Az új cseh szolgálati járművek fejlesztésében maguk a rendőrök is részt vettek, a munkát a mladá boleslavi gyár mérnökeivel közösen végezték, felhasználva az első generációs rendőrségi Skoda Kodiaqok tapasztalatait.
Az új járőrautók alapját az RS-változat adja
A motor egy 2,0 literes, turbófeltöltős 265 lóerős TSI erőforrás, összkerékhajtással és DSG automata váltóval. A járművek speciálisan hangolt DCC+ adaptív lengéscsillapítókkal érkeztek az egyenruhásokhoz, hogy nagy sebességnél és hirtelen manővereknél is stabil maradjon a Kodiaq.
A 18 hüvelykes könnyűfém felnik mögött a hétszemélyes változat fékrendszerre kapott helyet. Külön érdekesség, hogy a hajtáslánc és a futómű egy gombnyomással sport módba kapcsolható, így a teljesítmény azonnal rendelkezésre áll, ha nagyon kell sietni.
Az új rendőrautók járőr és közlekedésrendészeti feladatokat látnak majd el.
Galéria




Megújult fénytechnika
A megkülönböztető fényjelzéseket is modernizáltak az előző generációhoz képest. A tetőn kék–piros fényhidat helyeztek el, míg további villogók kerültek a szélvédő alsó részébe, a hűtőrács két oldalára, valamint a csomagtérajtó belső részére is, hogy felnyitott csomagtartónál is látszódjon a megkülönböztető jelzés. A rendszer stroboszkópjaiból a hátsó lökhárítóba és az első sárvédőkbe is kerültek.
A fény- és hangjelzéseket egy külön kezelőpanelről irányítják az utastérből, a klímavezérlők alatt pedig dedikált helyet kapott a rádió.
„Kémmód” a rejtett akciókhoz
Az utastér több praktikus megoldást is tartalmaz, például biztonsági kalapácsot az üvegek betöréséhez, valamint egy második belső visszapillantó tükröt, amellyel a hátul csücsülő, őrizetbe vett személyeket figyelhetik.
Az egyik legizgalmasabb újdonság az úgynevezett „kémmód”, amely lehetővé teszi, hogy az autó felkapcsolt fényszórók nélkül közlekedjen – ez a sorozatgyártású változatban nem elérhető, és éjszakai, rejtett műveleteknél különösen hasznos.
A sok extra elektronika miatt a rendőrségi Kodiaqok kiegészítő akkumulátort kaptak.
Mozgó iroda a csomagtérben
A csomagtér kialakítása attól függ, hogy az autó melyik egységhez kerül.
- A gyorsreagálású egységek járműveiben biztonságos fegyverszekrény található hosszú lőfegyverek számára.
- A közlekedésrendészeti autók fémkeretes, kihúzható fiókokkal felszerelt rendszert kaptak, amely egy pillanat alatt miniatűr irodává alakítható. Itt iratokat, okmányokat, alkoholszondákat tárolhatnak.
Fotó: Skoda
A hátsó üléssor is rendőrség-specifikus megoldásokat kapott. Az előállított személy szállítására szolgáló ülés biztonsági övének csatja az ajtó felőli oldalon helyezkedik el, így a rendőrnek nem kell áthajolnia a fogvatartotton. Az öv előre is pozicionálható a fejtámlához rögzítve. A könnyebb tisztíthatóság érdekében a hátsó ülés műbőr kárpitozást kapott.
“Gallytörő” rács a PIT-manőverekhez
Az egyik leglátványosabb külső elem az első biztonsági ütköző, amelyet kifejezetten PIT-manőverekhez terveztek. Ennek során a menekülő jármű hátsó kerekének közelében lökik meg az autót, hogy az megpördüljön és megálljon.
A cseheknél Skodák állnak szolgálatba, Magyarországon pedig egyre több a BMW rendőrautó:

