyota Corolla Verso nem csak külsőleg, de technikailag is nagyon jól eltalált. Dinamikus, megnyerő formája mellett több elismerésre méltó dologgal is büszkélkedhet. Talán a legfontosabb, hogy az EuroNCAP törésteszten kiváló ötcsillagos eredménnyel szerepelt, ami köszönhető többek között a szériában 9 légzsáknak is. Szintén pozitív érdem a 0,3-as légellenállási tényező, ami nem csak a menetzajokra de a fogyasztásra is kedvező hatással van.

A Verso belül sem fukarkodik az értékelhető megoldásokkal. Ilyen például az Easy Flat 7 ülésrendszer, ami nevéhez hűen 7 embernek kínál ülőhelyet. Igaz, a hátsó két ülés csak amolyan pótszék-szerű, de pillanatok alatt behajtogathatóak a padlóba és így mindig kéznél vannak, ha éppen szükség van rá.

A második sor üléseit sem nehezebb a padló síkjába dönteni, így pillanatok alatt egy kétszemélyes kisáruszállítót varázsolhatunk a Verso-ból. Ebben az esetben összesen 1563 literes tér áll rendelkezésre tetőig pakolva, ami akár egy kisebb költözéshez is elegendő lehet.
Normál, 5 személyes állapotban 397 literes a csomagtér, teltház esetén pedig 63 liter marad az ülések mögött.

Tartós használatra, hosszabb utazásokkor felnőttek számára mindenképpen kényelmetlen a harmadik sor, de ez nem zárja ki azt, hogy gyerekek gond nélkül töltsék az utazás idejét. A sorok csúsztatgatásával 190 centiméteres magassággal is lehet lábhelyet találni, sőt, még a fejtér is elegendő.

A kényelmetlenséget főként az okozza, hogy szinte a földön ülünk, így a lábunk a közel a nyakunkban van. Ide is jutott viszont pohártartó, amivel szinte az egész utasteret teleszórták. Összesen 10 darabot számoltunk össze, amennyit még egy büféskocsi is megirigyelhetne. Kesztyűtartóból is kettő van, plusz a középkonzol tetején is elhelyeztek egy rekeszt.

A helykínálat, a kényelem és az ergonómia első osztályú. A kormány két síkban mozgatható, a vezetőülés magassága pedig tág tartományban állítható. A könyöklő enyhe ívével pontosan felveszi az alkarunk formáját, így rendkívül kényelmes. A jobb oldali üléshez a vezető felé is jár egy felhajtható könyöktámasz. Ötszemélyes állapotban a második sorban temérdeknyi lábhely áll rendelkezésre és néhány fokozat erejéig még a háttámla dőlésszöge is állítható.

Mivel már járt nálunk korábban is Corolla Verso-ból egy példány, a praktikus - de már ismert - részleteknél jóval nagyobb kíváncsiság övezte a 1,8 literes benzinmotort, valamint a hozzá kapcsolt M-MT váltót. Az M-MT a Multi Mode Manual Transmission, azaz a többfunkciós kézi váltó kifejezést rejti. Ez a gyakorlatban egy olyan kézi és automata módban is használható szerkezetet jelent, ahol a kuplungolást és a fokozatválasztást automatikusan elvégzik helyettünk.

Az M-MT váltó elterjedésének számtalan előnye van az automata váltóval szemben. A Toyota esetében mindössze 2 kilogrammal nehezebb egy hagyományos kézi váltónál, ami legalább 15 kilogrammos súlyelőnyt jelent az automatához képest. Legalább ilyen fontos, hogy mind károsanyag-kibocsátásban, mind fogyasztásban kedvezőbb értékeket képes még a kézi váltóval szerelt változatoknál is produkálni, nem hogy az automatánál.

Összesen négy különböző állást találunk a váltón. Az R egyértelmű, az N szintén, de az automatához képest hiányzik a parkoló állás. A D jelzés helyett itt E betűt találunk, ami a hagyományos automata funkcióval megegyező dolgokat produkál. Itt vesszük hasznát az Es gombnak, ami magasabb fordulatszámot és rövidebb váltási időt engedélyez.

"E" módban használva a váltót, a váltások között kisebb bólintásokat érezhetünk, ezért mi jobban szerettük a kézi üzemmódot. Ehhez M állásba kell húzni a váltókart, majd lefelé a magasabb, felfelé a kisebb fokozatokat lehet kiválasztani, akár egy versenyautóban. Ebben az állásban a fokozat fix, mindössze megállásnál szól bele az elektronika. Ekkor ugyanis automatikusan visszavált egyesbe.

A váltó ismeri a hegy- és lejtmenetet is. Felfelé kevesebb váltást engedélyez, lefelé pedig magától visszakapcsol a fékpedál érintésére, növelve ezzel a motorfék hatását.

A sima kapcsolás érdekében érdemes elengedni a gázt a váltás pillanatában, így viszonylag simán kapcsolhatunk még magasabb fordulatszám mellett is. Hevesen indul az autó kézi és automata módban egyaránt. Nem ritkán az abroncsok nyikorgása is tudomásunkra hozza ezt.
Sebességfokozatokban fékezés nélkül elindul az autó, lejtőn állva pedig az automatáktól eltérően képes elgurulni.

A serpenyőre helyezett a M-MT váltó tulajdonságai a pozitív oldal felé billenek. Automatában kevésbé, manuális üzemmódban viszont élvezetes autózást tesz lehetővé. Az sem mellékes, hogy a drága automata váltókkal ellentétben az M-MT váltó felára alig több 150 ezer forintnál.

Egyértelműen pozitív élményeket nyújtott az 1,8 literes, 129 lóerős motor. Maximális 170 newtonméteres nyomatékát viszonylag magas fordulat mellett 4200-nál adja le. Szép hangon, könnyedén veszi a fordulatot, és a 1400 kilogramm körüli tömeget könnyedén mozgatja.

A 195 km/órás végsebesség könnyedén elérhető, az M-MT váltó miatt viszont majdnem 2 másodperccel később, 12,7 alatt éri el a Verso a 100 km/órás sebességet. Vegyes használatban, bő gázzal haladva 9,3 literes fogyasztást mértünk.

Stabil útfekvés jellemzi a Verso-t, szerencsére elmarad a Priusnál és Yaris Verso-nál tapasztalt túl érzékeny kormányzás, ami nagy sebességnél instabillá tenné az autót. A menetzajok még nagy sebességnél is kint maradnak az utastérből.

A Corolla Verso egy nem csak látványos, hanem nagyon jól is használható - akár hétszemélyes - családi autó. Az 1,8-as motor kitűnő választás, és az M-MT váltó is megszerethető rövid használat után. Sol felszereltséggel 5 980 000 forintba kerül az M-MT-s Verso, ami a nyújtott teljesítmény valamint a konkurensek tekintetben jó vételnek tűnik.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Miért halt meg a dzsesszdobos?

5

Szép dolog segíteni másokon, okos dolog, ha ezt úgy tesszük, ahogy tanultuk. Egyébként veszélyes, sőt, halálos is lehet a jó ...

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

14

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

Így szól egy négyemeletes, nyolchengeres dízel

2

Nyolc henger, sorban a háznyi méretű kétütemű, kettős működésű dízelmotorban. 84 éves és kéthetente egyszer ma is beindítják ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

4

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Miért nincs magyar versenyző a Forma-1-ben?

A jelenlegi Forma-1-es mezőny ötödével együtt versenyzett, és most el is mondja róluk a véleményét. Meg a többiekről is. Meg ...

Manipulálják a Forma-1-et!

Időzítetten elromló autók, Rogán hálószobája, és közös bulik Laudával.

A nap képe - Az F1-es kormány fejlődése

Ez a Mercedes-csapat által közölt kép tökéletesen illusztrálja azt, hova fejlődött a Forma-1 az 1950-es évek óta.


F1: Életveszélyes pörgések hihetetlen véggel

Sebastian Vettel 360 fokos megpördülése szerencsésen ért véget a hétvégén, de nem ő az egyetlen aki így megúszta a hihetetlen ...


3
Autóval jár nyaralni a magyar

Autóval jár nyaralni a magyar

A legtöbben, ha belföldi pihenésről van szó, akkor autóval indulnak útnak. A közösségi közlekedést kevesen választják.


Az autó, ami után 2 milliárdot adóznánk

A világ legdrágább autója a 250 GTO, minden autógyűjtő álma, ami nélkül nem lehet teljes a kollekció.


33. születésnapját ünnepli Fernando Alonso

Ezen a napon tölti be 33. életévét a spanyolok kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso.


3
Turistaosztályról a businessre

Turistaosztályról a businessre

A Mercedes C-osztály mindig is kapós volt, a legutóbbi változatból több mint 2,4 millió darabot adtak el. Az új C-osztályra talán ...


F1: A Red Bull túllőtt a célon

A Red Bull főnöke szerint a csapat az idény első felében erőn felül teljesített, túlszárnyalták az elképzeléseiket.


Ritka BMW-t fogtak a rendőrök

A francia hatóságok által körözött bajor kabrió a kiszombori határőrök hálóján akadt fent.


7 milliárdba került a magyaroknak a Forma-1

Több mint 7 milliárd forinttal támogatta az állam idén a Forma-1 Magyar Nagydíjat. Néhány éven belül tízmilliárdnál is többe ...


11 autós poén, amitől garantált a könnyezés!

A filmipar kitermelt jó pár olyan alkotást, amiben a legjobb poénok bizony autókhoz köthetők. Összeszedtünk a legjavát.


4
Csúnyán büntetni fogják a dízeleket

Csúnyán büntetni fogják a dízeleket

Alkalmanként közel négyezer forintnak megfelelő összeget kell fizetnie annak az autósnak, aki 2020 után dízeles autójával London ...


F1: Ecclestone visszavonulót fújt

A Forma-1 ura már visszavonatná a 2015-re bevezetett biztonsági autós újrarajtolásos szabályt.