Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Opel Combo Tour Comfort 1.6 - Kinek az autója?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.06.07. 07:17

Lemezelt áruszállító kombi nagyon régóta van az Opel kínálatában, már két évtizede, a Rekord E idején is volt. A Kadett kombinál nagyobb Opel Kadett Combo volt az első igazán városi kisáruszállítónak készített jármű a Kadett sorozatból. Ennek utóda már egyszerűen az Opel Combo névre hallgatott és a Corsa B-re épült. A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Combo Tour a haszonjárműből csekély módosítások árán vált személyautóvá.

Mindkét tolóajtó feltűnően olajozottan siklik. Az akadópontok határozottak, de könnyen kimozdítható az ajtó. A hátsó oldalajtók ablakai kibillenthetőek, a szellőzést javítandó.

A külső tükrök formája bántóan szögletes, ennél a részletmegoldásnál igényesebb formatervet is alkalmazhattak volna. A belső tükör a középen kettéosztott ötödik ajtó miatt gyakorlatilag dísz, a két oldalsó visszapillantó tökéletesen megfelel feladatának. Nem hagynak holtteret, az állítókarral könnyen és pontosan beállíthatók.

A rugózás személyautós mércével mérve is kényelmes. Alacsony és közepes sebességnél is jól kezeli az úthibákat a Combo. A nagy doboz nem erősíti fel túlságosan a gumi-, és a futóműzajt, egyik sem zavaró. A motorzaj kihúzatáskor erős, egyenletes sebességnél csendes a megfelelő járáskultúrájú motor.

Az autót csak üresen és közepes terheléssel próbáltuk ki, ezért nem tudjuk, hogyan viselkedne teljesen megrakva. A 490 kilós terhelhetőség csekély részét kihasználva megbízhatóan, elfogadható alulkormányozottsággal kanyaroghattunk. Az alulkormányozottság terhelésváltásra sem csapott át túlkormányozottságba.

A vezetési helyzet 190 centivel még éppen kényelmesre állítható, ennél magasabbak nem tudják rendesen hátratolni az ülést. Praktikusan használható a magasságállítás, a támladöntés tekerőgombja az ülés belső oldalán van.

A vezetőülés formája kényelmes, javítani egyedül a deréktámasztáson kellene, hosszú úton jobb volna határozottabb támasztás vagy egy állítható támasz. A hátsó ülésen is megfelelő kényelemben utazhattunk. A lábtér akkora, mint egy jó középkategóriás autóban, a városi kisáruszállítókból kialakított személyautók között is kiemelkedően tágas. A fejtér személyautóként használva fölöslegesen nagy, de a Combót elsősorban nem személyautónak szánja az Opel. Egy átlagos termetű utas feje fölött saccra fél méteres hely marad. Hátulról nem könnyű kiszállni, mert a küszöb túl magas.

A váltó kapcsolhatósága közepes. A szerkezet pontatlan, de legalább nem kell hozzá sok erő. A váltóáttételek inkább hosszúak. Az eltalált áttételezéssel ötödikben 130-nál 3500 környékén jár a fordulatszámmérő mutatója.

Városban járva 11,2 literes fogyasztást mértünk. Ennek részben az az oka, hogy a 87 lovas benzinmotor nehezen hozza lendületbe az autót, ezért csak kövér gázzal lehet átlagos lendülettel haladni. Országúton ésszel nyomva a gázt 7,38 litert fogyasztott a Combo, ami igen kedvező.

A városi letargikus elindulások után nagyon kellemes meglepetés ért bennünket lakott területen kívül. Országúton egészen jól gyorsult az autó, a rugalmasság sokkal jobb annál, amit a városi lomhaság alapján várnánk. Négyesben 70-80-ról közepes terheléssel könnyű előzni, ötödikben is gyorsul az autó. A tág sebességtartományban használható harmadik fokozatban több autóból álló oszlopokat sem volt nehéz megelőzni. A 2761 milliméteres tengelytáv a külső méretekhez képest igen hosszú, de ezzel együtt is fordulékony, városban is jól vezethető az autó.

A tesztautó egyik feláras extrája egy CD-lejátszós autórádió volt, amely igen jól szólt. Felára 81 000 forint. A szériafelszereltség bőséges. A lista fontos tétele a hathangszórós rádiósmagnó, a B- és a C-oszlop közé, az ajtó fölé kifeszített praktikus háló, az elektromos ablakemelő elöl, a távirányítású központi zár, a bal oldali tolóajtó. Alapáron két légzsák jár a biztonsági felszerelések közül, a blokkolásgátló feláras.

A garancia rövid, mindössze egy évre szól. A tesztelt Opel Combo Tour Comfort alapára 3 263 200 forint, ami elfogadható a konkurensek árszintjével összehasonlítva. Családi autónak nagyon jó választás a Combo Tour. Igen tágas, három gyermekülés vagy ugyanennyi felnőtt is jól elfér hátul. Magas városi fogyasztása országúton barátságossá szelídül, hosszabb utakra így kedvező áron indulhat el egy többgyermekes család.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

F1: Perez is maradni akar a Force Indiánál

A Force India már bejelentette, hogy jövőre is megtartja Nico Hülkenberget, de Sergio Perezről még nem tudni. A mexikói azt mondja, ...


Elhajtották a rendőrt a pofátlan motorosok

Reméljük erősítésért sietett az egyenruhás motoros, hiszen a banda megérdemelné, hogy valaki letörje a szarvukat.


Meglepő, melyik F1-es videót látták a legtöbben

Ha a Youtube keresőjébe beírod, hogy F1, ezt a videót dobja az első helyre. Furcsa, de megmagyarázzuk, miért.


A Mercedes-csapat elképesztő sikerei számokban

Történelmet írt a német gyártó, 2014-ben sikerült beiratkozniuk a legkiválóbb F1-es alakulatok klubjába.


F1: A szabályok miatt a legjobb motor is kutyaütő

Ron Dennis, a McLaren főnöke szerint a jelenlegi motorszabályok gyakorlatilag kizárják, hogy a különböző gyártók partnercsapatainak ...


Lábbal vezetett az anyósülésről!

Reméljük, hogy ez a kamionsofőr soha nem fogja átlépni az országunk határát. Nem szeretnénk találkozni vele.


1
Műanyagrugó a megújult A6-os Audiban

Műanyagrugó a megújult A6-os Audiban

Az új A6-os pont ugyanolyan, mint a régi, csak kicsit megkavarták a motorlistát, bejött pár friss extra a katalógusba és MŰANYAGRUGÓT ...


F1: Főnök távozik a McLarentől

Az idei szezon végén elhagyja a McLarent a sportigazgató Sam Michael, aki körül az elmúlt hónapokban feltűnően nagy volt a csend. ...


F1: Grosjean leléphet a Lotustól, de hova?

A Lotus tulajdonos-főnöke elismeri, hogy Romain Grosjean szabadon távozhat a csapattól, de bízik benne, hogy a francia pilóta ...


Ezek az év legtisztább autói

Kihirdették az Év Zöld Autója díj döntőseit. A végső szavazás eredményét egy hónap múlva tudhatjuk meg.


Alig álcázzák már a Focus RS-t

A Ford közelgő sportos ferdehátújának újabb prototípusa bukkant fel Németországban. A Nürburgring közelében lefotózott autónak ...


2
Megszűnik a Honda Accord

Megszűnik a Honda Accord

Jövőre volna esedékes a modellváltás, a Honda azonban úgy döntött, Európában elbúcsúzik az Accordtól. Az észak-amerikai modell ...