Igaz, hogy csak átmeneti festéssel, de mások mellett tegnap a Williams is leleplezte 2011-es autóját. Az FW33-ason azonnal szemet szúrhatott a magyar közönségnek, hogy a hátsó szárnyról eltűnt a csapathoz 2009-ben csatlakozott magyar szponzor, a Hell energiaital logója.

Tüzetesebb vizsgálat után kiderült, hogy a Hell a versenyzők sisakjain és a csapat hivatalos oldalán sem szerepel már támogatóként, ezért utánanéztünk, mi történt a tavaly még hosszú távúként jellemzett kapcsolattal.

Megkerestük a Williamst, részükről a sajtófőnök, Calire Williams tegnap tömör és egyértelmű választ adott: a Hell-partnerkapcsolat 2010 végén megszakadt, nem került megújításra, részleteket azonban nem akart elárulni a csapat.

Szintén érdeklődtünk a Hell szponzori megjelenését és kommunikációját intéző ügynökségnél, az Anderson Communications Kft.-nél, ők ma reagáltak, a cég lépését a marketingstratégia megváltozásával és az erőforrások átcsoportosításával indokolták.

A Hell Energy közleménye

“A Hell Energy Magyarország Kft. menedzsmentje úgy döntött, hogy 2011-es szezontól nem kíván a csapat szponzoraként részt venni a versenysorozatban. A Hell Energy döntésének hátterében elsősorban az a megfontolás áll, hogy a cég az együttműködés első két éve alatt maximálisan kiaknázta a szponzorációban rejlő lehetőségeket. Ezek a globális marketing szintjén fejtették ki hatásukat és hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar energiaital márka nemzetközi piacokra is berobbant: jelenleg 24 országban forgalmazza termékeit, több helyen is vezető pozíciót tölt be.”

“Két év sikeres együttműködést tudhatunk magunk mögött az AT&T Williams csapatával, és büszkék vagyunk arra, hogy magyar vállalatként elsőként, az energiaital márkák közül másodikként léptünk be a nemzetközi szponzorok közé a száguldó cirkusz világába. A Williams csapat többi nagy távozó szponzorának – a Philipshez, a Royal Bank of Scotlandhoz (RBS), az Air Asiához és a McGregorhoz – döntéséhez hasonlóan, a Hell lépését is az indokolja, hogy a vállalat 2011-ben új, természetesen továbbra is nemzetközi léptékű szponzorációs szerepet keres. Erre elsősorban a Hell Energy jelentős exportbővülése és új nemzetközi piacai miatt van szükség” – mondta Tomas Grosch, a Hell Energy Magyarország Kft. nemzetközi stratégiai igazgatója.


Jelenleg már 24 országban érhető el a Hell márka, és a cég idei export tevékenységének fókuszában a FÁK-államok, illetve közép-kelet-európai államok állnak. A Hell vezetői 2010 végén döntöttek úgy, hogy továbblépésre van szükség, és a Forma-1-es szponzoráció helyett olyan új aktivitást keresnek, mely tovább tudja növelni a márka presztízs-értékét, demonstrálja tőkeerejét, illetve ezek által elősegíti nemzetközi terjeszkedését – ahogyan ez a Williamsszel való sikeres együttműködés első két évében történt.

A Hell Energy elhatározásához az a stratégiai döntés is hozzájárult, hogy a vállalkozás jelenleg erőforrásainak jelentős részét fordítja 4,5 milliárd forint összértékű szikszói gyárberuházására, amelynek köszönhetően 2011 tavaszától termelésének döntő hányada Magyarországra kerül át.

A Hell Energy szponzorációért felelős vezetője elmondta továbbá, hogy a támogatás megszűnésének ellenére a cég továbbra is kitűnő kapcsolatot ápol az AT&T Williams csapatával és sikeres szereplést kíván az alakulatnak a 2011-es szezonra.

Mi már a Hell belépésének idején is kételkedve fogadtuk egyébként, hogy a magyar központú cég képes lehet-e tartósan F1-es szponzori szerepet vállalni, korábban pedig bizalmas forrásokból úgy értesültünk, hogy a Hell szponzori tevékenysége már tavaly is akadozott néha. Ezzel együtt érdemes persze azt is hangsúlyozni, hogy a magyar támogató elmúlt másfél éves F1-es jelenléte így is nagy jelentőségű, eddig példa nélküli dolog volt.

Arról hivatalosan egyelőre nem tudni, hogy a cég hazai érdekeltségű motorsport-támogatásaival mi a helyzet, pedig a tavaly a Brit Formula Renault-ban ragyogóan szereplő Kiss Pál Tamás karrierjének további építéséhez egyértelműen nagy szükség van komoly szponzorra, nem hivatalosan azonban úgy értesültünk, hogy a Hell továbbra is teljes mellszélességgel támogatja Tamást és a Hell Racing Team más autóversenyzőit is.