A BMW szeptember elején a müncheni autószalonon leplezte le az iX3-at, amely egyben a Neue Klasse dizájnnyelv első modellje. Ez az új stílusirányzat hamarosan a márka más modelljeire is átterjed majd, méghozzá meglepő gyorsasággal: a cég megerősítette, hogy mostantól 2027-ig közel 40 új és frissített modell fogja megkapni ezeket a stílusjegyeket.
A Neue Klasse formavilága nagyrészt pozitív fogadtatásra talált. Legjellegzetesebb eleme a teljesen új orr-rész, vékony, dupla vese hűtőráccsal és „vízszintes fénymotívummal”. Ez jelentős változás, a jelenlegi arculathoz képest . Ahogy a BMW korábban elmondta, ezekkel az elemekkel a ’60-as és ’70-es évek legendás modelljeit, mint a 1600-ast és a 2002-est idézik meg.
Ez a megközelítés szöges ellentéte a 7-es sorozatot, az iX-et és más modelleket uraló, túlméretezett hűtőrácsoknak. Bár ezeket gyakran érte kritika, Adrian van Hooydonk, a BMW Group dizájnfőnöke semmit sem bánt meg.
A CarExpertnek nyilatkozva a tervezőguru elmondta, hogy a nagy méretű hűtőrácsok népszerűek „a világ bizonyos területein, például Kínában”.
Hozzátette, hogy „az emberek még mindig nagy hűtőrácsokat kérnek”, ami egy „trükkös helyzetet” teremt egy olyan globális márka számára, mint a BMW. Bár ez látszólag egy engedmény a kínai piacnak, van Hooydonk szerint a túlméretezett hűtőrácsok nem váltottak ki valós vásárlói ellenállást.

Bár az eladásokon nem mutatkozott meg, azért kijelenthető, hogy az internetezők jót röhögtek az óriási veséken
Bár elismerte, hogy voltak „negatív megjegyzések”, van Hooydonk szerint „ezt soha nem láttuk meg az eladási számokban.” Sőt, a dizájner még azt is sugallta, hogy a nagy hűtőrácsok talán még segítették is az eladásokat.
„Nem volt vásárlói ellenállás” – mondta van Hooydonk. „Valóban, természetesen figyelembe vettük az összes negatív megjegyzést, de ezt soha nem láttuk meg az eladási számokban. Sőt, épp az ellenkezőjét. Tehát valamilyen formában nem éreztük úgy, hogy reagálnunk kellene.”

A BMW mentségére szóljon, hogy ezen a vonaton ott ül mellettük az Audi, a Mercedes, és a Lexus is, szinte minden prémiummárka elindult a hűtőrácspuffasztás lejtőjén
Nem tűnik el, csak átalakul
Bár a masszív hűtőrácsok a viccek céltáblájává váltak, van Hooydonk megjegyezte, hogy funkcionális célt is szolgálnak, mivel számos szenzort képesek magukba foglalni. Azt is elmondta, hogy a cég a jövőben sokféle hűtőrácsformát és -méretet fog kínálni, utalva arra, hogy a túlméretezett hűtőrácsok korszaka talán még nem ért véget.
Ezt már most is láthatjuk, hiszen a frissített 7-es sorozat továbbra is nagy hűtőráccsal rendelkezik majd, bár úgy tűnik, azt némileg visszafogottabbá tették.
Talán nem véletlen az új irány. Elképzelhető, hogy ebben szerepe van annak is, hogy a kínai vásárlók már kevéssé lelkesek az európai márkák modelljei iránt, így érdemes az európai gyártóknak ismét az európai ízléshez közelebb álló megoldásokkal próbálkozni. A BMW eladásai 13,4 százalékot estek egy év alatt, míg 2023-ban 826 ezer autót értékesítettek ott, 2024-ben már csak 715 ezret.

