Repkednek a gyorsasági rekordok a villanyautók világában, eddig a Tesla és a Porsche pofozta egymást, de idén beszállt a buliba a kínaiak saját gyártású csapásmérője, a mobiltelefonjairól ismert Xiaomi által gyártott SU7 Ultra.
Most náluk a korona a legfontosabb pályán: a Xiaomi alig néhány napja ugyanis a Nordschleifén tette le a névjegyét, ahol 7:04,957-tel az SU7 Ultra átadta a múltnak a sorozatgyártású elektromos autók rekordját – írja közleményében a kínai techóriás.
Így a németek azon dolgoznak, hogy visszaszerezzék a kezdeményezést, ami nem is annyira egyszerű feladat.
A Nürburgringen nem tudnak most közvetlen választ adni, ezért egy másik pályán mutatják meg a csúcsmodell, a Taycan Turbo GT képességeit. A gépet a Road Atlanta versenypályára vitték, ahol Patrick Long a volán mögött 1:27.15-ös, elképesztő köridőt futott. Ezzel könnyedén letaszította a trónról a Taycan Turbo S-t, amely egykor az elektromos járművek (EV) rekordját tartotta, és bizonyította, mennyivel pengébb a Turbo GT kivitel.
A rekorddöntéshez a Porsche egy opcionális Weissach csomaggal felszerelt Taycan Turbo GT-t használt, amelyből eltávolították a hátsó üléseket, az autót emellett kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett, rendkívül nagy tapadást biztosító Pirelli P Zero Trofeo RS NF0 sportabroncsokkal szerelték fel. Az 1:27.15-ös köridővel a Turbo GT 6,73 másodperccel – ami egy versenypályán egy örökkévalóságnak számít – döntötte meg a Turbo S korábbi, 1:33.88-as rekordját.





A Taycan Turbo GT még mindig messze van a szériaautók 1:22.80-as körrekordjától, amelyet az új, 2025-ös Chevy Corvette ZR1 állított fel idén, de a két autó tényleg nem egy kategóriát képvisel. A Taycan ideje közelebb áll a Porsche 911 GT2 RS 2019-es, 1:24.88-as futamához, amely akkoriban rekordnak számított. A Porsche elektromos autója emellett közel került ahhoz is, hogy megelőzze a 991-es GT3 RS-t, amely 1:26.24-es köridőt ért el ugyanezen a pályán.
Az idei év elején a Taycan Turbo GT új villanyautós körrekordot állított fel Interlagosban, 2024-ben pedig ugyanezt tette a legendás Laguna Seca körén. Az elmúlt hónapokban azonban a Xiaomi SU7 Ultra elhódította a Taycan rekordjait Sanghajban és a Nürburgringen is. A Tesla pedig úgy tűnik, egyelőre kiszállt a buliból.