A rendőrség azon bejegyzései alá, amelyeket a „közvetlen balesetveszéllyel járó jelentős sebességtúllépésekről” osztanak meg, olyan kommentek érkeznek, mint: a rendőrök csak ehhez értenek, csak büntetni tudnak.
Ezt elégelték meg a hazai egyenruhások, és az alábbi üzeneteket fogalmazták meg:
- „Ez is a munkánk, amit próbálunk jól végezni… a szabályosan közlekedők megóvása és a közlekedési balesetek elkerülése érdekében.
- A gyorshajtás kizárólag a versenyzők munkája és privilégiuma, amelyet ők szigorúan szabályozott körülmények között gyakorolhatnak.
- A közúti közlekedést az teszi biztonságossá, hogy – már Magyarországon is közel száz éve – államilag szabályozott.
- Igaz, ezeket a szabályokat (parancsolatokat) nem kőtáblákra vésték, hanem jogalkotók közel évszázados tapasztalatok alapján formálták – és jelenleg is formálják – és vetették/vetik papírra.
- Rendőrre és forgalom-ellenőrzésre mindaddig szükség lesz, amíg lesznek a szabályokat semmibe vevő emberek.
- A büntetés egy szankció azért, amit az együttélési szabályok (ilyen a KRESZ is) megszegőivel szemben az ellenőrzéssel államilag megbízott szervezet alkalmazhat.
- A cél a visszatartás, az újabb jogsértéstől való eltántorítás, a megelőzés annak érdekében, hogy minden közlekedő biztonságban érezhesse magát.
- A szabályszegőkkel szemben alkalmazható szankciós rendszer fokozatosságában a figyelmeztetés nem vált be, és az elrettentés sem volt hatékony, így maradt a büntetés…
- Biztosan eljön az az idő, amikor a gépek bonyolult programok és kódok segítségével – uralva az életünket – úgy közlekednek majd (és szállítanak minket és az árukat), hogy nem lesznek közlekedési balesetek, de amíg csak egy ember is megsérül vagy meghal, addig kell a közlekedési rendőrök munkája.”
Téged büntettek már meg gyorshajtásért?
Igen, nagyon sokszor
4% (35)
Igen, de nagyon ritkán
52% (487)
Nem, még soha
44% (415)
Ha pedig tudni szeretnéd, hogy pontosan mennyi büntetés jár a gyorshajtásért Magyarországon, akkor a Vezess alábbi cikkéből ez is kiderül:

