Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Teszt: Opel Combo Tour Comfort 1.6 - Kinek az autója?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.06.07. 07:17

Lemezelt áruszállító kombi nagyon régóta van az Opel kínálatában, már két évtizede, a Rekord E idején is volt. A Kadett kombinál nagyobb Opel Kadett Combo volt az első igazán városi kisáruszállítónak készített jármű a Kadett sorozatból. Ennek utóda már egyszerűen az Opel Combo névre hallgatott és a Corsa B-re épült. A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Combo Tour a haszonjárműből csekély módosítások árán vált személyautóvá.

Mindkét tolóajtó feltűnően olajozottan siklik. Az akadópontok határozottak, de könnyen kimozdítható az ajtó. A hátsó oldalajtók ablakai kibillenthetőek, a szellőzést javítandó.

A külső tükrök formája bántóan szögletes, ennél a részletmegoldásnál igényesebb formatervet is alkalmazhattak volna. A belső tükör a középen kettéosztott ötödik ajtó miatt gyakorlatilag dísz, a két oldalsó visszapillantó tökéletesen megfelel feladatának. Nem hagynak holtteret, az állítókarral könnyen és pontosan beállíthatók.

A rugózás személyautós mércével mérve is kényelmes. Alacsony és közepes sebességnél is jól kezeli az úthibákat a Combo. A nagy doboz nem erősíti fel túlságosan a gumi-, és a futóműzajt, egyik sem zavaró. A motorzaj kihúzatáskor erős, egyenletes sebességnél csendes a megfelelő járáskultúrájú motor.

Az autót csak üresen és közepes terheléssel próbáltuk ki, ezért nem tudjuk, hogyan viselkedne teljesen megrakva. A 490 kilós terhelhetőség csekély részét kihasználva megbízhatóan, elfogadható alulkormányozottsággal kanyaroghattunk. Az alulkormányozottság terhelésváltásra sem csapott át túlkormányozottságba.

A vezetési helyzet 190 centivel még éppen kényelmesre állítható, ennél magasabbak nem tudják rendesen hátratolni az ülést. Praktikusan használható a magasságállítás, a támladöntés tekerőgombja az ülés belső oldalán van.

A vezetőülés formája kényelmes, javítani egyedül a deréktámasztáson kellene, hosszú úton jobb volna határozottabb támasztás vagy egy állítható támasz. A hátsó ülésen is megfelelő kényelemben utazhattunk. A lábtér akkora, mint egy jó középkategóriás autóban, a városi kisáruszállítókból kialakított személyautók között is kiemelkedően tágas. A fejtér személyautóként használva fölöslegesen nagy, de a Combót elsősorban nem személyautónak szánja az Opel. Egy átlagos termetű utas feje fölött saccra fél méteres hely marad. Hátulról nem könnyű kiszállni, mert a küszöb túl magas.

A váltó kapcsolhatósága közepes. A szerkezet pontatlan, de legalább nem kell hozzá sok erő. A váltóáttételek inkább hosszúak. Az eltalált áttételezéssel ötödikben 130-nál 3500 környékén jár a fordulatszámmérő mutatója.

Városban járva 11,2 literes fogyasztást mértünk. Ennek részben az az oka, hogy a 87 lovas benzinmotor nehezen hozza lendületbe az autót, ezért csak kövér gázzal lehet átlagos lendülettel haladni. Országúton ésszel nyomva a gázt 7,38 litert fogyasztott a Combo, ami igen kedvező.

A városi letargikus elindulások után nagyon kellemes meglepetés ért bennünket lakott területen kívül. Országúton egészen jól gyorsult az autó, a rugalmasság sokkal jobb annál, amit a városi lomhaság alapján várnánk. Négyesben 70-80-ról közepes terheléssel könnyű előzni, ötödikben is gyorsul az autó. A tág sebességtartományban használható harmadik fokozatban több autóból álló oszlopokat sem volt nehéz megelőzni. A 2761 milliméteres tengelytáv a külső méretekhez képest igen hosszú, de ezzel együtt is fordulékony, városban is jól vezethető az autó.

A tesztautó egyik feláras extrája egy CD-lejátszós autórádió volt, amely igen jól szólt. Felára 81 000 forint. A szériafelszereltség bőséges. A lista fontos tétele a hathangszórós rádiósmagnó, a B- és a C-oszlop közé, az ajtó fölé kifeszített praktikus háló, az elektromos ablakemelő elöl, a távirányítású központi zár, a bal oldali tolóajtó. Alapáron két légzsák jár a biztonsági felszerelések közül, a blokkolásgátló feláras.

A garancia rövid, mindössze egy évre szól. A tesztelt Opel Combo Tour Comfort alapára 3 263 200 forint, ami elfogadható a konkurensek árszintjével összehasonlítva. Családi autónak nagyon jó választás a Combo Tour. Igen tágas, három gyermekülés vagy ugyanennyi felnőtt is jól elfér hátul. Magas városi fogyasztása országúton barátságossá szelídül, hosszabb utakra így kedvező áron indulhat el egy többgyermekes család.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

3 perc alatt tölthető villanyautók

Beültünk az immár teljesen kész Toyota Mirai hidrogénautóba, és sajnos a Honda prototípusába, az FCV-be is, aminek soha többé ...

És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

1

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül ...

Befeküdtünk egy Mercedes alá

Mercedes 4x4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak ...

Bátor újdonságok a Suzukitól

1

El sem hiszed, hogy ezek Suzukik: az iK-2 és az iM-4 révén két fontos kategóriában jelenhet meg a japán márka, mert a genfi a ...

Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

2

A Cadillac hivatalosan nincs jelen nálunk, nem lehet magyar szalonból a BMW 3-as kategóriájába illő kis hátsókerekes ATS szedánt ...

Újabb jó kis kínai autóban ültünk Genfben

3

Bár Szlovákián kívül Európában még sehol nem áruljak az autóikat, a Qoros egyre nyomasztóbban idegesíti jó kis autóival a kontinens ...

Michelisz és az új Honda Civic Type R

Forma-1-es és WTCC-versenyzők jelenlétében leplezte le új sportmodelljeit a Honda. Az NSX bemutatása mellett Genfben zajlott ...

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben

A Volkswagen azzal nyitja részvételét a Genfi Autószalonon, hogy tavalyelőtt után megint elnyerte az Év Autója díjat. Meg még ...

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

2

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

(Majdnem) sportos pici autó

Motortuning még nem készült az új generációs Smarthoz, de optikailag már ott van a szeren a Brabus-csomagos apróság.


1
Még élesebb a sport-Clio

Még élesebb a sport-Clio

Átdolgozott váltómű, nagyobb teljesítmény, még mélyebbre ültetett futómű: a Trophy modell még több élményt ígér.


Négy literrel elmegy a Mazda kis terepese

A Mazda is beszáll a kompakt méretű szabadidő-autók versenyébe. A Genfi Autószalonon megnéztük a japán újdonságot.


F1: Elüldözheti a rajongókat a Mercedes előnye

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nem elég, hogy anyagi problémákkal küzd a sport, a rajongókat a Mercedes nagy ...


Jönnek a kultúrát terjesztő múzeumbuszok

A kultúra terjesztése érdekében múzeumbuszokat állítanak szolgálatba Hongkongban, amelyek szó szerint házhoz viszik a művészetet. ...


F1: Szükség van az olyan csapatokra, mint a Marussia!

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds őszintén örülne annak, ha a melbourne-i idénynyitón ott lenne a mezőnyben a Manor ...


Okostelefonnal tölthetők az elektromos Fordok

A Ford a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be a MyFord Mobile okostelefonos alkalmazást, és a hozzá kapcsolódó honlapot. ...


1
3 l/100 km: dízellel ezt is lehet

3 l/100 km: dízellel ezt is lehet

Egymillió autó eladása után megérett az idő a 208 átdolgozására. A Peugeot új kisautóját is megnéztük a Genfi Autószalonon.


Kipróbáltuk a jövő Budiiját

Sajnos nem sikerült átlépni gyermeteg lelkünk korlátain, így nem tudtunk röhögés nélkül beülni a Budiiba.


F1: A Williams tart a Ferraritól

A Williamsnél úgy vélik, hogy a Mercedes mögött zajló küzdelemben veszélyes ellenfél lehet majd számukra a Ferrari.


Genfben debütál a Caddy Maxi

A holnap kezdődő genfi autószalonon már látható lesz az új Caddy Maxi. A családi furgon kizárólag Euro6-os motorokkal készül ...


1
Visszatért a Honda kis szabadidő-autója

Visszatért a Honda kis szabadidő-autója

Elsőkerék-hajtású kis szabadidő-autóval bővít a Honda. Visszatért Európába a Honda HR-V.