Sebességhatár-emelés Budapesten

Észrevetted? Vagy mentél eddig is 70-nel?

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2017.04.12. 07.26

Az Osztyapenkónál, vagy ahogy a fiatalabbak ismerik, az M1-M7 ki/bevezető szakaszának Sasadi út környéki szakaszán 70-es, sőt: 80-as táblákat helyezett ki az útkezelő. Merthogy eddig itt csak 50-nel lett volna szabad menni.

Agyonkorlátozott, felesleges táblákkal nyomorított hazai közúti közlekedésünkben mindig nagy öröm, amikor valahol a korábbi szabályozásnál dinamikusabb tempót engedélyez a népnek az adott út kezeléséért felelős szervezet.

Örömhírt hozok, autós- és motorostársak: ilyen felszabadulás történt most Budapest egyik, ha nem a legforgalmasabb útján, a város nyugati kapujánál, a valamikori Osztyapenkónál, az M1-M7 bevezető szakaszánál. És most tegye fel a kezét, aki egyáltalán tudta, hogy a kelenföldi pályaudvar melletti P+R parkoló építése után tavaly áprilisban átadott útszakaszon egészen két héttel ezelőttig csak 50-nel lett volna szabad menni! Kifelé és befelé is. Mert bizony valamiért, isten tudja, miért, eddig ez volt a helyzet, mint ahogy korábbi cikkünk és az ahhoz készült videó is tanúsítja.

Természetesen gyakorlatilag senki sem tartotta be a sebességkorlátozást, utólag is kezet csókolhat a magyar rendőrségnek mindenki, aki itt beleszaladt egy óra szerint 70-be az elmúlt évben, hogy nem küldtek traffipaxos pénzbehajtó osztagot erre a kövér legelőre – mert tudomásom szerint nem küldtek. (Köszi!)

A főváros útjait kezelő, nem is tudom, hivatal, szervezet, cég jelenleg a Budapest Közút névre hallgat (nemrég még Budapesti Közlekedési Központként ismertük). No, nekik most azt kell megköszönnünk, hogy alig egy évvel a teljesen felesleges, teljesen indokolatlan korlátozás bevezetése után most levették az 50-es táblákat és helyettük 70-es, sőt: 80-as táblákat szereltek az oszlopokra. Természetesen nem lenne magyar a sztori, ha nem maradt volna egy ordas szarvashiba az egésznek a kellős közepén, tessék figyelni az aszfaltfestést 1:09-nél:

Akinek nincs kedve videót indítani, annak mutatom két képben a lényeget:

80-as táblák kerültek ki a bevezető szakasz budapesti határára, később ott, ahol eddig 50-nel kellett menni, 70-re moderálódik a megengedett sebesség

80-as táblák kerültek ki a bevezető szakasz budapesti határára, később ott, ahol eddig 50-nel kellett menni, 70-re moderálódik a megengedett sebesség

Mert tökéletest csak Isten alkothat - ez kinn maradt mementóul

Mert tökéletest csak Isten alkothat – ez kinn maradt mementóul

A Budapest Közútnak emailben megköszöntük az intézkedést és feltettünk kérdéseket arra nézve, hogy miért csak most, miért pont így, eddig miért nem – stb. Kaptunk is választ, mutatom:

“A közútkezelési tevékenységünk során minden esetben törekszünk a forgalombiztonsági szempontok érvényesítésére. Amint Önök előtt is ismert az átépült csomópont a Fővárosunk egyik legfrekventáltabb, legnagyobb forgalmú útszakaszán helyezkedik el. A nagymértékben átalakult, számtalan új forgalmi kapcsolattal kibővült csomópont gépjárművezetők általi áttekinthetőségének biztosítása megkövetelte a kellő óvatosságot, ezért az ilyen esetben alkalmazott csökkentett sebességű szabályozást alkalmaztuk 1 éves időtartamban. Az egymásnak ellentmondó közúti jelzések megszüntetése iránt intézkedtünk, szíves türelmét kérjük a kivitelezés végrehajtásáig.”

Kicsit sokallom az egy évet, különös tekintettel arra, hogy az autósok az első perctől kezdve nem tartották be itt az 50-es korlátozást. Bízzunk benne, hogy az itt szerzett tapasztalatok már segítenek majd a BK-nak, hogy ha máshol hasonló átépítést szerveznek, ne kelljen ennyit várni a közlekedőknek a józan észnek és a forgalom természetes tempójának megfelelő sebességhatárok kitűzésére.

Kommentek

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.