Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.09.01. 06:55
Az új Corolla Verso kétségkívül az egyik legszebb és legpraktikusabb választás a kompakt egyterűek között. Az 1,8 literes benzinmotoros változatot a kézi és automata üzemben is használható M-MT váltóval próbáltuk.

Toyota Corolla Teszt: Toyota Corolla Verso Sol 1.8 M-MT - Nyerő párosítás Az új Toyota Corolla Verso nem csak külsőleg, de technikailag is nagyon jól eltalált. Dinamikus, megnyerő formája mellett több elismerésre méltó dologgal is büszkélkedhet. Talán a legfontosabb, hogy az EuroNCAP törésteszten kiváló ötcsillagos eredménnyel szerepelt, ami köszönhető többek között a szériában 9 légzsáknak is. Szintén pozitív érdem a 0,3-as légellenállási tényező, ami nem csak a menetzajokra de a fogyasztásra is kedvező hatással van.

A Verso belül sem fukarkodik az értékelhető megoldásokkal. Ilyen például az Easy Flat 7 ülésrendszer, ami nevéhez hűen 7 embernek kínál ülőhelyet. Igaz, a hátsó két ülés csak amolyan pótszék-szerű, de pillanatok alatt behajtogathatóak a padlóba és így mindig kéznél vannak, ha éppen szükség van rá.

A második sor üléseit sem nehezebb a padló síkjába dönteni, így pillanatok alatt egy kétszemélyes kisáruszállítót varázsolhatunk a Verso-ból. Ebben az esetben összesen 1563 literes tér áll rendelkezésre tetőig pakolva, ami akár egy kisebb költözéshez is elegendő lehet.
Normál, 5 személyes állapotban 397 literes a csomagtér, teltház esetén pedig 63 liter marad az ülések mögött.

Tartós használatra, hosszabb utazásokkor felnőttek számára mindenképpen kényelmetlen a harmadik sor, de ez nem zárja ki azt, hogy gyerekek gond nélkül töltsék az utazás idejét. A sorok csúsztatgatásával 190 centiméteres magassággal is lehet lábhelyet találni, sőt, még a fejtér is elegendő.

A kényelmetlenséget főként az okozza, hogy szinte a földön ülünk, így a lábunk a közel a nyakunkban van. Ide is jutott viszont pohártartó, amivel szinte az egész utasteret teleszórták. Összesen 10 darabot számoltunk össze, amennyit még egy büféskocsi is megirigyelhetne. Kesztyűtartóból is kettő van, plusz a középkonzol tetején is elhelyeztek egy rekeszt.

A helykínálat, a kényelem és az ergonómia első osztályú. A kormány két síkban mozgatható, a vezetőülés magassága pedig tág tartományban állítható. A könyöklő enyhe ívével pontosan felveszi az alkarunk formáját, így rendkívül kényelmes. A jobb oldali üléshez a vezető felé is jár egy felhajtható könyöktámasz. Ötszemélyes állapotban a második sorban temérdeknyi lábhely áll rendelkezésre és néhány fokozat erejéig még a háttámla dőlésszöge is állítható.

Mivel már járt nálunk korábban is Corolla Verso-ból egy példány, a praktikus - de már ismert - részleteknél jóval nagyobb kíváncsiság övezte a 1,8 literes benzinmotort, valamint a hozzá kapcsolt M-MT váltót. Az M-MT a Multi Mode Manual Transmission, azaz a többfunkciós kézi váltó kifejezést rejti. Ez a gyakorlatban egy olyan kézi és automata módban is használható szerkezetet jelent, ahol a kuplungolást és a fokozatválasztást automatikusan elvégzik helyettünk.

Az M-MT váltó elterjedésének számtalan előnye van az automata váltóval szemben. A Toyota esetében mindössze 2 kilogrammal nehezebb egy hagyományos kézi váltónál, ami legalább 15 kilogrammos súlyelőnyt jelent az automatához képest. Legalább ilyen fontos, hogy mind károsanyag-kibocsátásban, mind fogyasztásban kedvezőbb értékeket képes még a kézi váltóval szerelt változatoknál is produkálni, nem hogy az automatánál.

Összesen négy különböző állást találunk a váltón. Az R egyértelmű, az N szintén, de az automatához képest hiányzik a parkoló állás. A D jelzés helyett itt E betűt találunk, ami a hagyományos automata funkcióval megegyező dolgokat produkál. Itt vesszük hasznát az Es gombnak, ami magasabb fordulatszámot és rövidebb váltási időt engedélyez.

"E" módban használva a váltót, a váltások között kisebb bólintásokat érezhetünk, ezért mi jobban szerettük a kézi üzemmódot. Ehhez M állásba kell húzni a váltókart, majd lefelé a magasabb, felfelé a kisebb fokozatokat lehet kiválasztani, akár egy versenyautóban. Ebben az állásban a fokozat fix, mindössze megállásnál szól bele az elektronika. Ekkor ugyanis automatikusan visszavált egyesbe.

A váltó ismeri a hegy- és lejtmenetet is. Felfelé kevesebb váltást engedélyez, lefelé pedig magától visszakapcsol a fékpedál érintésére, növelve ezzel a motorfék hatását.

A sima kapcsolás érdekében érdemes elengedni a gázt a váltás pillanatában, így viszonylag simán kapcsolhatunk még magasabb fordulatszám mellett is. Hevesen indul az autó kézi és automata módban egyaránt. Nem ritkán az abroncsok nyikorgása is tudomásunkra hozza ezt.
Sebességfokozatokban fékezés nélkül elindul az autó, lejtőn állva pedig az automatáktól eltérően képes elgurulni.

A serpenyőre helyezett a M-MT váltó tulajdonságai a pozitív oldal felé billenek. Automatában kevésbé, manuális üzemmódban viszont élvezetes autózást tesz lehetővé. Az sem mellékes, hogy a drága automata váltókkal ellentétben az M-MT váltó felára alig több 150 ezer forintnál.

Egyértelműen pozitív élményeket nyújtott az 1,8 literes, 129 lóerős motor. Maximális 170 newtonméteres nyomatékát viszonylag magas fordulat mellett 4200-nál adja le. Szép hangon, könnyedén veszi a fordulatot, és a 1400 kilogramm körüli tömeget könnyedén mozgatja.

A 195 km/órás végsebesség könnyedén elérhető, az M-MT váltó miatt viszont majdnem 2 másodperccel később, 12,7 alatt éri el a Verso a 100 km/órás sebességet. Vegyes használatban, bő gázzal haladva 9,3 literes fogyasztást mértünk.

Stabil útfekvés jellemzi a Verso-t, szerencsére elmarad a Priusnál és Yaris Verso-nál tapasztalt túl érzékeny kormányzás, ami nagy sebességnél instabillá tenné az autót. A menetzajok még nagy sebességnél is kint maradnak az utastérből.

A Corolla Verso egy nem csak látványos, hanem nagyon jól is használható - akár hétszemélyes - családi autó. Az 1,8-as motor kitűnő választás, és az M-MT váltó is megszerethető rövid használat után. Sol felszereltséggel 5 980 000 forintba kerül az M-MT-s Verso, ami a nyújtott teljesítmény valamint a konkurensek tekintetben jó vételnek tűnik.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Amikor Ecclestone meghackelte a kamionversenyeket

1

Akinek még mond valamit a "Hungarocamion" elnevezés, annak bizonyára a rendszerváltás előtti magyar kamionversenyes sikereket ...

Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat

14

Itthon az idő múlásával megsokszorozódnak bizonyos pótdíjak. Így fizethetünk egyazon kihágásért 14 875 helyett 59 500 forintot. ...

Így kapcsolták ki egy autó fékjeit távolról

4

Bejárta a hír a világsajtót, hogy szorgos hackerek kikapcsolták egy autó fékét, leállították a motort a sztrádán, mindezt a távolból, ...

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

3

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...

Felborult a Balaton felé száguldó sportkocsi, börtön lett a vége

7

Hősünk RS5-ös Audit vett Hollandiában, gondolta, megnézi mennyit megy. Üldözni kezdték a rendőrök, ütközött, felborult.

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Részeg buszsofőröket fogtak Magyarországon

Július 22-24. között kiemelten ellenőrizték a teherautókat és buszokat Magyarországon. Közzétették a razzia eredményeit.


Sajátjaként használta ügyfele autóját a szerelő

Lám, mire jó egy fedélzeti kamera: egy amerikai autós percre pontosan visszanézte, merre furikázott kocsijával több száz kilométert ...


Olcsóbb, takarékosabb az Audi Q7

Kifejezetten a takarékosságra gyúrt rá az Audi, amikor kifejlesztette és a Q7 orrába illesztette a 3.0 TDI motor gyengébbik változatát. ...


Fának ütköztek, bent égtek a kocsiban

Halálos balesetbe torkollott egy gyorshajtás az USA Észak-Karolina államában. A huszonéves utasoknak esélyük sem volt a túlélésre. ...


Hétszemélyes egyterű a BMW-től; beleborzongok, ahogy ezt leírom

A BMW tabudöntögetésének legújabb eredménye a hétszemélyes, alapértelmezésben fronthajtású egyterű. Autónak nem rossz, de BMW-nek ...


Újra lángra kapott a dán autócsoda

Nem először borították el lángnyelvek a veszett dán sportgépet, a Zenvo ST1 most hazai közönség előtt égett le.


F1: A McLaren lázadozik a tesztnaptár ellen

Noha többségi szavazással az F1-es csapatok elfogadták, hogy jövőre csak nyolc tesztnap lesz az idény előtt, a McLarennek nem ...


Rihanna farára tapadt Lewis Hamilton

A Forma-1-es címvédő nem aprózza el a bulizást, Barbadoson karneválozik Rihannával és az énekesnő hátsójával.


Motorral szörfözni? Ezt a saját szemeddel kell látnod!

Robbie Maddison két évig készült erre a mutatványra, és nagyon megérte. Hihetetlen látványban lesz részed!


Magyar fejlesztők forradalmasítják az autonóm autózást?

700 milliós befektetést kapott egy magyar startup, amely olyan rendszert fejleszt, amely a jelenlegi megoldások költségének tizedéből ...


F1: Hamilton motorozni akart autóversenyzés helyett

Lewis Hamilton szinte csalódott volt, amikor nyolcévesen megkapta első gokartját. Motorozni szeretett volna.


4
Az ország, ahol a WC-re is Teslával járnak

Az ország, ahol a WC-re is Teslával járnak

Norvégiában töltöttünk egy hetet, közben láttunk néhány meglepő dolgot. Az utakat ellepték például a Tesla Model S-ek.