Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Teszt: Opel Combo Tour Comfort 1.6 - Kinek az autója?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.06.07. 07:17

Lemezelt áruszállító kombi nagyon régóta van az Opel kínálatában, már két évtizede, a Rekord E idején is volt. A Kadett kombinál nagyobb Opel Kadett Combo volt az első igazán városi kisáruszállítónak készített jármű a Kadett sorozatból. Ennek utóda már egyszerűen az Opel Combo névre hallgatott és a Corsa B-re épült. A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Combo Tour a haszonjárműből csekély módosítások árán vált személyautóvá.

Mindkét tolóajtó feltűnően olajozottan siklik. Az akadópontok határozottak, de könnyen kimozdítható az ajtó. A hátsó oldalajtók ablakai kibillenthetőek, a szellőzést javítandó.

A külső tükrök formája bántóan szögletes, ennél a részletmegoldásnál igényesebb formatervet is alkalmazhattak volna. A belső tükör a középen kettéosztott ötödik ajtó miatt gyakorlatilag dísz, a két oldalsó visszapillantó tökéletesen megfelel feladatának. Nem hagynak holtteret, az állítókarral könnyen és pontosan beállíthatók.

A rugózás személyautós mércével mérve is kényelmes. Alacsony és közepes sebességnél is jól kezeli az úthibákat a Combo. A nagy doboz nem erősíti fel túlságosan a gumi-, és a futóműzajt, egyik sem zavaró. A motorzaj kihúzatáskor erős, egyenletes sebességnél csendes a megfelelő járáskultúrájú motor.

Az autót csak üresen és közepes terheléssel próbáltuk ki, ezért nem tudjuk, hogyan viselkedne teljesen megrakva. A 490 kilós terhelhetőség csekély részét kihasználva megbízhatóan, elfogadható alulkormányozottsággal kanyaroghattunk. Az alulkormányozottság terhelésváltásra sem csapott át túlkormányozottságba.

A vezetési helyzet 190 centivel még éppen kényelmesre állítható, ennél magasabbak nem tudják rendesen hátratolni az ülést. Praktikusan használható a magasságállítás, a támladöntés tekerőgombja az ülés belső oldalán van.

A vezetőülés formája kényelmes, javítani egyedül a deréktámasztáson kellene, hosszú úton jobb volna határozottabb támasztás vagy egy állítható támasz. A hátsó ülésen is megfelelő kényelemben utazhattunk. A lábtér akkora, mint egy jó középkategóriás autóban, a városi kisáruszállítókból kialakított személyautók között is kiemelkedően tágas. A fejtér személyautóként használva fölöslegesen nagy, de a Combót elsősorban nem személyautónak szánja az Opel. Egy átlagos termetű utas feje fölött saccra fél méteres hely marad. Hátulról nem könnyű kiszállni, mert a küszöb túl magas.

A váltó kapcsolhatósága közepes. A szerkezet pontatlan, de legalább nem kell hozzá sok erő. A váltóáttételek inkább hosszúak. Az eltalált áttételezéssel ötödikben 130-nál 3500 környékén jár a fordulatszámmérő mutatója.

Városban járva 11,2 literes fogyasztást mértünk. Ennek részben az az oka, hogy a 87 lovas benzinmotor nehezen hozza lendületbe az autót, ezért csak kövér gázzal lehet átlagos lendülettel haladni. Országúton ésszel nyomva a gázt 7,38 litert fogyasztott a Combo, ami igen kedvező.

A városi letargikus elindulások után nagyon kellemes meglepetés ért bennünket lakott területen kívül. Országúton egészen jól gyorsult az autó, a rugalmasság sokkal jobb annál, amit a városi lomhaság alapján várnánk. Négyesben 70-80-ról közepes terheléssel könnyű előzni, ötödikben is gyorsul az autó. A tág sebességtartományban használható harmadik fokozatban több autóból álló oszlopokat sem volt nehéz megelőzni. A 2761 milliméteres tengelytáv a külső méretekhez képest igen hosszú, de ezzel együtt is fordulékony, városban is jól vezethető az autó.

A tesztautó egyik feláras extrája egy CD-lejátszós autórádió volt, amely igen jól szólt. Felára 81 000 forint. A szériafelszereltség bőséges. A lista fontos tétele a hathangszórós rádiósmagnó, a B- és a C-oszlop közé, az ajtó fölé kifeszített praktikus háló, az elektromos ablakemelő elöl, a távirányítású központi zár, a bal oldali tolóajtó. Alapáron két légzsák jár a biztonsági felszerelések közül, a blokkolásgátló feláras.

A garancia rövid, mindössze egy évre szól. A tesztelt Opel Combo Tour Comfort alapára 3 263 200 forint, ami elfogadható a konkurensek árszintjével összehasonlítva. Családi autónak nagyon jó választás a Combo Tour. Igen tágas, három gyermekülés vagy ugyanennyi felnőtt is jól elfér hátul. Magas városi fogyasztása országúton barátságossá szelídül, hosszabb utakra így kedvező áron indulhat el egy többgyermekes család.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Hamilton háta mögött birkózhat Alonso és Vettel

A Ferrari lesz előrébb jövőre, vagy a McLaren-Honda? Ki lehet 2015 meglepetéspilótája? Interjú Wéber Gábor F1-guruval.

Felrobbanhat egy benzinkút?

2

Az üzemanyag útja a finomítótól a kútig. Végállomás.

Milyen autót vegyen Alonso?

1

Mivel Alonso jövőre a McLaren-Hondánál folytatja el kell felejtenie a maranellói lovakat. Nehéz lesz, de van néhány alternatívánk, ...

Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

20

Érvényes matricával parkoltam a saját házam előtt, mégis Mikulás-csomagot rakott az ellenőr a kocsimra.

Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

1

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...

Vége a defektnek

1

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

9

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...

F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...

Így buliznak a kínai milliomosok Amerikában

Vagyis a milliomosok huszonéves csemetéi, akinek olyan természetes a krómozott Lamborghini, mint nekünk mondjuk a Suzuki


1
Ez nem bringás önérzet, ez nagybetűs bunkóság

Ez nem bringás önérzet, ez nagybetűs bunkóság

Ez az a fajta bringás önérzet, ami miatt csak éleződik a konfliktus autós és kerékpáros között.


Autóevő oroszlánra bukkantunk

Ha szafariparkba indulsz, inkább hagyd otthon a kedvenc sportkocsidat, mert még véletlenül megrágja egy játékos kedvű oroszlán.


F1: Minden pilóta összeállt egy képre

"És a végén mindenki összeáll egy képpé, vakuk vívnak közvetíti a TV."


Tervezz te is zöld közlekedési eszközt!

Magyar tervezők pályázatait is várják az elektromos közlekedést forradalmasító Blue Sky Transport Design Díjra.


Retro-gyöngyszemek a hetvenes évekből

Szeretsz nosztalgiázni? Akkor ezt látnod kell, és lehet még a szemed is könnybe lábad.


F1: Hamilton az új Schumacher akar lenni

Lewis Hamiltonnak minden esélye megvan arra, hogy jövőre megvédi az idén megszerzett világbajnoki címét. Megismételné Michael ...


Új modellcsalád az AMG-től

Az optikai tuning és a kőkemény sportmodellek között félúton helyezkedik el az AMG Sport termékcsalád. Első tagjai januárban ...


A zéró tolerancia jót tett a kötelezőpiacnak

Az élénkülést mutató autóeladási számok a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac ezzel arányos bővülését eredményezhetik, ...


F1: Vettel máris lemondott a bajnoki címről

A Ferrari új pilótája, Sebastian Vettel semmilyen csodát nem vár a 2015-ös szezontól, a négyszeres bajnok német máris lemondott ...


11
A legdurvább pletyka, amit a Golfról hallottál

A legdurvább pletyka, amit a Golfról hallottál

Állítólagos gyári forrásokra hivatkozva egy amerikai autós weboldal azt állítja, hogy a Golf névadója nem más, mint? na ne, most ...


Örül a Föld, ha telekocsival jársz

Környezettanulmánnyal igazolta az AutoHop telekocsiközösség a közösségi autózás környezeti és társadalmi hasznosságát.