Megerősítette Lázár János közlekedési miniszter, hogy megépül az M8-as autópálya, amelynek a legfőbb különlegessége, hogy nem az eddig megszokott centrális rendszerben kötődik az úthálózathoz, azaz nem Budapestre fut be, hanem utakkal való kapcsolódással meglévő autópályákat köt össze nagyvárosok érintésével. Ennek megfelelően az M1-estől futna az M44-ig, érintve az M7, M6 és M5 autópályákat, valamint a 8-as utat is.  Az M8-as a főváros tehermentesítését szolgálja, és tulajdonképpen az M0-s nyomvonalával párhuzamosan fut majd, nyilván távolabb. 

A Dunaújváros és Kecskemét közötti autópálya-szakasz megépítése a magyar közlekedésfejlesztés fontos része.  A miniszter tájékoztatása szerint a környezetvédelmi engedélyek már rendelkezésre állnak, a nyomvonalvitákat pedig rendezték. A beruházás megvalósítása a koncessziós társaság feladata lesz, amelyhez minden engedélyt átadtak.

Jön az új magyar autópálya, sok autósnak segíthet 1

A nyomvonaltervek szerint az M8-as Kecskeméttől Sárbogárdig kígyózna, majd onnan M200 néven folytatná útját Komáromig, ahol elérné az M1-es autópályát. Így végeredményben valóban megoldódna az osztrák irányú kapcsolat. Az M8-as egyébként M6, M5 és M7 csomóponttal is rendelkezik majd, mire 2031-re elkészül.

Az M44 és az M8 egymásra épülő beruházás, hiszen ha meglesz az M44 romániai leágazása, aztán az M8 és az M200, akkor Romániától egészen Ausztriáig lehet autózni úgy, hogy Budapestet nem kell érinteni. Ez pedig elvileg valamelyest tehermentesítheti az M0-st is, legalábbis az átmenő forgalom kisebb lehet.