A magyar utakon rengeteg olyan jármű közlekedik, amely bőven betöltötte a húsz, sőt akár a harminc évet is. A hivatalos adatok szerint 2024-ben már a 16 évet is elérte a magyar utakon közlekedő 4,2 millió személyautó átlagéletkora.
Az idős autók jelenléte több okra vezethető vissza:
- Egyrészt pénzügyi okokból az emberek többsége nem tud kifizetni egy új autót.
- Másrészt sokan érzelmi alapon ragaszkodnak régi kedvencükhöz.
- Harmadrészt egy idősebb autó karbantartás- és biztosításköltsége kedvezőbb lehet.
A KSH adataiból kigyűjtöttük a Magyarországon közlekedő legidősebb gyártmányokat, amelyek még akkor gördültek le a gyártósorról, amikor a VHS/DVD volt a csúcstechnológia, és a Nokia 3310 számított menőnek.
| Átlagéletkor (év) | Ennyi fut a magyar utakon (db) | |
| 10. Chrysler | 21,1 | 7384 |
| 9. Daewoo | 22,7 | 38516 |
| 8. Daihatsu | 24 | 2803 |
| 7. Rover | 24,7 | 2705 |
| 6. Lada | 28,3 | 16 372 |
| 5. Maruti | 32,2 | 1592 |
| 4. Trabant | 37,5 | 7811 |
| 3. Polski Fiat | 37,7 | 2209 |
| 2. Wartburg | 38 | 3203 |
| 1. Zastava | 39,2 | 520 |
(a táblázat 2024-es összesített adatokat tartalmaz)
A hosszabb távú adatok alapján a 2000-es évek közepén volt a legfiatalabb a hazai autópark. 2002-ben az átlagéletkor még 11,7 év volt, ekkor 2,63 millió autó futott az utakon.
2020-ra már közel 3,92 millió személyautó közlekedett Magyarországon, az átlagéletkor pedig 14,7 évre emelkedett. 2023 végén a 4,17 millió autó már 15,8 éves volt.

