Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Opel Combo Tour Comfort 1.6 - Kinek az autója?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.06.07. 07:17

Lemezelt áruszállító kombi nagyon régóta van az Opel kínálatában, már két évtizede, a Rekord E idején is volt. A Kadett kombinál nagyobb Opel Kadett Combo volt az első igazán városi kisáruszállítónak készített jármű a Kadett sorozatból. Ennek utóda már egyszerűen az Opel Combo névre hallgatott és a Corsa B-re épült. A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Combo Tour a haszonjárműből csekély módosítások árán vált személyautóvá.

Mindkét tolóajtó feltűnően olajozottan siklik. Az akadópontok határozottak, de könnyen kimozdítható az ajtó. A hátsó oldalajtók ablakai kibillenthetőek, a szellőzést javítandó.

A külső tükrök formája bántóan szögletes, ennél a részletmegoldásnál igényesebb formatervet is alkalmazhattak volna. A belső tükör a középen kettéosztott ötödik ajtó miatt gyakorlatilag dísz, a két oldalsó visszapillantó tökéletesen megfelel feladatának. Nem hagynak holtteret, az állítókarral könnyen és pontosan beállíthatók.

A rugózás személyautós mércével mérve is kényelmes. Alacsony és közepes sebességnél is jól kezeli az úthibákat a Combo. A nagy doboz nem erősíti fel túlságosan a gumi-, és a futóműzajt, egyik sem zavaró. A motorzaj kihúzatáskor erős, egyenletes sebességnél csendes a megfelelő járáskultúrájú motor.

Az autót csak üresen és közepes terheléssel próbáltuk ki, ezért nem tudjuk, hogyan viselkedne teljesen megrakva. A 490 kilós terhelhetőség csekély részét kihasználva megbízhatóan, elfogadható alulkormányozottsággal kanyaroghattunk. Az alulkormányozottság terhelésváltásra sem csapott át túlkormányozottságba.

A vezetési helyzet 190 centivel még éppen kényelmesre állítható, ennél magasabbak nem tudják rendesen hátratolni az ülést. Praktikusan használható a magasságállítás, a támladöntés tekerőgombja az ülés belső oldalán van.

A vezetőülés formája kényelmes, javítani egyedül a deréktámasztáson kellene, hosszú úton jobb volna határozottabb támasztás vagy egy állítható támasz. A hátsó ülésen is megfelelő kényelemben utazhattunk. A lábtér akkora, mint egy jó középkategóriás autóban, a városi kisáruszállítókból kialakított személyautók között is kiemelkedően tágas. A fejtér személyautóként használva fölöslegesen nagy, de a Combót elsősorban nem személyautónak szánja az Opel. Egy átlagos termetű utas feje fölött saccra fél méteres hely marad. Hátulról nem könnyű kiszállni, mert a küszöb túl magas.

A váltó kapcsolhatósága közepes. A szerkezet pontatlan, de legalább nem kell hozzá sok erő. A váltóáttételek inkább hosszúak. Az eltalált áttételezéssel ötödikben 130-nál 3500 környékén jár a fordulatszámmérő mutatója.

Városban járva 11,2 literes fogyasztást mértünk. Ennek részben az az oka, hogy a 87 lovas benzinmotor nehezen hozza lendületbe az autót, ezért csak kövér gázzal lehet átlagos lendülettel haladni. Országúton ésszel nyomva a gázt 7,38 litert fogyasztott a Combo, ami igen kedvező.

A városi letargikus elindulások után nagyon kellemes meglepetés ért bennünket lakott területen kívül. Országúton egészen jól gyorsult az autó, a rugalmasság sokkal jobb annál, amit a városi lomhaság alapján várnánk. Négyesben 70-80-ról közepes terheléssel könnyű előzni, ötödikben is gyorsul az autó. A tág sebességtartományban használható harmadik fokozatban több autóból álló oszlopokat sem volt nehéz megelőzni. A 2761 milliméteres tengelytáv a külső méretekhez képest igen hosszú, de ezzel együtt is fordulékony, városban is jól vezethető az autó.

A tesztautó egyik feláras extrája egy CD-lejátszós autórádió volt, amely igen jól szólt. Felára 81 000 forint. A szériafelszereltség bőséges. A lista fontos tétele a hathangszórós rádiósmagnó, a B- és a C-oszlop közé, az ajtó fölé kifeszített praktikus háló, az elektromos ablakemelő elöl, a távirányítású központi zár, a bal oldali tolóajtó. Alapáron két légzsák jár a biztonsági felszerelések közül, a blokkolásgátló feláras.

A garancia rövid, mindössze egy évre szól. A tesztelt Opel Combo Tour Comfort alapára 3 263 200 forint, ami elfogadható a konkurensek árszintjével összehasonlítva. Családi autónak nagyon jó választás a Combo Tour. Igen tágas, három gyermekülés vagy ugyanennyi felnőtt is jól elfér hátul. Magas városi fogyasztása országúton barátságossá szelídül, hosszabb utakra így kedvező áron indulhat el egy többgyermekes család.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

87 ezerért egy Astra?

8

Vagy inkább egy jónak mondott BMW 300 ezerért? Tényleg fillérekért árulja a lefoglalt autók egy részét az adóhatóság.

Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

6

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, ...

Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést ...

Olvasói verdák - Akik valóra váltották álmaikat

4

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az ...

Visszatér valaha álmaink Opelje?

3

A legendás német kupé távozása olyan űrt hagyott maga után, amit azóta sem tudott betömni a német autóipar. Igény pedig lenne ...

Kamion előzi a traktort, a kamiont meg egy személyautó

15

A kamionos fékez, a személyautó felborul, súlyos sérüléseket szenved egy család négy tagja. Mire ítéli a bíróság a hibázó édesapát? ...

A közútnál fontosabb a kormánynak a vasút

5

102 oldalas dokumentumban foglalta össze a kormány, hogyan képzeli a magyar közlekedés fejlesztését az elkövetkező 36 évben.

F1: Rosberg megroppant, Hamilton győzött

Az Olasz Nagydíjat Nico Rosberg hibája után Lewis Hamilton nyerte, a dobogóra még Felipe Massa ért fel a Williamsszel. A Ferrari ...

Így kelnek át az oroszok a folyón

A pontonhíd, ami földön érkezik a helyszínre és akár több tankot is elbír egyszerre.


A nap képe - Damon Hill első autójában

Ma ünnepli 54. születésnapját az angol Forma-1-es világbajnok, Damon Hill. Ezzel a képpel köszöntötte őt a McLaren-csapat.


Fiatalon az autósportban sem szép a halál

Mai fejjel felfoghatatlan, hogy ezek a srácok miért, milyen becsvágytól hajtva ültek versenyautóba.


10 motoros, akik előtt le a kalappal

Azt gondolod, hogy a két keréken közlekedők csak száguldoznak és pofátlanul bujkálnak a sorok között? Nagyon tévedsz!


F1: Ennyit változott a motorhang 1987 óta

Elismerésre méltó összeállításban hallhatjuk a Forma-1-es motorhangok változását 1987 és 2014 között. Neked melyik a kedvenced?


Sportkocsi Győrből: Új Audi TT

1998-as bemutatkozásakor az Audi TT igazi dizájnikonná vált. Az azóta eltelt 16 év alatt párszor átdolgozták, de stílusában még ...


4
Kemény leckét kapott a vagánykodó BMW-s

Kemény leckét kapott a vagánykodó BMW-s

A piszok olcsó hármas BMW-k sorra szedik áldozataikat. Most egy lengyel srác tanulta meg örökre, mit is jelent a túlkormányozottság. ...


2
Csökken mindkét üzemanyag ára

Csökken mindkét üzemanyag ára

Árcsökkentésbe kezd a Mol, pénteken mindkét üzemanyag olcsóbb lesz a kutaknál.


F1: Todt szerint hamar véget ér a Ferrari-krízis

Jean Todt szerint a Ferrari jelenleg közel sincs akkora válságban, mint amikor ő csatlakozott a csapathoz két évtizeddel ezelőtt. ...


Zöld rendszámot kaphatnak a villanyautók

Az Európai Mobilitási Hét keretében tartották meg a Magyar Elektromobilitás Napját. Átadták az első elektromos, városüzemeltetési ...


F1: Ráfázik a Merci, ha túlreagálja a belső harcot

Alain Prost szerint a Mercedesnek mostantól fokozott óvatossággal kell beavatkoznia két pilótája világbajnoki harcába.