Tulajdonosa, Juha Bäckman igencsak nagy becsben tartja azt az 5-ös BMW-t, ami csaknem három évtizede rója az utakat. Az E39-generációs modell 1996. június 10-én hagyta el a gyártósort, azóta közel egymillió kilométert tettek meg vele, ráadásul úgy, hogy Finnországban használják, ahol volt, hogy -37,5 Celsius-fokkal kellett megbirkóznia.
Ennek ellenére teljesen eredeti a motorja, a sebességváltója és a belső tere, sőt, többnyire még a fényezés is gyári.
Sok cserealkatrészre a komoly igénybevétel ellenére sem volt szüksége, persze azok nem utángyártottak, végig hivatalos márkaszervizben szervizelték. A kivételes 523i múltját nemrégiben hitelesítette a BMW Group Classic, és hogy mennyire gondos a tulajdonosa, jól mutatja, hogy minden százezredik kilométert megörökített.
It’s the Glacier Green BMW 523i (E39), the beloved daily driver of Finland’s Juha Bäckmand for almost 30 years. Built...
Közzétette: BMW Group Classic – 2025. május 29., csütörtök
Az 5-ös sorozat ezen, szám szerint a negyedik generációja 1995-től 2004-ig futott, miután az 1995-ös Frankfurti Autószalonon bemutatták. Az akkori palettán az 523i inkább az alsó kategóriában helyezkedett el, 2,5 literes, soros hathengeres benzinmotorral szerelték, 170 lóerőt produkált, 245 Nm-es forgatónyomaték kíséretében. Az E39-es sorozat elérhető volt többek között 2,0 és és háromliteres benzines és dízelmotorokkal, a csúcsot az M5-ös V8-as motorja jelentette 400 lóerővel.
Az 523i a 2000-ben megjelent ráncfelvarrással tűnt el a BMW kínálatából, a helyét az 525i vette át, amit már nagyobb, 192 lóerős teljesítménnyel kínáltak. Az egész széria csaknem 1,5 millió példányt élt meg, majd ezt követően az E60-as utód lépett a színre.
Itt még többet mutatunk a korabeli 5-ös BMW-ből – a képre kattintva galéria nyílik:




Az egymillió kilométeres küszöb elérése ritka, egyben megsüvegelendő, ám nem egyedülálló teljesítmény – mint arról korábban a Vezess beszámolt, egy öreg Mercedesszel is összejött már ez a bravúr:

