A használt autók kínálata idehaza egyre szűkül, a vásárlói igények pedig tovább tolódtak az SUV-k irányába, de az elektromos autók iránti érdeklődés 43,1%-kal nőtt, miközben az átlagáruk csökkent ‒ egyedüliként a lehetséges hajtásláncok közül ‒ olvasható a Használtautó.hu legfrissebb elemzésében.
Egyedül az elektromos autók ára csökkent
A teljes használtautó-piacra vetítve a kereslet mérséklődött: 2025 júliusában 390 100 érdeklődés érkezett, ami 5,4%-kal kevesebb az előző év azonos időszakához képest. A nyári hónapokra jellemző szezonalitás ugyanakkor hagyományosan visszafogottabb forgalmat eredményez a piacon, így az enyhe csökkenés nem tekinthető szokatlannak.
A hirdetésszám is visszaesett 2,9%-kal, miközben a használt autók átlagos vételára 7,9%-kal nőtt, azaz 5,06 millió forintra emelkedett.
A középsávot jellemző medián ár is emelkedett: 2,63 millióról 2,98 millió forintra nőtt, ami jelzi, hogy nemcsak a prémium, hanem az alsóbb árkategóriákban is megjelent a drágulás.
Az adatokat hajtásláncokra bontva világosan kirajzolódik: az elektromos autók ára tovább csökkent, míg minden más szegmensben emelkedés történt. Egy átlagos elektromos modell ára jelenleg 10,44 millió forint, ami 1,8%-os csökkenést jelent 2024 júliusához képest. Ezzel szemben a benzines modellek átlagára 6,7%-kal nőtt, a dízeleké 5%-kal, míg a hibridek átlagára 4,2%-kal emelkedett. A benzines és dízelhajtású autók iránti kereslet visszaesett ‒ 5,8% és 10,8%-kal ‒, ezzel szemben a hibridek tartották magukat, az elektromos autók pedig szinte berobbantak a piacra, esetükben 43,1%-kal emelkedett a kereslet.
Trónfosztás a karosszériáknál
A városi terepjárók megelőzték a kombikat a népszerűségi listán. 2025 júliusában 67 400 keresés érkezett crossoverekre, míg kombikra 62 900. A SUV-ok ára átlagosan 8,74 millió forint, tehát ez a legdrágább kivitel, mégis folyamatosan nő az érdeklődés irántuk. A szedánok és kombik iránti kereslet szintén mérséklődött, miközben mindkét kategóriában jelentős árnövekedés történt: a szedánok átlagára 12%-kal, a kombiké 11,6%-kal nőtt.
A járműpark összetétele nem változott drámaian: az átlagos életkor 13,04 év, ami gyakorlatilag megegyezik az egy évvel korábbival. A futásteljesítmény enyhén csökkent, az átlagos érték 180 401 km-ről 178 436 km-re mérséklődött. Ez a trend az elektromos autókra különösen igaz ‒ a medián futásuk 43 211 km-ről 53 000 km-re nőtt, de még mindig messze elmarad a belső égésű autók 150–220 ezer km közötti értékeitől.
Maradtak a legnépszerűbb modellek
A top 10 legkeresettebb autómodell listája idén nyáron nem változott: továbbra is az Opel Astra, a Volkswagen Golf, a Suzuki Swift, a Ford Focus és a Volkswagen Passat dominálnak, jellemzően 15 év körüli életkorral és 200–260 ezer km-es futásteljesítménnyel.

Ez is jól mutatja, hogy a vásárlók többsége továbbra is az ismert, megbízható típusokat keresi, akkor is, ha azok már nem számítanak fiatalnak.
Ha pedig normális állapotban lévő használt autót szeretnél, a Vezess korábbi cikkében van néhány remek tanács:

